articolul anterior articolul urmator

Amânare la amânare pentru evaluarea transdisciplinară

1
22 May 2019 12:10:16
Autor: Simona Chirciu

1 Comentariu

Alexandru Robert
22.05.2019, 18:32:23

1. Acest tip de probe este practicat deja, în mod curent, în majoritatea sistemelor de învățământ europene. Ori, foarte mulți elevi, plecați cu părinții în alte țări europene, ajung -repede- la aceste evaluări. Faptul că nu au fost pregătiți special pentru asta nu devine un impediment, ei susțin -fără comentarii- probele respective. Doar în România reușim să ne lamentăm și să facem din ceva normal și simplu ceva complicat și teribil de imposibil. 2. Argumentele aduse acum împotriva evaluării transdisciplinare se vor putea repeta, practic, la infinit. În fond, nu se dorește amânarea, ci anularea acestui tip de evaluare. Iar asta este stupid, pentru că: - acest tip de evaluare apare în mod firesc, ca urmare a faptului că absolvenții, a doua zi după absolvire, nu au de rezolvat probleme de matematică, fizică, sau chimie, ci probleme reale, în care toate disciplinele studiate separat în școală intervin în anumite proporții. Școala trebuie să pregătească elevii pentru ceea ce îi așteaptă după absolvire, nu după „fanteziile” autorilor de politici educaționale... - reluarea de la „clasa pregătitoare” a tergiversării, va duce la ulterioare noi reluări (practic, cam fiecare ministru care a ajuns aici ... a luat-o de la capăt). 3. Ar fi suficientă liberalizarea metodei, oprirea situație de monopol, pe care și-a arogat-o, de la sine putere, dar fără necesara potență, ministerul educației, în toate domeniile formării școlare, monopol pe plan, pe programe, pe manuale, restricții pe auxiliare. Nu avem nu numai evaluare transdisciplinară, dar nici măcar manuale pentru formare tehnică (după DECENII de lipsă de manuale specifice), nu avem programe adaptate învățământului profesional, în general nu prea avem nimic din ceea ce ministerul susține că este singurul îndreptățit să facă. Permiterea intrării și altor creatori de metodă, permiterea alegerii de către școli a metodelor celor mai potrivite tipului de elevi cu care lucrează și nevoilor locale, asigurarea raționalității și unității prin punerea la baza tuturor metodelor și a tuturor evaluărilor naționale a unor cerințe stabilite de beneficiarii externi (și finanțatorii) educației: părinții, angajatorii, agenții economici, sociologii și alți specialiști invitați de către aceștia) ar permite eliminarea acestor amânări de generații la rând a unor măsuri strict necesare pentru ca absolventul român să păstreze o cât de mică șansă în competiția tot mai acerbă de pe piața muncii...