Vânzările de autoturisme noi în România au crescut considerabil. Care au fost cele mai căutate mărci

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: Arhivă Adevărul
Foto: Arhivă Adevărul

Înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut în martie 2022 cu 40,25% faţă de martie 2021, atingând un volum de 11.025 unităţi, arată dataele transmis e de Asociaţia Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

Potrivit sursei citate, în primele trei luni din 2022, înmatriculările de autoturisme noi au atins valoarea de 28.978 de unităţi, în creştere cu 39,57% faţă de perioada similară din 2021, respectiv 20.762 unităţi.

În ceea ce priveşte autoturismele second hand înmatriculate pentru prima oară în România, volumul acestora a atins în martie 2022 cifra de 31.166 unităţi, o scădere de – 23.7% faţă de februarie 2021.

Pe primele trei luni din 2022, autoturismele second hand înmatriculate pentru prima oară în România au ajuns la valoarea de 80.209 unităţi, în scădere cu – 20.82% faţă de perioada similară din 2021, respectiv 101.299 unităţi.

Clasamentul pe mărci autoturisme noi, în perioada ianuarie-martie 2022 este condus de Dacia, cu 7.395 unităţi, urmată de Hyundai, cu 2.667 unităţi, Ford cu 2.222 unităţi, Skoda cu 2.001 unităţi, Toyota cu 1.968 unităţi, Volkswagen cu 1.838 unităţi, Renault cu 1.720 unităţi, Mercedes cu 1.005 unităţi, Peugeot cu 947 unităţi şi Kia cu 661 unităţi.

Potrivit ultimelor date transmise de ACAROM, în luna februarie 2022, au fost produse în România un număr de 44.111 autoturisme, o creştere de +12% faţă de luna februarie 2021, respectiv 39.372 unităţi. Dintre acestea 24.878 unităţi au fost produse în uzina DACIA de la Mioveni şi 19.233 unităţi au fost produse de uzina FORD de la Craiova.

Pe primele doua luni din 2022, producţia de autoturisme în România a atins volumul de 79.282 unităţi ( 40.694 DACIA + 38.588 FORD), o creştere cu +1.9% faţă de perioada similară din 2021.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite