Ştiri economice

articolul anterior articolul urmator

Grevă generală în transportul rutier de persoane

3
11 Oct 2018 09:49:01
Autor: Afrodita Cicovschi

Peste 16.000 de autovehicule comerciale vor întrerupe activitatea la nivel naţional, începând de astăzi, pe o perioadă nedeterminată, în semn de protest faţă de ordinul dat de ministrul Transporturilor, Lucian Şova, prin care acesta a modificat normele privind transportul interjudeţean de persoane.

Ministerul Transporturilor propune ca operatorii cu tarife mai mici, care au maşini noi, dotate pentru persoanele cu dizabilităţi şi cu aparate de aer condiţionat să aibă prioritate la licenţele pentru transportul de pasageri.

Transportatorii cer, însă, ca regulamentul să nu se schimbe şi să aibă prioritate, în continuare, operatorii cu vechime pe traseu. 

Federaţia Operatorilor Rutieri de Transport (FORT) şi Confederaţia Operatorilor de Transport Autorizaţi din România (COTAR) au anunţat miercuri organizarea de proteste la nivel naţional din cauza ordinului dat de Lucian Şova, prin care se doreşte liberalizarea transportului interjudeţean de persoane.
 
”În prezent, protestele au loc în şase judeţe. Până în ora 12, peste 16.000 de autovehicule comerciale vor întrerupe activitatea la nivel naţional, pe perioadă nedeterminată, până la retragerea ordinului dat de ministrul Transporturilor”, a declarat joi, pentru News.ro, preşedintele Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT), Augustin Hagiu.
 
Miercuri seara, COTAR au anunţat că renunţă deocamdată să participe la protest, dar cer o întâlnire cu premierul Viorica Dăncilă.
 
Redăm integral comunicatul:
 
Membrii COTAR din toată ţara aşteaptă întâlnirea cu premierul Viorica Dăncilă, pentru a lua o decizie în privinţa viitoarelor proteste. Niciun membru COTAR nu va ieşi mâine la protestul anunţat, considerând că cetăţenii României care beneficiază de transportul rutier de persoane nu trebuie să sufere din cauza încercărilor ministrului Transporturilor de a distruge firmele din acest domeniu care au capital românesc. Decizia referitoare la stabilirea acţiunilor ulterioare va fi luată după răspunsul pe care-l va da premierul Viorica Dăncilă.
„Am trimis astăzi o adresă către premierul Viorica Dăncilă, pentru detensionarea situaţiei. I-am propus doamnei Prim Ministru o întâlnire cu transportatorii rutieri de persoane, pentru a-i explica ce se întâmplă cu noi şi ce nemulţumiri avem în legătură cu ministrul Transporturilor. Trebuie să avem respectul cuvenit faţă de cetăţenii care au plătit abonamente şi bilete, care nu pot înţelege ce a făcut domnul ministru, astfel încât tot pe noi ne vor blama, dacă întrerupem transportul în toată ţara. În urma discuţiilor cu doamna Viorica Dăncilă, vom anunţa din timp un eventual protest, astfel încât să nu deranjăm cetăţenii şi pe cei care plătesc abonamente şi bilete. Oamenii nu vor înţelege, dacă noi oprim transportul mâine, că există un ministru care vrea să distrugă transportul de persoane cu capital românesc”, a declarat Vasile Ştefănescu, preşedinte COTAR.
 
Nemulţumirile au pornit de la iniţiativa ministrului Transporturilor, Lucian Şova, care vrea, prin proietul de Ordin de ministru pentru modificarea regulilor de atribuire a licenţelor de transport rutier de persoane, să schimbe regulile jocului în timpul jocului. Nu a făcut niciun efort pentru a elimina pirateria din acest domeniu, dar face toate demersurile pentru a elimina transportatorii care funcţionează legal, în condiţiile actuale ale pieţei, deşi toţi au câştigat licitaţiile respectând condiţiile impuse de lege, nu înseamnă decât a aduce pe altcineva în locul celor care au investit deja în parcurile auto actuale. 
 
Domnia sa este promotorul activităţii neautorizate, nelicenţiate din România, este cel care a creat haos pe piaţa de transport persoane, prin introducerea sintagmelor „în mod repetat” şi în „în mod permanent” în legea 38/2003 in anul 2015.
 
Domnul Ministru Şova argumentează prin faptul că ar fi presat, pe de o parte, de Consiliul Concurenţei, iar pe de altă parte, de Consiliul Europei, să adopte aceste modificări legislative, însă acestea apar doar ca justificări de suprafaţă, fără a avea profunzime. Este, într-adevar, în atributul Ministerului să asigure condiţiile unui mediu concurenţial normal în activitatea de transport rutier, iar acest lucru era necesar a se fi realizat şi până acum, potrivit dispozitiilor OG 27/2011, însă această necesitate a existat şi există în legislaţia care reglemetează activitatea de transport, iar piaţa de transport este aşezată în prezent şi apare ca stabilă, tocmai ţinându-se cont de această legislaţie şi respectând-o.
 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

3 Comentarii

Ionel Marcu
11.10.2018, 10:51:37

Transportatorii „vechi”, cu mașini vechi și prost dotate vor monopol la transport?! Criteriul să rămână vechimea, nu calitatea mașinilor?! De data asta mă văd nevoit să-i dau dreptate ministrului pesedist. O să-l remanieze Dragnea, apucături d-astea europene nu se admit în PSD?

Constantine Constantine
11.10.2018, 13:10:10

De fapt asta este problema.De multe ori plecind spre baltile de pescuit din jurul Bucurestiului folosesc mijloacele de transport interjudetene, mai pe romaneste fostele rate.Autobuzele si microbuzele vechi arata de toata jalea: scaune rupte, mizerie, usi care nu se deschid, soferi tifnosi care de multe ori iti iau banii dar nu elibereaza bilete.Cred ca cel putin jumatate din aceste masini ar trebui casate deoarece exista riscul sa se rupa in doua.Mai mult, microbuzele ar trebui scoase in totalitate,deoarece aceste mijloace de transport nu sint sigure pentru calatori ,nu sint comfortabile,nu poseda saptii de depozitare a bagajelor . Cind detii asemenea sicrie pe roti nu inteleg la ce foloseste greva.Ar trebui sa primeasca licenta de transport calatori doar masinile noi.

mitrut
11.10.2018, 13:17:19

Jos guvernul mafiot!

Modifică Setările