Viaţa nu înseamnă să astepţi ca furtunile să treacă, ci să înveţi să dansezi în ploaie

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
Intalnire cu consumatorii de gaze la Vaslui
Intalnire cu consumatorii de gaze la Vaslui

Ieşirea periodică în stradă începută în urmă cu un an de zile, cu scopul de a prezenta consumatorilor de gaze modul în care pot să fie păcăliţi, dar şi modul în care aceştia pot să identifice oportunităţi în ceea ce priveşte consumul de gaze naturale, a permis întâlnirea organizatorului acestei campanii cu consumatorii de gaze din Vaslui în data de 31 mai 2016.

Timp de 4 ore am dezbătut şi răspuns la întrebările formulate de către consumatori, încercând să-i conving să-şi găsescă fiecare preţul corect la gaze şi sugerându-le că doar:

Consumatorii informaţi, hotărâţi să intervină, abilitaţi să negocieze, capabili să analizeze diversele oferte, determinanţi să acţioneze responsabil, prudent şi fără a se lăsa constrânşi vor avea PreţCorectLaGaze.

La 16 ani de la iniţierea liberalizării pieţei gazelor naturale şi la 17 luni de la liberalizarea totală a pieţei consumatorilor non-casnici, nu am văzut nici o îmbunătăţire remarcabilă la nivelul consumatorilor:

  • gradul general de informare este la fel de mic ca în urmă cu 17 luni (în fapt este seminexistent);
  • nu există hotărârea de a schimba furnizorul existent (asumarea modelului mental că suntem prea mici ca să schimbăm lucrurile);
  • refuză negocierea cu furnizorul său (teama de a deschide o negociere pentru a nu-l „persecuta” ulterior);
  • lipsa practicii analizei între diferitele oferte (handicapul sistemului românesc de dezvoltare personală, care nu-i invaţă pe români să gândească, ci doar să „plagieze”, face ca mulţi consumatori să nu poată să distingă între două oferte, respingând ideea de a schimba furnizorul);
  • lipsa de determinare în a acţiona spre ceva nou, nemairealizat etc. (caracteristică generală a românilor
  • lipsa de responsabilitate (sau dorinţa de „transfer a poverii” către altcineva, cultivată de la varste fragede şi practicată de mulţi adulţi);
  • (im)prudenţa care determină ca gradul de eşec să fie superior gradului de reuşită (chiar dacă suntem clasificaţi ca fiind pe al 147-lea loc în ceea ce priveşte gradul mare de conservatorism în rândul popoarelor lumii, stăm aproape la fel de prost cu imprudenţa acţiunilor noastre, adesea omorând iniţiativa);
  • constrângerea de a acţiona într-un anumit fel este determinată de uşurinta cu care ne lăsăm manipulaţi

Coroborate cu ideea că CINEVA (politicieni, stat, Guvern etc.) se va gândi la noi (consumatori) şi la binele nostru.

Cert este că de toată această situaţie profită ALTCINEVA, care valorifică la maxim cele semnalate şi-şi umflă binişor conturile.

În calitate de organizator voluntar al campaniei PreţCorectLaGaze, vă îndemn să vă schimbaţi modul de abordare a lucrurilor:

Viaţa nu înseamnă să aştepţi ca furtunile să treacă, ci să înveţi să dansezi în ploaie.

Aşteptăm invitaţii asupra noului loc de oprire al Caravanei PreţCorectLaGaze.

Material apărut pe www.dumitruchisalita.ro.

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite