Unde se duc banii dumneavoastră în 2016 – Marile reţele de retail, cu ochii pe buzunarele românilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Decizia autorităţilor de a susţine în continuare creşterea economică prin consum stimulează atenţia marilor reţele de retail pentru a acapara cât mai mult din piaţă.

Anul 2016 pare să fie încă unul benefic comerţului modern. După ce anul trecut a fost încheiat în forţă prin preluarea lanţului Billa de către Carrefour, reducerea de la 24% la 20% a TVA pentru produsele alimentare arată că retailul este pe cai mari.

De aici şi înteţirea concurenţei pentru a ajunge cât mai uşor la buzunarele românilor care şi-au arătat interesul pentru a cheltui cât mai mult. Şi toate acestea pe un fond de relaxare fiscală care s-a făcut simţită aproape pe tot parcursul anului 2015.

În primul rând reducerea TVA la alimente în luna iunie, de la 24% la 9%, a fost un prim pas la încurajarea consumului în 2015. Măsura a fost urmată, la doar o lună de creşterea salariului minim la 1.085 de lei pe lună. În acest an guvernanţii promit o nouă creştere a salariului minim la 1.250 de lei.

Toate aceste aspecte bătătoresc terenul marilor reţele de retail pentru a face încasări mai mari şi a pregăti un nou an de prosperitate. Datele statistice oficiale arată că principalele lupte se vor da în zona comerţului alimentar. Potrivit Institutului Naţional de Statistică, anul trecut, în primele zece luni ale anulu, vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au înregistrat un avans de peste 17%.

Citeşte mai mult cum se vor lupta marii retaileri pentru banii românilor pe Adevărul Financiar.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite