Avertisment: În România sunt 250.000 de elevi care prezintă tulburări de învăţare

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Sindicatele din Educaţie: La nivel mondial, 10% dintre copii au tulburări de învăţare. Până la 5% sunt cazuri grave. FOTO: Diana Frîncu
Sindicatele din Educaţie: La nivel mondial, 10% dintre copii au tulburări de învăţare. Până la 5% sunt cazuri grave. FOTO: Diana Frîncu

În România există aproximativ 250.000 de copii cu tulburări de învăţare (care au dificultăţi în a scrie, citi sau socoti), atrage atenţia Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI). La nivel modial, circa 10% dintre copii prezintă astfel de impedimente, iar între 3% şi 5% sunt cazuri grave.

„La nivel mondial, circa 10% dintre copii prezintă tulburări de învăţare, iar între 3% şi 5% sunt cazuri grave. Copiii cu dislexie, disgrafie, discalculie gravă nu pot învăţa să scrie, să citească, să socotească folosind metodele clasice şi au nevoie de atenţie specială pentru a le asigura şanse egale cu ceilalţi", conform FSLI.

Potrivit sursei citate, în România nu există statistici exacte privind elevii care prezintă tulburări de învăţare, lucru ce face dificilă intervenţia în cazul acestora.

„FSLI estimează că ar fi vorba despre aproximativ 250.000 de astfel de copii, care au nevoie de condiţii speciale de învăţare şi evaluare, precum şi de pregătirea adecvată a cadrelor didactice. FSLI a contribuit, în perioada 2016 — 2017, la elaborarea Normelor Metodologice de aplicare a Legii nr. 6/2016, care permit punerea în practică a legii şi schimbarea statutului copiilor cu tulburări specifice de învăţare în şcoala românească. Este pentru prima dată când dislexia, disgrafia, discalculia, disortografia au fost recunoscute printr-o lege în România", se precizează în comunicatul federaţiei.

Sindicatele din învăţământ, în parteneriat cu Primăria Bucureşti, au organizat, marţi, o conferinţă cu tema „Adaptarea copiilor cu tulburări specifice de învăţare (TSI) în şcolile din România: provocări şi oportunităţi pentru actualele politici educaţionale".

Potrivit documentului, scopul proiectului este acela de a contribui la înţelegerea corectă a tulburărilor specifice de învăţare, cunoaşterea dificultăţilor cu care se confruntă elevii cu TSI în clasă, identificarea predispoziţiilor copiilor cu TSI, identificarea soluţiilor pentru sprijinirea integrării cu succes a copiilor cu TSI în învăţământul de masă, formarea echipelor multidisciplinare din fiecare unitate parteneră (cadru didactic — consilier/logoped — părinte).

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite