Cum te ajută un profil filologic în afaceri

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
Studenţii Moore School Într-o excursie în Africa
Studenţii Moore School Într-o excursie în Africa

Un profil filologic în liceu nu reprezintă o sentinţă la o carieră în predat. Într-o lume în care graniţele dispar, un profil filologic poate fi un bilet spre un viitor mai bun.

În aria mea de lucru am de–a face cu diverse programe universitare. Fiecare program tinde să se diferenţieze cu ceva, fiecare şcoală tinde să ajungă in cel puţin un top (fie el mai mare sau mai mic). Zilele acestea însă mi-a atras atenţia un program universitar în afaceri internaţionale în Statele Unite - întrucât acasta licenţă rezonează cu pregătirea mea din liceu. 

Licenţa în International Busineess la The Moore School în Carolina de Sud (SUA) continuă să fie cea mai buna din Satatele Unite, conform  U.S. News & World Report.

Pe lângă o groază de beneficii pe care ţi le oferă orice şcoala de top, în general, pe durata celor patru ani la Moore School, călătoreşti in jurul lumii şi înveţi la perfecţie o limbă străină.

Să vă explic puţin de ce am ales să scriu despre asta: „La Moore School, înveţi la perfecţie o limbă străină”.

Oare care este media numărului de limbi străine vorbite de un român? Sigur e mai mare decât 1.5 care probabil e media unei ţări ca Italia sau Spania. Asta desigur ţine foarte mult de sistemul educaţional din fiecare ţară.

Cred că România este una dintre puţinele tări care le oferă studenţilor oportunitatea de a invăţa cel putin două limbi străine în şcoala generală şi apoi alegând profile filologice la liceu, până la patru limbi, dintre care cel puţin una intensiv. Şi dacă se mai nimereşte să locuiesti şi într-o zonă multiculturală (ca şi Harghita spre exemplu), mai înveţi o limbă straină la colţ de stradă.  Datorită acestui sistem educaţional pe care îl criticăm necontenit, eu înţeleg la perfecţie şase limbi. Pe trei dintre acestea le vorbesc fluent -  lucru care mi-a oferit întodeauna un avantaj în viaţă, indiferent de situaţie.

Moore are un stil foarte drăguţ de a pregăti studenţii să lucreze într-o piaţă internaţională şi de a îi invăţa o limbă străină. După cursuri intensive de limbi străine în clasă, Moore îşi trimite studenţii 10 luni în ţara a cărei limbă vor să o înveţe. Mai mult decât atât, îi plasează în companii locale din ţara respectivă ca să poată să-şi exerseze talentele lingvistice intr-un mediu de afaceri. Reamintesc că acesta nu este o facultate de lingvistică ci una de afaceri.

Afacerile în afara graniţei unei ţări nu mai au acelaşi profil pe care îl aveau acum 10 ani. Odată ce pieţele în dezvoltare, precum cele din Asia şi cele din Estul Europei, au devenit jucători importanţi în afacerile mondiale, au adus cu ele noi metode de colaborare şi practic şi-au impus propriul mod de a face afaceri. În momentul de faţă, există o sumedenie de economii în dezvoltare ce oferă climate propice dezvoltării afacerilor, însă, ca să opereze eficient în aceste economii, oamenii de afaceri de mâine, indiferent de naţionalitate, vor trebui să aibă un nivel de conştientizare culturală mai ridicat decât oricând. Cei care nu au puterea să înţeleagă afacerile la nivel local în contextul global, vor fi lăsaţi în urmă. Totodată, din aceasta conştientizare culturală fac parte şi abilităţile lingvistice care sunt absolut vitale, întrucât fără a cunoaşte limba ţării în care doreşti să investeşti, nu poţi să înţelegi cu adevărat nici cultura ei.

image

În timp ce lumea devine din ce în ce mai mică, procesul de globalizare îşi menţine cursul -  abilitatea de a vorbi o limbă străină şi de a înţelege cultura ţării în care doreşti să operezi devine din ce în ce mai importantă. Cu toate că engleza este general acceptată ca fiind limba afacerilor, din ce în ce mai multe economii în dezvoltare se alătură arenei şi vestul îşi pierde din dominaţie. Luând în considerare toate cele menţionate, într-un climat de afaceri multicultural şi dinamic, oamenii de afaceri care pot concura atât local cât şi internaţional vor avea un avantaj considerabil.

Moore consideră că cea mai mare datorie a unui student în afaceri internaţionale este să înveţe a învăţa  - noi limbi şi despre noi culturi. Si cei care ce vor reuşi să facă asta, vor stăpâni, într-o zi, lumea.

Aşadar, profilul de filologie pe care îl faci acum, are potenţialul de a te transforma în liderul în afaceri de mâine. Nu poţi invăţa să faci afaceri în liceu, dar poţi invăţa cel puţin două limbi de circulaţie internaţională pe care le poţi mai apoi combina cu un curs in economie, în afaceri, poate chiar o facultate, un master, un MBA. Românii ar trebui să aibă şi mai mult succes decât au acum. Mult mai mult.

Aşadar, de datoria cui e să ne ridice acolo unde ar trebui să fim conform diplomelor şi abilităţilor pe care le avem? 

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite