Un român, campion european în business

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Afacerea antreprenorului Daniel Truică, Vola.ro, ocupă primul loc într-un top Deloitte al celor mai dinamice companii de tehnologie din regiune, cu o creştere de peste 6.000% a veniturilor în ultimii cinci ani. În 2007, Daniel Truică, managing partner al Vola.ro, era unul dintre sutele de români care pornea o afacere online.

Ideea era simplă. Să vândă bilete de avion şi servicii turistice pe internet. Şi, dacă în urmă cu cinci ani businessul său genera o cifră de afaceri de 105.000 de euro, în 2010 omul de afaceri reuşea performanţa ca acest indicator să înregistreze o creştere remarcabilă, până la cinci milioane de euro.

„Cred că Vola.ro a beneficiat de pe urma crizei. În primul rând, criza financiară de amploare prin care am trecut şi prin care trecem a accelerat migrarea clienţilor din mediul offline către cumpărăturile online. În acelaşi timp, criza financiară a mai triat competiţia şi a descurajat anumite planuri de investiţii şi intrarea unor noi jucători pe această piaţă, astfel încât efectul a fost cel al unui scut", a declarat pentru „Adevărul" Daniel Truică.

Primii paşi

Raportând an de an creşteri de două cifre ale vânzărilor, afacerile tânărului antreprenor (31 de ani) au atras atenţia realizatorilor clasamentului „Deloitte Technology FAST 50", pentru Europa Centrală şi de Est.

Astfel, în 2011, compania de servicii turistice online Vola.ro (cu 50 de angajaţi) s-a plasat pe locul întâi în ierarhie, datorită unei rate de creştere a veniturilor de 6.219% în ultimii cinci ani.

Din 2007 şi până în prezent, firma în care Truică este acţionar a vândut aproximativ 100.000 de bilete de avion (30.000 de unităţi numai în prima jumătate a lui 2011), iar previziunile cu privire la cifra de afaceri din acest an, 15 milioane de euro, indică un nivel care face din Vola.ro o afacere de talie medie.

Primii paşi în business i-a făcut însă mult mai devreme. „Mi-am început cariera de antreprenor în 2002, la vârsta de 23 de ani, când împreună cu un coleg de facultate, am fondat IQads.ro, primul portal de publicitate de pe vremea aceea, ulterior achiziţionat de trustul Realitatea Caţavencu", îşi aminteşte Truică.

El spune că în urmă cu cinci ani a luat decizia de a se orienta către servicii turistice online. S-a născut Vola.ro şi site-ul soră FRU.pl din Polonia. „Vola.ro este în acest moment liderul pieţei de turism online din România, iar FRU.pl este a doua agenţie online din Polonia", afirmă antreprenorul.

Compania sa activează pe o piaţă autohtonă a magazinelor online estimată în prezent la circa 1.500 de jucători ale căror vânzări totalizează aproximativ 300 de milioane de euro, potrivit datelor Asociaţiei Române a Magazinelor Online (ARMO).

Cine mai este în top

De altfel, specialiştii Deloitte au mai identificat şi alţi „campioni" locali în acest domeniu. Lista finalistelor din România din acest an este completată de TeamNet International S.A. (Bucureşti), Crys Computers S.R.L. (Bucureşti), CoSoSys S.R.L. (Cluj-Napoca), Fortech S.R.L. (Cluj-Napoca) şi AROBS Transilvania Software S.R.L. (Cluj-Napoca). 

Potrivit realizatorilor clasamentului, „companiile candidate trebuie să aibă proprietate tehnologică sau intelectuală care contribuie semnificativ la veniturile operaţionale; ori să dedice o parte substanţială din venituri pentru cercetare şi dezvoltare de tehnologie".

"Criza financiară a mai triat competiţia, astfel încât efectul a fost cel al unui scut."
Daniel Truică
managing partner Vola.ro

15 milioane de euro este cifra de afaceri prognozată pentru 2011 de reprezentanţii Vola.ro

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite