Trenul Gara de Nord – Otopeni va trece tot prin curtea oamenilor, deşi CFR neagă acest lucru DOCUMENT

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Proiectul căii ferate Gara de Nord – Otopeni, care abia a primit autorizaţia de construcţie, va trece tot prin curtea uneia dintre proprietăţile aflate pe traseu, după cum reiese din schiţele prezentate Guvernului de către Ministerul Transporturilor.

Mai exact, unul dintre pilonii de susţinere a căii ferate, cel de pe strada Gara Odăii, va fi forat la o distanţă de 6,1 metri de fundaţia casei care este locuită, trenul urmând să treacă la circa 4 metri de dormitorul de la etaj al casei.

Unul dintre cei 63 de proprietari care vor fi expropriaţi pentru construcţia căii ferate Gara de Nord – Aeroportul Otopeni ar putea rămâne pur şi simplu, pe drumuri, având în vedere că nu deţine nicio altă locuinţă nicăieri în ţară, iar banii care-i sunt plătiţi drept despăgubire nu-i pot ajunge pentru achiziţia alteia.

Roxana M., aflată pe lista exproprierilor pusă în dezbatere publică pe site-ul Ministerului Transporturilor, a declarat pentru „Adevărul” că deţine un teren de 311 metri pătraţi în Otopeni, din care statul vrea să-i cumpere 126 mp, pentru care îi va achita 156 lei/mp, deşi preţul zonei este de 300 euro/mp.

Imagine indisponibilă

„Dar nu asta-i problema! Ci faptul că rămân pe drumuri. Casa mea nu va mai putea fi locuită, pentru că voi rămâne fără utilităţi. Nu se va putea locui aici din cauza poluării fonice. M-am uitat pe planuri. Linia de cale ferată va trece la 4 – 5 metri de casa mea, exact la nivelul geamurilor de la etajul 1. E ca pe timpul lui Ceauşescu, când te mutau forţat dacă voiau să facă ceva pe terenul tău. Aceasta este singura mea locuinţă”, a declarat Roxana vădit speriată de ce urmează să i se întâmple.

Imagine indisponibilă

„Piciorul podului va acoperi fosa, căminul de apă şi accesul în curte. Situaţia este asemănătoare şi în cazul vecinilor mei, care sunt şi ei amplasaţi cu locuinţele la 20 m, 30 m, 40... etc de această cale feroviară şi care vor suporta acelaşi regim de poluare fonică şi vibraţii (care în mare se propagă către case afectând fundaţiile şi structura de rezistenţă). Pentru majoritatea dintre noi, aceste imobile reprezintă locuinţele noastre, noi neavând unde să ne mutăm pentru a trăi în linişte”, a mai spus ea.

Imagine indisponibilă

Pe de altă parte, proprietarul clădirii care va fi afectată susţine că sumele propuse pentru expropriere sunt foarte mici.

„Sumele propuse exproprierii sunt infime ( chiar reprezentanţii proiectului, prezenţi la şedinţa publică în care s-a discutat proiectul, au admis acest lucru). Nu sunt luate în calcul prejudiciile aduse proprietăţilor”, a completat Roxana. 

CFR susţine că trenul spre Otopeni nu afectează clădirile de pe traseu

CFR susţine că trenul spre Otopeni nu afectează clădirile de pe traseu, lucru care ar putea fi adevărat din punct de vedere al distanţei de la locul unde se face forajul până la peretele casei, dar fals dacă ţinem cont de vibraţiile produse la momentul forării, care vor afecta în profunzime structura casei.

„Facem precizarea că doar 5 dintre cele 42 de pile ale viaductului sunt prevăzute a fi construite în zona locuită, fără a fi afectate însă clădirile. În ceea ce priveşte distanţa măsurată de la marginea viaductului la faţa clădirii/locuinţei aceasta este cuprinsă între minimum 14,71 m şi maximum 27,78 m. Singura execepţie o reprezintă o anexă/extindere fără număr cadastral, situată la o distanţă de 8,53 m de la marginea viaductului”, a precizat CFR.

Schiţa prezentată Guvernului arată însă cu claritate faptul că unul dintre iploni va fi construit la o distanţă de 6,10 metri de casa locuită, cei 6,10 metri fiind măsuraţi de la axul pilonului, nu de la exteriorul acestuia.

Întreaga prezentare a proiectului poate fi consultată AICI

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite