Ecaterina Andronescu, prima reacţie la protestul anunţat de Consiliul Elevilor, care îi îndeamnă pe elevi să dea foaia goală

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO Adevarul
FOTO Adevarul

Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, a avut o primă reacţie faţă de protestul anunţat de Consiliul Naţional al Elevilor (CNE), care i-a îndemnat pe elevii care susţin luni simulările pentru Evaluarea Naţională să lase foile goale.

UPDATE. Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN) a emis luni un comunicat de presă menit să întărească reacţia Ecaterinei Andronescu referitor la protestul anunţat de CNE. 

„Simulările examenelor naţionale au scopul de a familiariza elevii cu rigorile testelor pe care le vor susţine la finalul ciclului gimnazial/liceal, stabilirea nivelului real de pregătire atins în această etapă, precum şi optimizarea pregătirii în vederea obţinerii unor rezultate satisfăcătoare în cadrul examenelor naţionale”, precizează reprezentanţii MEN.

„Proiectul de ordin de ministru prin care a fost aprobată organizarea simulării Evaluării Naţionale şi a simulării probelor scrise ale examenului naţional de Bacalaureat, în anul şcolar 2018-2019, a fost dezbătut în cadrul Comisiei de Dialog Social din care fac parte reprezentanţii elevilor, părinţilor, profesorilor şi ai altor parteneri sociali, majoritatea susţinând acest demers care vine în sprijinul elevilor”, mai precizează oficialii MEN. 

Elevii nu sunt suficient de pregătiţi, crede Ministerul Educaţiei. „În anul 2018, la Evaluarea Naţională din 150.603 candidaţi înscrişi, 55.080 elevi nu au obţinut nota 5 la proba de Matematică, iar 31.440 de elevi au luat note sub 5 la proba de Limba şi Literatura Română.”

Rezultatele obţinute de elevi la examenele naţionale de până acum arată că este nevoie de un efort comun, al tuturor actorilor implicaţi în actul educaţional, se precizează în comunicatul de presă. 

„În vederea susţinerii şi promovării cu succes a examenelor naţionale, rezultatele elevilor vor fi analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ prin discuţii individuale, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral. În funcţie de concluziile desprinse, se vor adopta măsurile adecvate pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare, inclusiv prin activităţi de pregătire suplimentară, identificarea dificultăţilor de învăţare ale elevilor, elaborarea, implementarea, monitorizarea şi evaluarea unui plan de intervenţie personalizat etc”, se mai arată în poziţia MEN. 

Poziţia Ministrului Educaţiei

„Am văzut, regret nespus că se pretează la asemenea lucruri. Elevii trebuie să dea simulări nu pentru ministrul Educaţiei, nu pentru profesorii lor, trebuie să dea simulări pentru ei. Simulările fac parte din ceea ce aş numi evaluarea permanentă. Ei trebuie să ştie unde se află în orice moment al evoluţiei lor şcolare. Ca urmare, nu cred că facem asta ca să-i chinuim pe ei, pe părinţi sau pe profesori, ci pur şi simplu pentru a veni în sprijinul elevilor. Orice simulare este un semnal de alarmă. Aici sunt astăzi, pot să fiu acolo unde trebuie”, a declarat Ecaterina Andronescu pentru Ştirile ProTV. 

Oficialul a explicat că „evaluările de la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a sunt prevăzute de lege şi sunt gândite ca profesorii să vadă unde stau elevii lor faţă de unde ar trebui să stea şi eventual să gândească formările mediale”.

„Cei care fac acest comunicat nu sunt elevi în clasa a II-a, a IV-a sau a VI-a, sunt elevi în ultimii ani de liceu. Ei au trecut prin asta şi ar trebui să se gândească şi la cei care vin în urma lor. Simularea nu presupune o notă trecută neapărat în catalog, ci trebuie să fie un semnal de alarmă”, a mai spus ministrul, conform sursei citate. 

„Eu cred că elevii au şi părinţi, şi profesori, şi sper să nu ajungem acolo, să nu se fi întâmplat lucrurile acestea. În acelaşi timp aş vrea să spun răspicat: nu încurajez asemenea idei. Îi iubesc pe elevi, vreau să stau de vorbă cu ei, dar nu încurajez asemenea situaţii”, a conchis ministrul Educaţiei. 

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite