Ştiri economice

articolul anterior articolul urmator

Taxele de pod de la Feteşti şi Vadu Oii ar putea fi eliminate din 2022. Drulă: Vom pierde 160-170 de milioane de lei pe an

3
24 Jun 2021 11:45:00
Autor: Afrodita Cicovschi

Un proiect de lege care prevede anularea taxei pentru podurile dunărene, Cernavodă – Feteşti şi Vadu Oii – Giurgeni, iniţiat în urmă cu trei ani, a fost aprobat joi de Comisia pentru Transport şi Infrastructură din Camera Deputaţilor, urmând să se aplice din 2022.

„Alături de colegii din comisie, am dat aviz pozitiv pentru acest act normativ, deoarece dobrogenii care trec peste podurile Cernavodă - Feteşti şi Vadu Oii-Giurgeni plătesc o taxă suplimentară, care a fost instituită doar din raţiuni pur financiare. Această suprataxare nu reprezintă altceva decât o dublă taxare a celor care plătesc deja rovinieta.
 
Este de menţionat faptul că, pentru a nu afecta bugetul de investiţii şi reparaţii, instituit de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, am susţinut, în cadrul comisiei, ca anularea taxei să fie aplicată, începând cu anul viitor”, a scris, pe Facebook, Marian Cruşoveanu, susţinând că această taxă este “discriminatorie faţă de conducătorii auto şi mai ales faţă de agenţii economici /transportatori”.
 
Ministrul Transporturilor nu este de acord
 
În schimb, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, din partea USR-PLUS, nu susţine eliminarea taxării.
 
„Aceste taxe care se plătesc la podurile dunărene, s-a spus despre ele că ar fi cumva o dublă taxare, acelaşi principiu se aplică în multe ţări europene. De exemplu, în Austria se numeşte vinietă, îi spunem rovinietă în România, şi la trecerile prin anumite tuneluri care sunt pe autostrăzile lor se mai plăteşte încă o taxă.
 
Sumele colectate anual sunt semnificative şi eliminarea taxei ar văduvi bugetul Companiei de Drumuri de aceste sume. Am cerut amortizat pe cinci ani investiţiile în Autostrada A2 Bucureşti-Constanţa pentru a o ţine funcţională şi ele se apropie exact de încasările taxei. Din acei bani se întreţine autostrada.
 
În condiţiile unui buget dificil, nu cred că este oportun acum – asta este şi discuţia pe care am avut-o în coaliţie – eliminarea unei surse de venit care se regăseşte în drumuri reparate.
 
Am făcut o comparaţie iar cu Austria – finanţarea pe reţea de autostradă e de câteva zeci de ori mai mare în Austria. Avem nevoie să creştem această finanţare. Partea de taxare pe trafic greu duce şi în zona asta”, a afirmat Cătălin Drulă, joi, la Iaşi, scrie Digi24.
 
Acesta a precizat că impactul bugetar ar fi de 120 de milioane de lei pe an la Feteşti, la care se mai adaugă 40-50 de milioane de lei la Giurgeni-Vadul Oii.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

3 Comentarii

Realist
24.06.2021, 12:21:51

Drula-USR, daca ne scapi de mizeria aia de "taxa de pod", ai inca o bila alba !!

+4 (4 voturi)
Ludwig
24.06.2021, 12:34:01

"In schimb, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, din partea USR-PLUS, nu susţine eliminarea taxării. " Pai e impotriva desi nici eu nu inteleg de ce in tara mea sa platesc taxe pe pod. Acel pod tot din banii nostrii a fost facut. La ce naiba platim taxa de pod, casiere, bariere, etc

+3 (3 voturi)
Eduard
24.06.2021, 12:41:46

Taxele respective sunt o aberatie mostenita de pe vremea comunistilor. Nu numai ca nu au fost eliminate dupa 1989 dar a mai fost introdusa suplimentar si vigneta ( domnul Basescu stie de ce ) . In mod normal ar trebui sa fie o singura taxa , impozitul pe masina anual calculat in functie de capacitatea motorului si norma de poluare , si eliminate taxa de pod, de autostrada, vigneta . Si asa se platesc taxe indirecte prin accizele din pretul la combustibil.

+4 (4 voturi)
Modifică Setările