Şcoală

articolul anterior articolul urmator

17 lucrări de la Evaluarea Naţională au avut note modificate cu o diferenţă mai mare de 2 puncte. Cum a ajuns un copil de la nota 2 la nota 9

2
30 Jun 2022 13:57:28
Autor: Ana-Maria Gherghiță
Foto: Arhivă
Foto: Arhivă

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a anunţat, joi, că au existat 17 cazuri în care elevii care au depus contestaţii în urma examenului de Evaluare Naţională au obţinut note cu peste două puncte mai mari faţă de evaluarea iniţială.

„Am avut şi 17 lucrări care au avut note modificate cu o diferenţă mai mare de 2 puncte, este vorba de 16 lucrări la Limba română şi o lucrare la Matematică. Judeţele unde s-au înregistrat aceste diferenţe flagrante au fost Constanţa, Dâmboviţa şi Bacău – câte 3 note schimbate cu diferenţa mai mare de 2 puncte, Buzău – 2 note schimbate, apoi avem Cluj, Călăraşi, Covasna, Gorj, Vâlcea, Suceava cu câte o singură notă schimbată cu mai mult de doua puncte”, a declarat ministrul Educaţiei. 
 
Însă, au fost şi diferenţe mai mari: „Mai avem şi situaţii de genul celei ale elevului din Bihor, cu diferenţa de 5,9 puncte, aceasta a fost cea mai mare diferenţă, de la 2,80 la 8,70. Greşeala a fost la nivelul transcrierii notelor în borderou si este încă un motiv pentru evaluarea digitalizata. Am avut şi o diferenţă de 3,75 puncte în Prahova, acea lucrare a fost corectată în Buzău, tot la limba şi literatura română. Aceste lucruri au fost corectate, dar pentru a nu mai exista astfel de situaţii trebuie să generalizăm evaluarea digitalizată”, a mai spus Cîmpeanu. 
 
Fiind întrebat despre cum este posibil să fie aşa mare diferenţa de 3,75 de puncte, ministrul a răspuns: „V-am răspuns, eroare de transcriere. Factorul uman generează erori. Tocmai de asta este necesară digitalizarea. Eroare de transcriere, nu de corectare. Sigur, în momentul în care te pui în postura elevului care ştie că a făcut de 8,70 si vede rezultatul de 2,80 este dramatic. De aceea, suntem datori să facem tot posibilul să evităm astfel de situaţii”. 
 
La întrebarea ce măsuri se vor lua pentru cei responsabili, Cîmpeanu a afirmat că „abordarea cea mai eficientă este susţinerea digitalizării în educaţie, mai grave mi se par acele erori în evaluare sau cel puţin la fel de grave. Şi mai grave sunt erorile în evaluare, când vorbim de subiecte tip grilă, acolo este inadmisibilă orice diferenţă”. 
 
Totodată, la întrebarea cum vor fi sancţionaţi acei profesori sau dacă pot fi sancţionaţi, ministrul Educaţiei a declarat că „cei care au demonstrat anul trecut că au greşit în acest fel nu au mai făcut parte din lista evaluatorilor din acest an. Până la sancţiuni, trebuie sa formăm profesorii”. 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

2 Comentarii

georgescu radu
30.06.2022, 14:18:56

Ministrul asta joaca doar in filme mute. Daca cineva din lumea reala ii (ma)i asculta azi (dupa sevrajele cu testarile anti-Covid, dupa vaicarelile neputincioase in legatura cu analfabetismul functional, urmate de raportarile delirante, bolsevc-triumfaliste, referitoare la scuccesele de la Evaluarea nationala si Bac), ineptiile rostite ritos dealtfel, gen "Greşeala a fost la nivelul transcrierii notelor în borderou si este încă un motiv pentru evaluarea digitalizata" nu mai sensibilizeaza pe nimeni. Dimpotriva, revolta pe toata lumea! Ce sa faci bre, cu digitalizarea in cazurile de incomptetenta crasa? La asa stat, asa sistem educational si asa ministru al educatiei...

-1 (1 vot)
Nolan Cojocaru
30.06.2022, 15:24:18

Explicaţia este foarte simplă: au ajuns la catedră primele generaţii de analfabeţi funcţionali.

+2 (2 voturi)
Modifică Setările