Şcoală

articolul anterior articolul urmator

În cabinetul ministrului Educaţiei: realitatea din teren vs. varianta oficială

5
7 Jan 2021 23:50:52
Adrian Costea

Miercuri, 6 ianuarie, o delegaţie a partidului AUR a fost invitată la Ministerul Educaţiei şi Cercetării, condusă de liderul George Simion. Aflat la începutul unui nou mandat, domnul ministru Cîmpeanu s-a arătat deschis pentru discuţii.

În cadrul întâlnirii de ieri a fost prezentată o interpelare formulată de către doamna senator Rodica Boancă care a avut ca obiect necesitatea redeschiderii şcolilor şi strategia adoptată pentru organizarea examenelor naţionale. Citez din preambulul acestei interpelări:
 
„Situaţia învăţământului românesc este într-o criză fără precedent. Peste un milion de copii nu au acces la studii în această perioadă, iar cunoştinţele pe fiecare disciplină sunt imposibil de recuperat. Din martie 2020, aproximativ 32 % din elevii României nu au avut acces la învăţământul preuniversitar, iar acest aspect nu a afectat decizia de a închide toate şcolile fără a discerne între cele responsabile de focare COVID-19 şi celelalte, foarte multe din mediul rural, acolo unde abandonul şcolar este imens".
 
Trecând peste primirea ospitalieră, discuţiile au fost dominate cu abilitate de ministru, acompaniat de echipa sa de secretari de stat, reuşind să-şi impună propria versiune asupra situaţiei învăţământului românesc. Voi rezuma, mai jos, principalele concluzii ale discuţiei cu domnul ministru Sorin Cîmpeanu:
 
  1. Conform datelor de care dispune Ministerul la acest moment, peste 90 la sută din elevii români deţin mijloacele necesare (laptopuri sau tablete) pentru desfăşurarea orelor online. Se aşteaptă o raportare oficială în jurul datei de 15 ianuarie (şcolile şi inspectoratele transmit statistici privind ponderea mijloacelor electronice pentru tele-învăţare);

  2. Decizia redeschiderii şcolii nu aparţine ministrului Educaţiei, ci Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă, responsabil de gestionarea actualei pandemii. Reprezentantul sistemului de educaţie din România este un simplu membru în cadrul acestuia. A fost avansată data de 8 februarie, data începerii celui de-al doilea semestru; 

  3. Domnul ministru admite că există mulţi elevi aflaţi în imposibilitatea de a avea situaţia şcolară încheiată pe primului semestru din cauza lipsei de acces la învăţământul online sau chiar a lipsei de motivaţie pentru participarea la activităţile de instruire. Nu prezintă, însă, o soluţie concretă pentru rezolvarea acestei probleme. Intervenţia mea a fost pentru reluarea cursurilor în format fizic începând cu 11 ianuarie, pentru a asigura o perioadă de trei săptămâni în care elevii privaţi de accesul la educaţie ar fi primit şansa de avea mediile încheiate;

  4. Pentru recuperarea materiei sau a decalajelor dintre elevi, a fost acceptată propunerea doamnei senator Boancă: organizarea de şcoli de vară pentru clasele intermediare şi elaborarea unei strategii privind pregătirea celor din anii terminali pentru examenele naţionale;

  5. Am mai fost asiguraţi că Ministerul Educaţiei „va fi la curent cu experienţele altor state“, o decizie privind redeschiderea şcolilor fiind luată după studierea acestui aspect; 

  6. „Elevii petrec prea multe ore la şcoală, în jur de 30 pe săptămână, în timp ce un profesor are o normă de 18 ore“ a fost explicaţia unui domn cu funcţia de secretar de stat, profesor de matematică la bază, cu privire la reducerile de ore aplicate noului plan-cadru pentru liceu; 

  7. O întrebare care a rămas fără răspuns (fiind, probabil, destul de incomodă) este următoarea: s-au dovedit şcolile a fi adevărate focare de răspândire a noului coronavirus, situaţie care a determinat închiderea lor în martie şi noiembrie 2020? Care sunt datele de care dispune decidentul invocat, Comitetul Naţional pentru SItuaţii de Urgenţă? 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

5 Comentarii

Iulian Arion
8.01.2021, 09:09:08

"Conform datelor de care dispune Ministerul la acest moment, peste 90 la sută din elevii români deţin mijloacele necesare (laptopuri sau tablete) pentru desfăşurarea orelor online. Se aşteaptă o raportare oficială în jurul datei de 15 ianuarie (şcolile şi inspectoratele transmit statistici privind ponderea mijloacelor electronice pentru tele-învăţare);" Este o exprimare totalitara care ascunde realitate in spatele procentului de 90% rata de succes! Situatia trebuie prezentata analitic: numarul elevilor care nu au avut acces la data inceperii anului scolar din totalul elevilor din judet. Actualul ministru al invatamantului este un expert in arta eschivarii si a delegarii responsabilitatii. In actul administrativ se delega autoritatea! Responsabilitatea ramane la conducatorul organizatiei. In cazul de fata iresponsabilul ministru, al carui nume l-am uitat.

