Ce trebuie să faci dacă nu ţi s-a compensat factura la energie. Virgil Popescu: Nu se vor face debranşări

0
Publicat:
Ultima actualizare:
virgil popescu foto facebook

Ministrul Energiei, Virgil Popescu, a explicat miercuri, după şedinţa de Guvern ce procedură trebuie să urmeze cei care au primit facturi fără măsurile de sprijin, respectiv plafonarea preţurilor şi compensarea.

„ANRE ne-a comunicat că a intrat în control la marii furnizori şi mă bucur că se face odată lumină în aceste cazuri. Procedura există. Reclamaţie la furnizor. Furnizorul are posibilitatea să returneze banii dacă suma este peste 100 lei. Dacă suma este sub 100 lei, atunci se scade din factura următoare. Dacă furnizorul nu face acest lucru, reclamaţia se duce la ANRE şi ANRE rezolvă acest lucru. Toţi furnizorii care au întocmit facturi eronate vor trebui obligaţi şi cu amendă şi să le storneze să nu perceapă penalităţi şi le vor şi face corespunzător”, a spus ministrul.

"În legea consumatorului vulnerabil şi în legea plafonării şi compensării există obligativitatea nedrebranşării consumatorului vulnerabil. După ce am văzut ce fac furnizorii - emit facturi, forţează plata acestor facturi - existând acest risc al debranşării, evident când le dăm o sancţiune pe facturi, de refacere a facturilor si neperceperea penalităţilor, trebuie să ne asigurăm că nu pot fi abuzuri împotriva oamenilor care nu au capacitatea de negociere cu furnizorii. (..)

Pe toată perioada aceasta de aplicare a legii nu vor fi debranşări nu doar pentru consumatorii vulnerabili, care sunt protejaţi, ci şi pentru restul consumatorilor.", a declarat miercuri ministrul Virgil Popescu.

Pe ce perioada se va aplica suspendarea penalităţilor şi nedrebranşarea consumatorilor

"Nedebranşarea se va aplica pe toată perioada de valabilitate a legii. Legea este valabilă, se fac facturi şi în iulie de regularizare, şi după aprilie. Legea acţionează pana la finalizarea tuturor regularizărilor si pana cand se va reface factura nu percepi penalităţi. Asta e evident.", a spus ministrul.

În ce priveşte noile măsuri ce vor fi aplicate de la 1 aprilie, ministrul a spus:

„Avem o serie de măsuri în lucru pe care vrem să le adoptăm săptămâna viitoare. Mă refer la toate măsurile deja anunţate, cele privind reducerea TVA de la 19 la 5%, la schemele de sprijin care vor fi aplicate de la 1 aprilie pentru toţi consumatorii casnici, la scheme de ajutor pentru IMM-uri şi mai multe industrii precum cea alimentară, vom lua măsuri de sprijinire şi a altor industrii.

Vom lua măsuri ferme şi faţă de furnizorii care nu au întocmit facturile corespunzător, vom introduce neperceperea de penalităţi şi imposibilitatea debranşării

Venim cu un pachet de măsuri care vor ajuta românii să treacă peste această perioadă de volatilitate a preţurilor”, a spus ministrul.

„Toţi cei care au întocmit facturi greşite au obligaţia să le storneze şi să le refacă. 

Toţi furnizorii  vor fi obligaţi, cu amendă, să le storneze”, a adăugat Popescu.

”Vom aduce imposibilitatea debranşării nu doar pentru consumatorii vulnerabili, cum e prin legea 259”, a adăugat Popescu.

Alte declaraţii:

- Vom lua măsuri ferme şi faţă de furnizorii care nu au întocmit facturile corespunzător, vom introduce neperceperea de penalităţi şi imposibilitatea debranşării

- Venim cu un pachet de măsuri care vor ajuta românii să treacă peste această perioadă de volatilitate a preţurilor

- Furnizorii abia au emis facturile, penalităţile se pun la 30 de zile, deci nu le vor penaliza

- Sunt 2 sancţiuni, una pe linia ANPC şi una pe linia ANRE. Ne gândim să punem şi în legea plafonării, suplimentar, o amendă ca procent din cifra de afaceri. Nu vorbim de o factură, două, trei, vorbim de milioane de facturi.

În completare, purtătorul de cuvânt al Guvernului, Dan Cărbunaru, a spus:

- Clienţii nemulţumiţi trebuie să se adreseze furnizorilor. Dacă răspunsul nu elucidează problema, se pot adresa ANRE.

- Premierul Nicolae Ciucă a afirmat că a cerut ANPC să intensifice controalele. Sunt 2 pachete de măsuri, unul privind plafonarea preţurilor şi cel de-al doilea legat de verificarea modului în care se respectă plafonarea

- premierul a spus că toţi consumatorii se pot adresa tuturor instituţiilor pe linie

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite