Tinerii din Generaţia Z şi milenialii, cele mai frecvente victime ale tentativelor de fraudă. Tacticile folosite pentru a înşela utilizatorii din online

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO Shutterstock
FOTO Shutterstock

Unul din 10 mileniali (persoane din categoria de vârstă 24-37 ani)  şi unul din 10 tineri din Generaţia Z (persoane din categoria de vârstă 18-23 ani) care au fost vizaţi de o tentativă de fraudă au şi căzut victime şi au pierdut sume de bani, arată datele transmise de Microsoft.

„Fraudele cu suport tehnic fals sunt o problemă globală, care afectează persoane de toate vârstele. A început cu apeluri nesolicitate din partea unor impostori care, prefăcându-se angajaţi Microsoft, anunţau în mod fraudulos persoanele sunate că ar fi victime ale unor infectări cu malware sau ale altor atacuri informatice. 

Această practică a evoluat prin afişarea de ferestre “pop-up” false pe computerele victimelor, prin care încercau, la fel, să le convingă că au probleme cu computerul, astfel încât impostorii să obţină sume de bani în schimbul „remedierii” unor probleme inexistente. Astăzi, persoanele implicate în astfel de fraude s-au adaptat la evoluţia tehnologiei, folosind tactici sau trucuri din ce în ce mai sofisticate pentru a înşela utilizatorii din mediul online.”, transmit reprezentanţii Microsoft, potrivit Wallstreet.

 Potrivit sursei citate, în fiecare lună, Microsoft primeşte aproximativ 6.500 de plângeri de la persoane care au fost victime ale fraudelor cu suport tehnic fals, în scădere faţă de media lunară de 13.000 de rapoarte din anii anteriori.

Pentru a evalua gradul de răspândire a acestei probleme la nivel global, în 2021 Microsoft a comandat către YouGov un nou sondaj realizat în 16 ţări, pentru a analiza fraudele cu suport tehnic fals şi impactul acestora asupra consumatorilor. Acest studiu este realizat în continuarea sondajelor similare realizate sub egida Microsoft în 2018 şi în 2016.

Rezultatele sondajului din 2021 arată că, la nivel global, mai puţini consumatori au fost expuşi la fraude cu suport tehnic fals în comparaţie cu rezultatele sondajului din 2018. Rezultatele sondajului arată, de asemenea, că oamenii sunt, în general, mai sceptici în ceea ce priveşte apelurile sau mesajele pop-up prin care li se oferă suport tehnic, ceea ce îi ajută să evite să devină victime ale unor astfel de fraude. 

Cu toate acestea, persoanele care au continuat interacţiunea cu persoanele implicate în fraude au fost mult mai expuse pierderilor financiare decât a indicat sondajul nostru anterior.

Cele mai interesante rezultate ale sondajului se referă la numărul de consumatori care au fost expuşi fraudelor cu suport tehnic fals şi la datele demografice ale consumatorilor care au continuat interacţiunea cu făptuitorii.

Printre aspectele-cheie relevate se numără următoarele:

Trei din cinci consumatori s-au confruntat cu o fraudă cu suport tehnic fals în ultimele 12 luni.

Un consumator din şase a fost indus în eroare să continue discuţia cu făptuitorul, ceea ce a dus adesea la

pierderi de sute de dolari cauzate de astfel de fraude.

Milenialii (persoanele din categoria de vârstă 24-37 ani) şi tinerii din Generaţia Z (persoanele din categoria de vârstă 18-23 ani) sunt cei mai expuşi la fraudele cu suport tehnic fals.

Unul din 10 mileniali şi unul din 10 tineri din Generaţia Z care au fost vizaţi de o tentativă de fraudă au şi căzut victime şi au pierdut sume de bani.

Pentru cei care au continuat interacţiunea cu persoanele implicate în fraude, cele mai frecvente probleme cu care s-au confruntat au fost: probleme cu computerul (30%), compromiterea parolelor (23%) şi utilizarea frauduloasă a cardurilor de credit / debit / magazine (18%).

La nivel global, cei care au pierdut bani au raportat o implicare mai mare în activităţi online riscante şi şi-au supraestimat abilităţile în ceea ce priveşte utilizarea computerelor şi a internetului.

„Similar rezultatelor din 2018, observăm că, cel mai frecvent, cad pradă fraudelor cu suport tehnic fals tinerii, în special din Generaţia Z şi milenialii, precum şi bărbaţii. Acest fapt s-a corelat şi cu implicarea crescută, comparativ cu persoanele din categorii de vârstă mai înaintate, în activităţi online mai riscante, cum ar fi utilizarea site-urilor torrent şi furnizarea adreselor de e-mail în schimbul obţinerii de conţinut.”, transmit reprezentanţii Microsoft.

Informaţiile financiare sensibile continuă să fie în pericol: în timp ce persoanele implicate în fraude au cerut cel mai frecvent consumatorilor să descarce software sau să acceseze un site web (30% dintre victimele care au făcut acest lucru raportând ulterior probleme cu calculatorul), proporţia consumatorilor cărora li s-a cerut un număr de identificare naţional (de exemplu, Social Security Numer) a crescut faţă de anul 2018, iar 16% dintre consumatori au fost rugaţi să-şi acceseze site-ul bancar în timpul sesiunii de suport tehnic fals. 

Deloc surprinzător, a crescut numărul consumatorilor care au raportat utilizarea frauduloasă a cardurilor de credit / debit, ceea ce condus la creşterea pierderilor financiare.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite