articolul anterior articolul urmator

BAC-ul diferenţiat: ce este, când vom avea şi cum se va desfăşura

4
29 Nov 2018 06:11:16
Autor: Florinela Iosip
Ecaterina 
Andronescu dă asigurări că BAC-ul Profesional nu va fi introdus până în anul şcolar 
2020-2021/ Imagine de Arhivă
Ecaterina Andronescu dă asigurări că BAC-ul Profesional nu va fi introdus până în anul şcolar 2020-2021/ Imagine de Arhivă

4 Comentarii

mitrut
29.11.2018, 10:31:31

BACul pentru pesedei va fi pe subiecte gata rezolvate, pentru simpatizanti va fi voie cu fituici, iar pentru ceilalti vor fi subiecte de nivel olimpic.

+1 (1 vot)
Costica Sandu
30.11.2018, 12:13:09

Nea Mitrut, esti rau! Uite o sugestie mai blanda: TOTI cei cu mustata trecuti din oficiu. TOATE cu prenume de Viorica vor lua 10 la limba romana( scris si oral) Absolventii de Teleorman cu medii peste 6 vor fi ministri iar cei cu medii sub 6 si fara mustata angajati la jandarmerie, in Bucuresti .

mitrut
30.11.2018, 16:49:29

Tu vrei sa zici ca vor da testul numai oral, dar vor lua 10 la scris?

Arsene Lupin
1.12.2018, 18:01:40

Eu cred ca ideea de baza atat in invatamant cat si in productie ar trebui sa fie respectarea ordinii pedagogice de la a la z . Adica ar trebui un numar de opt clase ,sa zicem ,obligatorii ,cu materia condensata si bine predata ,astfel incat elevul sa iasa complet alfabetizat din acest ciclu.Acest lucru exista in trecut ,unii tarani care aveau doar patru clase stiau absolut tot de ce aveau nevoie in practica agricola si te uimeau cu cunoastintele lor de istorie si geografie.La astfel de performante se poate ajunge cu o buna pedagogie de tip practic ,dar pe care ne temem sau nu dorim sa o punem in aplicare. Dupa acest ciclu ar trebui ca in functie de calificarea dorita de fiecare student ,sa-i spunem ,sa existe module bine structurate ,nu foarte lungi in timp ,pe care orice persoana care a trecut prin cele opt clase sa le poata parcurge in ordine ,indiferent la ce varsta ,si atat cat poate in momentul respectiv.Eventual cu niste conditii de continuitate bine precizate ,adaptate vitezei de schimbare a cunostintelor respectiv a tehnologiei existente in tara ori strainatate ,la momentul respectiv. Ori la ce nivel te-ai opri ,ar trebui sa existe locuri de munca potrivite nivelului respectiv ,unde ai pune in practica cele invatate. Dace doresti sa avansezi si crezi ca esti in stare,ar trebui sa poti trece la un nivel superior ,eventual pe baza unui examen initial care sa dovedeasca cunoasterea materiei teoretice si practice de la modulele dinainte. Deoarece s-ar pune problema banilor pentru scolarizare ,aceste module ar trebui sa poata fi parcurse in paralel cu meseria practica la care te-ai angajat.In acest fel s-ar degreva parintii de unele obligatii financiare si s-ar crea acea incredere in sine pe care tinerii de azi ,care de cele mai multe ori primesc totul de-a gata ,nu o pot avea. Ar disparea in parte si intrigile inerente pe care unul ajuns din prima si fara suport intr-un post inalt ar fi nevoit sa le faca pentru a se mentine.Daca pregatirea este temeinica ,treptata ,verificata atat teoretic cat si practic ,pe parcursul intregii vieti ,astfel de intrigi dispar deoarece le dispare rostul.Mentinerea intr-o functie ar fi naturala si bazata pe competenta ,care ar fi verificata si certificata la vedere ,si constatata de colectivul de angajati. In mod normal nu ai putea ajunge medic cu functie inalta ,sa zicem ,daca nu ai profesat cu toata seriozitatea si ca asistent ,pentru a sti efectiv cum este sa ai contact cu bolnavul ,cum trebuie sa-i vorbesti ,ce masuri sunt eficace ,si asa mai departe. De asemenea ,cu unele exceptii ,eventual ,rotatia cadrelor ar trebui sa fie mai rapida ,fara permanentizarea unor pilosi incompetenti in functiile cheie.Nu spun ca ar trebui dati cei buni afara doar pentru a face loc altora ,doar plasarea lor pe post de consultanti ,cercetatori ,etc ,care i-ar scoate si pe ei din monotonia rutinarda binecunoscuta. Un astfel de sistem trebuie gandit bine ,si nu implementat prin tatonari de la an la an ,cu bulversarea unei intregi tari ,cu toate categoriile educationale si profesionale.De asemenea trebuie ca un astfel de sistem sa fie gandit de elitele profesionale inclusiv experti in pedagogie/psihologie ,si nu de catre incompetenti. La sah doar chibitii de ocazie tot trag mutarea inapoi,sa vada ce se intampla. Sahistii valorosi gandesc bine un timp oarecare si apoi muta o singura data. Aviz amatorilor! Toate bune! Doamne ajuta!