Televizorul rămâne metoda clasică de petrecere a timpului liber pentru români. Care este comportamentul lor pe internet

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Televizor

Consumatorul român preferă în continuare reţetele clasice de petrecere a timpului liber: metoda preferată rămâne televizorul, arată cel mai recent studiu GlobalWebIndex, care stabileşte profilul demografic al utilizatorilor de internet din România.

Acesta este urmat îndeaproape de internet – în special platformele de social media şi platformele de streaming. De asemenea, românii îşi alocă mai mult de o oră pe zi ascultării programelor la radio. Mobilul reprezintă un instrument secundar, folosit însă ca metodă principală de informare şi socializare, iar în ultimii ani s-a transformat şi în cel mai important instrument de gaming.

Profilul demografic al utilizatorilor de internet din România este unul echilibrat atât în ceea ce priveşte distribuţia genurilor (50% femei, 50% bărbaţi), cât şi din punct de vedere al distribuţiei pe grupe de vârstă - se remarcă o pondere mai mare a respondenţilor cu vârste cuprinse între 45 si 64 de ani versus media globală. În acelaşi timp, statusul socio-economic al respondenţilor nu prezintă diferenţe majore faţă de media globală.

Studiul arată că momentele de relaxare sunt preţuite printr-o interacţiune mai degrabă pasivă, digitală: interacţiunea online şi cu televiziunea joacă un rol important, iar partea activă vine într-o prelungire firească a sporturilor urmărite (fotbalul este sportul practicat de către români într-un procent covârşitor: 33%).

63% dintre utilizatorii de internet citesc despre probleme de sănătate

Utilizatorii români de internet sunt mai preocupaţi de problemele de sănătate decât media globală (63% dintre români vs. 40% media globală), dar când vine vorba de practicarea activităţilor fizice de întreţinere a sănătăţii, românii nu le practică la fel de mult ca utilizatorii dn alte ţări.

24% dintre utilizatorii de internet îşi cumpără vacanţe în străinătate

Studiul GlobalWebIndex mai arată că, datorită facilităţilor oferite de către statul român, vacanţele în interiorul ţării sunt preferate în defavoarea celor peste hotare: 44% dintre românii utilizatori de internet au avut o vacanţă în ţară în ultimele 6 luni şi doar 24% în afara ţării. Chiar şi faţă de media globală, internauţii români îşi iau vacanţe în afara ţării într-o proporţie mult mai mică: 24% vs. 43% media globală.

Odată cu dezvoltarea smartphone-urilor, a scăzut utilizarea laptopurilor, desktopurilor şi tabletelor. Ca o consecinţă directă a mobilităţii absolute, a planurilor de date mobile din ce în ce mai avantajoase, dar şi a dezvoltării reţelelor de telecomunicaţii, timpul petrecut pe internet a crescut considerabil în rândul generaţiei Z, depăşind uşor media globală.                

Mobilul – un instrument pentru divertisment

Românii sunt încă reticenţi în ceea ce priveşte utilizarea telefoanelor mobile ca şi instrumente financiare (deşi creşterea este considerabilă, ţinând cont că acest comportament a fost adoptat foarte recent), ei preferând să le vadă mai degrabă ca pe un mijloc de divertisment pentru moment. Principalele tool-uri AI de interacţiune au o valoare scăzută pentru că limba română nu a fost încă implementată pe sistemele de operare, iar engleza vorbită are o valoare deficitară la nivelul ţării, având doar 3 decenii de când a început să fie privită ca o limbă de circulaţie internaţională.

Facebook şi YouTube – cele mai populare platforme de social media

Platformele de socializare preferate sunt de departe Facebook şi YouTube, în concordanţă cu predispoziţia internauţilor români spre a urmări conţinut video. Este foarte important de subliniat că Facebook joacă un rol determinant în ceea ce priveşte informarea şi interacţiunea socială (prin Messenger) dar reprezintă totodată şi platforma preferată de promovare a companiilor româneşti. Deşi aproximativ jumătate din internauţii români au cont pe platforme de nişă precum Twitter, LinkedIn, Pinterest şi Snapchat, multe conturi rămân inactive.

Shopping-ul online este făcut pe desktop sau laptop

Achiziţiile online sunt realizate preponderent de pe desktop şi laptop, în detrimentul telefoanelor mobile, un motiv central reprezentându-l adaptarea cu un ritm mai lent a magazinelor online româneşti la interfaţa mobilă.

Motivaţia achiziţionării unui produs este în continuare una clasică, românii fiind în continuare mai mult influenţaţi de reclame (conferindu-le un grad ridicat de încredere) decât de feedback-ul consumatorilor. Metoda principală prin care românii află despre mărci este cea clasică – reclamele de la TV, urmate de căutările pe Google. Motoarele de căutare şi platformele de social media sunt cele mai folosite atunci când românii doresc să afle mai multe informaţii despre mărci sau produse. Nu în ultimul rând, livrarea gratuită este luată în considerare cu prioritate atunci când românii fac cumpărături online, aşa cum declară 67% dintre ei.

„Fiecare val de rezultate GlobalWebIndex duce la identificarea de noi insights şi ne permite să înţelegem mai bine consumatorii români. Se poate observa că, deşi suntem o ţară cu o rată de penetrare a internetului crescută, comportamentul online al consumatorilor români rămâne unul clasic, bazat pe acţiuni fundamentale”, a declarat Rodica Mihalache, Starcom Media Head of Consumer & Business Insights

„Faptul că suntem parte din acest studiu extrem de valoros realizat de GlobalWebIndex, ne permite să avem o vedere comprehensiva asupra consumatorului român în contextul global”, declară Raluca Zancu, Zenith Romania Research Director

Studiul GlobalWebIndex a fost realizat pe un eşantion de 1.318 respondenţi utilizatori de internet din România, cu vârsta cuprinsă între 16 şi 64 de ani, şi prezintă date relevante pentru comportamentul consumatorului român, în comparaţie cu media globală.  

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite