Transportul aerian de pasageri se redresează mai lent decât s-a prognozat. Când va reveni la nivelul anterior crizei

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: Arhivă Adevărul
Foto: Arhivă Adevărul

Numărul pasagerilor transportaţi de companiile aeriene din întreaga lume va reveni abia în 2023 la nivelul la care era în 2019, înaintea pandemiei de Covid-19 care a condus la o prăbuşire a traficului aerian, a apreciat miercuri Asociaţia Internaţională a Transportatorilor Aerieni (IATA), transmite AFP.

Potrivit sursei citate, în acest an, numărul pasagerilor ar urma să fie cu 52% sub nivelul la care era înaintea crizei, urmând ca anul viitor să îşi revină la 88% din nivelul la care era înaintea pandemiei. 

Abia în 2023 transportul aerian de pasageri va ajunge la nivelul din 2019 (105%) pentru ca la finele deceniului să ajungă la 5,6 miliarde de pasageri, după o creştere medie anuală de 3,9% între 2025 şi 2030, transmite Agerpres.

IATA reprezintă aproximativ 290 de companii aeriene din întreaga lume, echivalentul a 82% din traficul aerian mondial. 

Sectorul european de transport aerian, scădere cu 70% a sosirilor în 2020

În ceea ce priveşte sectorul european de transport aerian de pasageri, potrivit Organizaţiei Mondiale a Turismului a ONU,  acesta a înregistrat o scădere cu 70% a sosirilor în 2020, respectiv cu peste 500 de milioane de turişti internaţionali mai puţini, cea mai mare scădere din orice regiune.

Astfel, potrivit analistului eToro, Ionuţ Paulenco, având în vedere situaţia actuală nefavorabilă, vor trece ani înainte ca sectorul european de transport aerian să revină la nivelul de dinaintea pandemiei. 

Conform acestuia, companiile aeriene sunt nişte giganţi care se mişcă lent. Astfel, este dificil să gestionezi o creştere rapidă a flotei de aeronave, echipaje, mecanici şi să negociezi sloturi aeroportuare, să actualizezi orarele, etc

De asemenea, călătoriile internaţionale tind să fie ultimele care primesc undă verde pentru redeschidere, deoarece ţările rămân prudente cu privire la noile variante ale virusului.

Companiile aeriene din SUA, recuperare mai rapidă 

„În primul rând, SUA sunt o singură ţară şi, deşi oamenii s-au temut să zboare în timpul pandemiei, sectorul călătoriilor aeriene nu este afectat de restricţii de zbor interne. Nu este şi cazul Europei, unde deciziile sunt luate de fiecare ţară în parte şi călătoriile între ţări rămân dificile.”, explică analistul.

SUA sunt, de asemenea, mai avansate în ceea ce priveşte campania de vaccinare, care oferă încredere călătorilor în a rezerva zboruri şi vacanţe, iar acţiunile companiilor aeriene şi-au revenit puternic în ultimele luni. De exemplu, acţiunile American Airlines (AAL: NASDAQ) şi-au dublat valoarea în ultimele şase luni.

„În plus, piaţa americană de transport aerian este una consolidată, cu o concurenţă redusă pe rute, care permite preţuri mai mari. Pe de altă parte, piaţa europeană este una foarte competitivă, majoritatea companiilor aeriene operând pe margini subţiri.”, prezizează Ionuţ Paulenco.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite