După boicotul inspectorilor şcolari, ministrul Sorin Cîmpeanu înăspreşte Regulamentul de funcţionare a inspectoratelor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Modificările aduse Regulamentului de funcţionare a inspectoratelor şcolare subordonează în totalitate inspectorii şcolari generali FOTO Adevărul
Modificările aduse Regulamentului de funcţionare a inspectoratelor şcolare subordonează în totalitate inspectorii şcolari generali FOTO Adevărul

Inspectoratele şcolare primesc noi responsabilităţi, iar metodologia de ocupare a funcţiilor de conducere se modifică, în urma unui Ordin al ministrului Educaţiei Sorin Cîmpeanu. Recent, o bună parte din inspectorii şcolari generali au boicotat primul concurs de ocupare a posturilor din ultimii şapte ani.

Inspectoratele şcolare primesc noi atribuţii, potrivit unui Ordin de ministru publicat în Monitorul Oficial.
Astfel, inspectoratele trebuie să asigure personal didactic necesar desfăşurării educaţiei antepreşcolare împreună cu autorităţile administraţiei publice locale şi să asigure condiţiile pentru generalizarea treptată a învăţământului preşcolar.

De asemenea, inspectoratele şcolare pot organiza în colaborare cu autorităţile locale, programe educaţionale de tip „A doua şansă”, în vederea promovării învăţământului obligatoriu pentru persoane care depăşesc cu 4 ani vârsta corespunzătoare clasei şi care nu au absolvit învăţământul secundar inferior, gimnazial.

În plus, potrivit Ordinului, inspectoratele şcolare vor organiza concurs pentru ocuparea funcţiilor de director şi de director adjunct în cadrul unităţilor de învăţământ preuniversitar.

Structura inspectoratelor va include inspectori şcolari pentru problemele copiilor şi tinerilor proveniţi din medii socioeconomice dezavantajate, iar în judeţele cu învăţământ şi în limbile minorităţilor, structura inspectoratelor va include şi inspectori şcolari pentru acest tip de învăţământ.

Reguli împotriva boicotului

“Posturile neocupate sau eliberate între perioadele de concurs se ocupă prin detaşare în interesul învăţământului, până la organizarea unui nou concurs, dar nu mai târziu de sfârşitul anului şcolar respectiv”, este menţiunea adăugată la regulamentul de funcţionare a inspectoratelor, care îi va permite ministrului Sorin Cîmpeanu să scape de inspectorii şcolari generali care au boicotat concursul de ocupare a posturilor. Aceeaşi regulă va fi aplicată şi pentru funcţiile de îndrumare şi control din cadrul inspectoratelor.

Ministrul mai introduce şi o evaluare anuală a activităţii manageriale desfăşurate de inspectorii generali şcolari şi de inspectorii şcolari adjuncţi, care va fi realizată de Ministerul Educaţiei.

Noul regulament mai introduce şi un consiliu de administraţie şi un consiliu consultativ în cadrul inspectoratelor şcolare.

Atribuţiile inspectorului general şi a inspectorului general adjunct vor fi stabilite în fişa postului din contractul de management încheiat cu ministerul. Până acum, ele erau prezentate în Regulamentul de funcţionare a inspectoratelor şcolare, la Art. 13.

Boicot la concursul pentru postul de inspector şcolar general

După şapte ani de întrerupere a concursurilor pentru funcţiile de inspectori generali şcolari, timp în care responsabilii sistemului de educaţie din judeţe au fost numiţi în post cu delegaţie, cu semnătura miniştrilor care s-au perindat în această perioadă, anul acesta Ministerul Educaţiei a decis să întrerupă această formulă de interimat.

Prin urmare, în perioada 11-20 martie, la Ministerul Educaţiei Naţionale s-au desfăşurat concursurile pentru şefia celor 42 de inspectorate şcolare.

Ca un făcut însă, acest examen este boicotat de candidaţi, aproape toţi „îmbolnăvindu-se” subit. După primele trei zile de programări la examene, din cei 12 candidaţi programaţi, doar patru şi-au învins teama şi au dat concursul, spre marea dezamăgire a ministrului Educaţiei, mai ales că majoritatea dintre înscrişii la examen sunt candidaţi unici.

„Am început cu stângul”

Ministrul Educaţiei Naţionale, Sorin Câmpeanu, ne-a declarat nu se aştepta la un astfel de tratament din partea celor care conduc învăţământul la nivel de judeţe.

„Cred că orice comentariu al meu este de prisos. Eu am avut intenţii bune, să asigur stabilitate sistemului, pentru implementarea planurilor manageriale de dezvoltare a şcolilor. Am vrut să fie o selecţie pe bază de competenţe. Sunt extrem de dezamăgit. Am început cu stângul şi este un semnal prost care se transmite, pentru că după această perioadă vor urma concursuri şi pentru inspectorii adjuncţi, directori ai caselor corpului didactic, inspectori, dar şi concursuri pentru 7000 de directori de şcoli”, ne-a precizat ministrul Cîmpeanu.

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite