Ştiri economice

articolul anterior articolul urmator

Telenovela Autostrăzii Lugoj-Deva continuă. Constructorul Lotului 3 câştigă primul meci cu CNAIR

5
9 Sep 2019 17:34:31
Autor: Elena Deacu
Lotul 3 din Autostrada Lugoj-Deva FOTO Daniel Guţă
Lotul 3 din Autostrada Lugoj-Deva FOTO Daniel Guţă

Spaniolii care au construit Lotul 3 din Autostrada Lugoj-Deva au obţinut prima victorie în instanţă, într-un proces pe care l-au declanşat împotriva Companiei de Drumuri, după ce instituţia a reziliat contractul, scrie Economica.net.

Potrivit sursei citate, Tribunalul Bucureşti a admis vineri, 6 septembrie, cererea constructorului spaniol Comsa de blocare a executării garanţiei de către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Astfel, statul român nu le poate executa deocamdată garanţia şi devine incertă continuarea lucrărilor în regie proprie, pentru darea în trafic a celor 21 de kilometri de autostradă la finele lunii septembrie.

Decizia Tribunalului Bucureşti nu este definitivă şi poate fi atacată de CNAIR la Curtea de Apel Bucureşti.

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a anunţat, sâmbătă, că lotul 3 al autostrăzii Lugoj – Deva va fi deschis circulaţiei la finalul lunii septembrie, după ce a fost preluat de către CNAIR.

CNAIR a reziliat, la sfârşitul lunii august, contractul Lotului 3 al autostrăzii A1 Lugoj-Deva încheiat cu un consorţiu de firme spaniole. Atunci CNAIR a invocat probleme legate de execuţia lucrării şi a promis că va aduce propriii muncitori să rezolve multele deficienţe constatate.

Constructorii au spus în repetate rânduri că deficienţele puteau fi remediate chiar în condiţiile în care circulau maşini pe segmentul de autostradă, întrucât traficul e în siguranţă, însă comisia de recepţie nu a fost de acord. Mai mult, reprezentanţii asocierii de firme care a construit tronsonul au susţinut că mai au de primit 21 de milioane de euro de la CNAIR pentru lucrare, iar banii ar trebui plătiţi odată ce se face recepţia.

Aceştia au anunţat că se gândesc „foarte serios” să facă plângeri penale şi au acţionat statul român în judecată, considerând că le-a fost reziliat contractul într-un mod abuziv. De altfel, constructorii ameninţă că se vor adresa Comisiei Europene.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

5 Comentarii

Azzumbo Jo
9.09.2019, 18:31:08

Tribunalul Bucuresti a decis: Cuc este un spagar prostovan. Ceea ce nu surpinde pe nimeni :)

+2 (2 voturi)
silent warrior
9.09.2019, 21:24:57

Sa plateasca cucul , ca lui ii place sa se dea in stamba la TV rupand contractele.

+1 (1 vot)
Bibi Loi
9.09.2019, 23:15:37

Dupa cum am mai zis, Romania va pierde milioane pentru rezilierea asta facuta de un cuc.

+1 (1 vot)
Ioan Gheju
10.09.2019, 05:06:50

Departe de mine gândul de-a-i lua apărarea lui Cuc, dar consorțiul spaniol nu s-a impacientat că au depășit termenele de finalizare a lucrării cu trei ani și că în ciuda faptului că au văzut că UMB face eforturi susținute de-a finaliza tronsonul 4, i-au durut la bască să finalizeze ceea ce mai aveau de făcut la tronsonul 3, în ciuda dificultăților reduse a acestei porțiuni. Iar de suferit cine acredeți că suferă? Noi, cei care circulăm pe aici, ajungând să facem 3 ore și jumătate de la Lugoj la Deva, o distanță de 100 km. Iar Comsa spune că poate face lucrările sub trafic. Păi de ce nu le-a făcut până acum, că avea suficient timp la dispoziție. Subscriu ideii că CNAIR și implicit Cuc ar trebui să plătească din buzunar dacă vor pierde procesele cu constructorul, dar o știm cu toții că nu se va întâmpla așa! Din păcate!

+1 (1 vot)
ovidiu preda
10.09.2019, 09:18:49

Rahatelul de cuc ne baga in rahaturi foarte mari, platite de contribuabili