articolul anterior articolul urmator

5 paşi către un sistem educaţional mai bun

3
18 Dec 2012 14:31:26
Tincuta Apateanu

3 Comentarii

GD Toma
19.12.2012, 21:46:32

... truisme.

Ara Brandiana
20.12.2012, 07:13:04

Nu inteleg de ce trebuie sa li se dea note la orele de sport si de ce sportul in scoli trebuie sa constituie o proba la examene? E ridicol. Sportul este o activitate utila tuturor, indiferent de varsta, tineri sau batrani, si indiferent cat de bine sau cat de prost te-ai descurca sportul este necesar tuturor, chiar si celor cu handicap sau cu probleme de sanatate. Sportul nu trebuie sa ajunga o corvoada, "o materie" la care trebuie sa obtii note bune si sa dai examene. E absolut o prostie. Sportul este si trebuie sa ramana o activitate placuta. Copiii, in general, sunt indragostiti de sport, de tot felul de activitati fizice dar daca ii supuneti la examene fortandu-i sa obtina calificative, devine o activitate nedorita. Singurul lucru care trebuie sa li se ceara e disciplina,sa asculte indicatiile profesorului si sa faca ce li se cere. Chiar daca unii executa mai bine si altii mai prost nu ar trebui sa aiba nici o relevanta. Cei cu aptitudini si cu inclinatii pt. sport se vor diferentia oricum. Pot fi selectati ca sa se formeze echipe (ligi) pe diferite categorii si sa se organizeze competitii sau meciuri intre scoli. Chiar si parintii mai pot suporta din cheltuielile cu echipamentele copilului selectat. Se pot primi si ajutoare de la diferite organizatii nonprofit. Diferite fabrici, de bomboane, ciocolata, biscuiti pot dona scolilor periodic diferite cantitati din aceste produse iar copiii le pot vinde vecinilor din blocuri, cartiere (prin actiuni organizate de scoala nu de capul lor) si sa adune fonduri pentru echipamente sau alte trebuinte. Se pot face multe lucruri dar profesorii si parintii trebuie sa fie implicati, dispusi sa faca si munca voluntara, sa aiba idei cum sa stranga fonduri. Multe lucruri se pot face chiar si cu bani putini dar atat scolile cat si parintii trebuie sa doreasca sa le faca. De exemplu, fiecare scoala ar putea sa aiba in curte macar un stalp de metal cu un cerc unde copiii ar putea sa arunce mingii de basket. Nu se pot strange bani pentru un stalp de metal si 2-3 mingii? Sau pentru cateva cutii cu piese de sah ca sa vina copiii in afara orelor de program si sa joace sah sub supravegherea parintilor, prin rotatie. Daca in alte tari se poate face sport in scoli fara sa se acorde note sau sa se dea examene de ce trebuie sa fie diferit in Romania? Poate s-au introdus notele si examenele cu scopul de a fugi toata lumea de sport. In alte tari exista chiar instructori si antrenori voluntari pentru cei mici din scolile elementare care se ocupa de pregatirea lor ca fotbalisti, basketbalisti, hockeisti, organizeaza meciuri cu alte scoli sambata si duminica iar copiii sunt in culmea fericirii.

A. D.
5.01.2013, 01:19:02

Doamna, "Voi încerca în următoarele rânduri să prezint opinia mea în legătură cu paşii de urmat pentru ca lucrurile să meargă ceva mai bine. Este foarte posibil ca tu, cel care citeşti acest articol, să ai alte opinii şi alte opţiuni, pe care te rog să le împărtăşeşti cu noi pentru o mai bună înţelegere a diferitelor posibile soluţii." Asta m-a mai temperat, "5 paşi către un sistem educaţional mai bun" Mai bun decat ... care ? Cel pe care l-am avut noi doi ? (Iertati-mi familiaritatea! Va intorc favoarea.) Ori decat cel de dupa ? "1. Finanţarea decentă a sistemului educaţional" Intrebati-l pe "Goagal" ce salarii au necajitii nostri omologi din SUA! "2. Pregătirea profesorilor şi salarizarea acestora" Nu i-ati vazut pe cei americani, insultati cu zicerea: "Those who can, do; those who can't, ... teach." Desteptii care o vehiculeaza cu superioritate nu se obosesc mult sa se gandeasca la salarizare ca factor de selectie! Ori stiu, dar nu recunosc. "3. Reforma curriculară" Doamne fereste, vorba marxistului! Ajung in facultati fara sa stie tabla inmultirii, printre altele ca efect al reformelor curriculare, unde sunt apoi "rasi", fiindca universitatile nu mai au cum sa spere ca vor invata mai multe "mai tarziu". Si fiindca dau niste diplome la care tin. Se va intampla insa si la noi, fiindca - vorba d-lui Manolescu - ordinul e "urbi et orbi". "Încărcătura teoretică excesivă mai are un efect: sunt puţini cei care reuşesc să ţină pasul cu multitudinea de informaţii, iar mulţi rămân în urmă şi nu mai reuşesc să recupereze niciodată. Ei sunt cei care termină clasa a XII-a fără să ştie să scrie corect româneşte sau să rezolve o ecuaţie simplă." Iertati-ma: nu stiu cine sunteti, dar va pun competenta (onestitatea ?!) la indoiala! Daca ati fi vorbit de scoala "epocii de aur", va credeam. In cazul celei de azi, nu va cred! Si e incalificabil sa sustineti ca "multitudinea informatiilor" are drept efect ... "cei care termină clasa a XII-a fără să ştie să scrie corect româneşte sau să rezolve o ecuaţie simplă." Serios ? Chiar asa eram noi, datorita manualelor mult mai grele decat cele de azi ? Practic analfabeti, fiindca ... erau prea grele manualele ?! Daca il intrebati pe Goagal, aflati ca asa e si in SUA! "4. Implicarea părinţilor" Adevarat. Si nu uitati ca dupa cateva decenii de democratie, majoritatea parintilor sunt elevii de la punctul precedent. Bravo: 15 minute cu fiecare parinte (asa e si in SUA!). 4 pe ora. 9-12 ore de "meeting" pentru o clasa. Dreptate ati avea; de platit cine plateste ? " 5. Utilizarea noilor tehnologii în educaţie Copiii noştri folosesc computerul într-un mod natural, fără efort. Ei învaţă mult mai uşor dacă simt că materia este ancorată în realitate şi în prezent." Doamna, ati facut vreo specializare pe undeva ? Ca tare sunati precum SUA! Stiti cum arata invatmantul acolo (de zeci de ani!) ? Vedeti aici, in 5 minute! www.cbc.ca/player/News/TV Shows/The National/ID/2312247191/ Elevi de clasa a 6-a, care exerseaza ... tabla inmultirii, pe calculator! Si experti in educatie, care au in comun cu dvs. vocabularul. Acolo ne duceti.