-1 (1 vot)
Iulian Arion
8.01.2021, 09:19:50

"Decizia redeschiderii şcolii nu aparţine ministrului Educaţiei, ci Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă, responsabil de gestionarea actualei pandemii. Reprezentantul sistemului de educaţie din România este un simplu membru în cadrul acestuia. A fost avansată data de 8 februarie, data începerii celui de-al doilea semestru;" Este inadmisibil ca Parlamentul sa accepte subordonarea suveranitatii cetatenilor exprimata la cele mai recente alegeri, unor indivizi numiti in mod ocult, fara un test de verificare a cunostintelor profesionale, fara o minima evaluare psihologica a competentelor, fara expertizare psihiatrica. Deci: uzurpatorii din acel CNSU trebuie demisi, iar cei care i-au numit, probabil premierul si presedintele, pusi sub acuzare de conspiratie la uzurparea suveranitatii nationale. Deferiti justitiei, judecati, degradati de gradele militare pe care le-au dobandit in timpul efectuarii stagiului militar, condamnati, deposedati de averi si inchisi in penitenciar. Perlamentarii nu trebuie sa astepte insurectia cetatenilor impotriva tiraniei. Trebuie sa actioneze aparand constitutia. In fata tiraniei guvernului, puterea judiciara si legislativa trebuie sa restabileasca echilibrul puterilor in stat. Conform Constitutiei, puterile in stat actioneaza pentru buna functionare a societatii. Membrii CCR trebuie concediati si alesi altii prin vot. Candidatii trebuie sa treaca testul verificarii cunostintelor profesionale si sa nu cumuleze mai multe indemnizatii de la stat: pensii, salarii, indemnizatii de revolutionar etc. Principiul este: de la stat o singura retributie sau pensie. Toate sumele acordate contrar acestui principiu trebuie recuperate.

-1 (1 vot)
Iulian Arion
8.01.2021, 09:22:03

"Domnul ministru admite că există mulţi elevi aflaţi în imposibilitatea de a avea situaţia şcolară încheiată pe primului semestru din cauza lipsei de acces la învăţământul online sau chiar a lipsei de motivaţie pentru participarea la activităţile de instruire. Nu prezintă, însă, o soluţie concretă pentru rezolvarea acestei probleme. Intervenţia mea a fost pentru reluarea cursurilor în format fizic începând cu 11 ianuarie, pentru a asigura o perioadă de trei săptămâni în care elevii privaţi de accesul la educaţie ar fi primit şansa de avea mediile încheiate;" Scuza aceasta este din categoria: Mai sunt si lipsuri tovarasi pe drumul construirii comunismului. Nu partidul greseste ci oamenii! Cum am scris mai sus, individul este iresponsabil. I-a verificat cineva autenticitatea diplomelor de bacalaureat si de licenta?

-5 (7 voturi)
Iulian Arion
8.01.2021, 09:24:22

"Am mai fost asiguraţi că Ministerul Educaţiei „va fi la curent cu experienţele altor state“, o decizie privind redeschiderea şcolilor fiind luată după studierea acestui aspect;" Este un sofism. Cel al falselor comparatii. Este folosit de indivizii vicleni, dar care nu-si asuma responsabilitatea ci recurg la acest fals argument. Individul trebuie concediat cu interdictia angajarii in entitatile publice in urmatorii 20 de ani.

-4 (4 voturi)
Iulian Arion
8.01.2021, 09:25:49

"„Elevii petrec prea multe ore la şcoală, în jur de 30 pe săptămână, în timp ce un profesor are o normă de 18 ore“ a fost explicaţia unui domn cu funcţia de secretar de stat, profesor de matematică la bază, cu privire la reducerile de ore aplicate noului plan-cadru pentru liceu;" Ce sugereaza? Sa fie norma profesorilor de 30 de ore sau programul elevilor de 18 ore?

-8 (8 voturi)
Modifică Setările