Care este formula de calcul a mediilor elevilor pe semestrul I, fără teze

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Monica Anisie precizează şi că în privinţa evaluării sumative,  modalitatea în care se va realiza aceasta, va fi decisă de fiecare cadru didactic FOTO gov.ro
Monica Anisie precizează şi că în privinţa evaluării sumative,  modalitatea în care se va realiza aceasta, va fi decisă de fiecare cadru didactic FOTO gov.ro

Mediile elevilor se vor calcula atât în semestrul I, cât şi în semestrul al II-lea fără tezele şcolare, a anunţat ministrul Educaţiei. Anisie a explicat care este formula de calcul a mediilor elevilor.

“Media semestrială urmând a se calcula prin rotunjirea mediei aritmetice a notelor obţinute prin evaluarea continuă, la cel mai apropiat număr întreg. La o diferenţă de 50 de sutimi, rotunjirea se va face în favoarea elevului“, a scris Monica Anisie pe pagina sa de Facebook.

Ministrul Educaţiei a decis să anuleze tezele pentru tot acest an şcolar.

„Ca urmare a situaţiei desfăşurării activităţilor educaţionale în mediul online, am decis, prin consultare la nivelul Ministerului Educaţiei şi Cercetării, ca în anul şcolar 2020-2021 să nu se susţină teze, ca formă de evaluare sumativă„, a scris Monica Anisie.

De asemenea oficialul mai precizează că „eliminarea tezei din categoria modalităţilor de evaluare sumativă are în vedere atât asigurarea echităţii evaluării, la nivel naţional, pentru toţi elevii, cât şi păstrarea motivaţiei pentru învăţare şi creşterea randamentului şcolar printr-un proces continuu de evaluare”.

   

Totodată precizează că în contextual actual ar fi cea mai viabilă soluţie.

„De altfel, experienţa sistemelor educaţionale europene, în context pandemic, a scos în evidenţă necesitatea creşterii procentului evaluării de tip formativ care poate stimula învăţarea elevilor şi, implicit, reducerea procentului evaluărilor de tip sumativ – teste, probe de evaluare,  o formă specifică de evaluare sumativă care este cunoscută în România, la final de semestru, teza.” potrivit sursei citate.

Monica Anisie transmite că aceasta ar fi o formă care îi va ajuta pe profesori, care „se vor concentra pe evaluarile formative (continue) şi sumative curente (la final de unitate de invatare). În urma acestor evaluări, cadrele didactice vor oferi feedback fiecărui elev în parte cu privire la progresul în învăţare şi performanţele obţinute, ghidând elevii cu modalităţi de învăţare prin care să ajungă la rezultate mai bune, acolo unde este cazul.”

Ministrul precizează că modalitatea în care se va realiza această evaluare va fi decisă de fiecare cadru didactic în parte, iar practicile de evaluare sumativă „vor fi reorientate de la o centrare pe conţinut, la o centrare pe competenţe, evidenţiind triada ştiu – pot – sunt, valorificând o varietate de metode  de evaluare (de exemplu, proiectul, portofoliul).”

„Dacă exigenţele lumii contemporane vizează un curriculum centrat pe competenţe, atunci evaluarea, atât cea formativă, cât şi cea sumativă, trebuie să se concentreze pe măsurarea şi aprecierea acestor competenţe„ specifică ministrul educaţiei.

Educație



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite