2021, anul în care pun punct protestului meu civic pentru curriculum

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
pc

2012. 2013. 2014. 2015. 2016. 2017. 2018. 2019. 2020. 2021. Zece ani bătuţi pe muchie. Ca la nebuni. Nu în zadar. În 2021, Sistemul a livrat #bigtime: cinci şcoli de stat şi una particulară au pornit pilotări curriculare de secol XXI, negociind cu succes derogări / excepţii de la norme metodologice de paradigmă comunistă. Deci, "se” poate. Drept pentru care, azi pun punct protestului meu. Q.E.D. Yeeey!... 😊

I. PROVOCAREA „ACTIVĂRII”. ISTORIA NEFARDATĂ A UNUI PROCES DE LEADERSHIP REAL

21 decembrie 2011. Eu, în 2012: "PROTESTATARUL"

“În 2012, eu sunt „PROTESTATARUL”. Forma mea de protest este PROTESTUL CIVIC, iar ţinta este cât se poate de specifică: incompetenţa, impostura şi încremenirea în proiect inacceptabile ale instituţiilor şi persoanelor care au obligaţia să pună în fapt TRANSFORMAREA CURRICULARĂ AUTENTICĂ în învăţământul preuniversitar din România.

Nu vreau să ştiu cine sunteţi, cu nume şi prenume, şi nu mă interesează foarte tare. Dar vă acuză direct, fără drept de apel faptul că, după aproape un an de la intrarea în vigoare a Legii Educaţiei Naţionale, profesorii, elevii, părinţii, opinia publică în general nu au deja la dispoziţie, ca instrument de lucru pentru anul şcolar 2012-2013 (necum pentru analiza şi feedback-ul atât de necesare într-o întreprindere de asemenea anvergură şi importanţă!...) parametrii celui mai important proiect al transformării de sistem a Educaţiei. Nimic nu vă dă dreptul să jucaţi la ruleta prostiei şi relei-credinţe soarta pe termen strategic a acestei ţări, motiv pentru care veţi avea în persoana mea pe cel mai virulent „PROTESTATAR” pe care vi l-aţi putut imagina vreodată.”

28 decembrie 2913. Eu, şi în 2014: „protestatarul”

“Fără excepţie, eu, cetăţeanul, am acordat votul meu pe rând fiecărui partid politic din care faceţi parte, cerându-vă în schimb să scoateţi Educaţia din paradigma comunistă – n-aţi făcut-o. V-aţi bătut joc, politic, de votul meu, aşa cum v-aţi bătut joc, politic, de Educaţie ca sistem, şi de oamenii şcolii pe care i-aţi folosit, cinic, drept masă de manevră electorală.

Să vă fie ruşine!

La urmă, vreţi-nu vreţi, vă pasă-nu vă pasă, rămâne realitatea rece şi implacabilă, ce nu ţine seama de niciun calcul politic meschin, conjunctural: România secolului XXI nu poate porni din loc, aşa cum e firesc, fără o Educaţie croită autentic pentru secolul XXI. Iar starea Educaţiei, aşa cum este acum, constituie o vulnerabilitate critică directă la adresa siguranţei noastre naţionale, deoarece absolvenţi inepţi produşi de şcoala de azi pot deveni conducătorii inepţi ai României de mâine. Aşa încât azi, ca şi peste zece ani, ca şi peste douăzeci de ani tot de aici plecăm şi vom pleca, şi până nu vom rezolva chestiunea nu va fi deloc „pace sub măslini”: ROMÂNIA PE BUNE ÎNCEPE CU ŞCOALA PE BUNE!”

22 decembrie 2017. 2017. Protest civic pentru curriculum: şase ani consecutivi. Urmează al şaptelea. Ce învăţăm?

“2012. 2013. 2014. 2015. 1016. 2017. Acuşi vine 2018. Prostie? Nesimţire? Cinism? Impostură? Nepăsare? Frică? Aroganţă? Complex de inferioritate? Interes meschin? Negare? Câte puţin din toate? Oricum o dăm, oricum o sucim, în spaţiul şi timpul şcolii, testul acid al paradigmei sale comuniste sau necomuniste este, fără putinţă de tăgadă, TESTUL ARHITECTURII CURRICULARE. Aceasta va fi provocarea de fond a Educaţiei în România, în 2018.”

21 decembrie 2018. Eu, şi în 2019: „PROTESTATARUL“. Şapte ani consecutivi. Urmează al optulea. Ce învăţăm?

“2012. 2013. 2014. 2015. 1016. 2017. Am dat de gard şi cu 2018. Prostie? Nesimţire? Cinism? Impostură? Nepăsare? Frică? Aroganţă? Complex de inferioritate? Interes meschin? Negare? Câte puţin din toate? În spaţiul şi timpul şcolii, testul acid al paradigmei sale comuniste sau nu este, fără putinţă de tăgadă, TESTUL ARHITECTURII CURRICULARE. Aceasta va fi provocarea de fond a Educaţiei în România, şi în 2019. Continuăm.”

II. FINIS CORONAT OPUS

24 septembrie 2021. O.M. / M.O. Şcoli-pilot, cu acte în bună regulă

“În 7 septembrie, trei şcoli-pilot şi-au văzut publicate ordinele în baza cărora pot funcţiona altfel. În 21 septembrie, celelalte trei au intrat în posesia aceloraşi documente oficiale, toate şase O.M. fiind emise în 31 august. Acest sextet birocratic istoric de top, acum în M.O., marchează începutul erei subsidiarităţii curriculare în sistemul public al Educaţiei din România. Adică desprinderea Şcolii ca sistem de paradigma sa comunistă.”

IIII. Q.E.D.

Un Preşedinte. Un prim-ministru. Un consilier prezidenţial. Doi miniştri ai Educaţiei, trei secretari de stat, un secretar general şi o echipă de funcţionari de rang înalt din acelaşi minister – toţi, în clipele lor de graţie.

O colecţie superbă de directori şi profesori din şcoli curajoase.

Cohorte de prieteni profesionişti minunaţi, de dincoace şi de dincolo de Prut.

Focus şi lobby 24/7, zece ani – ultimii doi, la blană.

Sistemul a livrat. Specific, măsurabil, incontestabil.

Aşadar, când vrea #pebune, Sistemul poate #pebune #bigtime.

Ca la carte.

Q.E.D.

Done!

Gând bun tuturor.

Ţinem aproape.

La Mulţi Ani 2022!

M.S.

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite