Şcoală

articolul anterior articolul urmator

Ecaterina Andronescu se consideră trimisa lui Dumnezeu pentru reforma educaţiei din România

53
4 Jan 2019 08:43:27
Ştefan Vlaston
Ecaterina Andronescu FOTO Mediafax
Ecaterina Andronescu FOTO Mediafax

Citatul exact din ultimul interviu al dnei Andronescu acordat ziarului Adevărul: „cred că am puterea şi determinarea de la Dumnezeu pentru a aduce ceva în plus în învăţământ şi de a creşte calitatea“. Dna Andronescu nu se consideră responsabilă de starea în care se află acum şcoala românească, deşi pe lângă funcţiile de ministru a fost şi şefa Comisiei de Învăţământ la Senat, responsabila PSD pe educaţie.

INTERVIU Ecaterina Andronescu, la al IV-lea mandat de ministru al Educaţiei: „Am puterea de la Dumnezeu pentru a aduce ceva în plus în învăţământ“

Dna Andronescu a fost şi rector, decan, preşedinte al Consiliului Naţional al Rectorilor, secretar de stat, şi aproape tot ce a decis PSD în materie de educaţie i se datorează. Cu toate acestea, nu crede că spusele dlui Dragnea („România are nevoie disperată să recupereze cele aproape trei decenii în care reforma educaţiei a eşuat“) au vreo legătură cu domnia sa.

Ce nu spune dna Andronescu

  • Abandonul şcolar. Care sunt cauzele, ce soluţii trebuie adoptate pentru eliminarea acestui flagel. Dna Andronescu spune că şcoala a pierdut 1,3 milioane de elevi în ultimii 15 ani. Cum elevi care şi-au urmat părinţii în străinătate sunt circa 500.000, declinul demografic are şi el o contribuţie, dar majoritatea elevilor pierduţi provin din abandonul şcolar. Dna Andronescu ignoră faptul că abandonul şcolar la trecerea de la clasa a VIII-a la clasa a IX-a este de 30%, pentru că elevii din rural nu au resurse materiale să meargă la licee la oraş. Cum se poate rezolva problema aceasta?
     
  • Dna Andronescu se declară înspăimântată că în 2018, 55.000 de elevi din 165.000 nu iau 5 la Evaluarea Naţională (EN). Greşeşte. În 2018 au fost înmatriculaţi în clasa a VIII-a 171.000 de elevi, dintre care au lat note peste 5 la EN 105.000 elevi. Rezultă că 66.000 de elevi nu au luat examenul în 2018, adică aproape 40%!
     
  • Dna Andronescu critică curriculumul şcolar, ignorând faptul că din 2012 PSD a fost la putere, cu excepţia anului 2016, iar dânsa a răspuns de educaţie în cadrul PSD. Nu am auzit nicio opinie autocritică în tot discursul dnei Andronescu. Problema nu este un curriculum greu sau uşor. Ci unul care trebuie adecvat diferitelor categorii de inteligenţe, abilităţi, nevoi, cu care elevii vin la şcoală. Aceasta e problema pe care şcoala nu reuşeşte s-o rezolve.
     
  • Despre orientarea şcolară şi profesională, iarăşi nicio vorbă. Foarte mulţi elevi ajung pe trasee educaţionale pentru care nu au resursele şi înclinaţiile necesare.
     
  • Va păstra monitorizarea audio-video la examenele naţionale, sau o va desfiinţa, aşa cum i-a cerut premierului Ponta, cu justificarea că „jigneşte“ profesorii?
     
  • În Germania, începând cu clasa a V-a se desparte filiera teoretică de cea tehnologică. Tot în Germania, 70% dintre elevi învaţă în şcoli profesionale. Ar fi o soluţie şi pentru România, având în vedere economia Germaniei?
     
  • Spunea dna Andronescu în august: Acest guvern nu mă reprezintă nici pe mine, nici pe dumneavoastră, dragi colegi, nici PSD-ul, nici România. Acest guvern este expresia unei singure persoane, ceea ce nu este în regulă". „Eu nu sunt de vânzare“. Acum este ministru al Educaţiei. Şi-a schimbat opinia, acum este de „vânzare“.

Ce spune Ecaterina Andronescu

  • Că trebuie redus numărul de ore la primar, gimnaziu şi liceu. Corect, dar pune carul înaintea boilor. Era necesar un studiu de impact, cum reclamă şi preşedintele Iohannis când respinge legea cu acest obiect. Ordinea era alta: profilul absolventului de primar, gimnaziu şi liceu, competentele generale şi specifice ce trebuie dobândite. Apoi arhitectura curriculară şi abia la sfârşit planurile cadru, adică numărul de ore.
     
  • Vor fi introduse până la 3 ore remediale. Vor fi programate peste cele 30, 32, 34, ore actuale, la gimnaziu. Dar vor fi platite? Sau vor avea soarta orelor de la after school, care nu se mai plătesc, motiv pentru care scade numărul de şcoli care mai au after school.
     
  • „Îmi propun ca în fiecare clasă să existe o tablă inteligentă şi fiecare elev să aibă pe bancă un laptop“. De unde bani pentru această dotare, nu ne spune dna Andronescu. Şi în şcolile unde WC-ul este în curtea şcolii va introduce table inteligente? Cam mare diferenţă de „tehnologie“!
     
  • Manualele scolare vor fi realizate de edituri specializate, printre care si Editura Didactica si Pedagogică. Adică toate eforturile ministrului Liviu Pop, de la PSD, de a crea singura editura de stat care să realizeze manuale sunt aruncate la gunoi. Nu era şefa Comisiei de Invăţământ la Senat, camera decizională, când s-a luat această decizie?
     
  • Profesorii care iau sub 5 la examenul de Titularizare ar putea să nu mai aibă voie să predea. Corect, dar de unde ia altii, când profesorii buni urmeaza exemplul medicilor si pleacă in străinătate, masteratul didactic nu este încă funcţional, motivarea salarială a profesorilor performanţi nu există.
     
  • Creşterea bugetului la Educaţie anual cu 15% până când se va atinge 6% din PIB. Am mai auzit poveşti de acest tip, şi in Pactul pentru Educaţie, niciodată aplicate pentru că nu sunt bani nici pentru pensii si salarii bugetare.
     
  • Cât despre o noua lege a educaţiei, pe care şi-o doreşte dna Andronescu. Cam multe legi ale educaţiei. O astfel de lege isi produce efecte în 12-15 ani. N-are sens să spui că este bună sau proastă înainte de scurgerea acestor ani. Noi am avut 24 de miniştri, fiecare cu „reforma“ sa. Ce a ieşit, trăim acum.

Spune multe dna Andronescu, de vreo 20 de ani. Consecinţe: România este pe ultimele locuri în Europa la testele PISA, are 40% elevi analfabeţi funcţionali, iar angajatorii nu găsesc în piata muncii meseriaşi. Jumătate dintre elevi nu reuşesc la examenele naţionale de absolvire, abandonul şcolar este uriaş, elevii buni şi foarte buni se duc la universităţi străine.

Şi atunci, ce mai vrea dna Andronescu? Să-şi desăvârşească „opera“?

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

53 Comentarii

Vanatorul/d.c.
4.01.2019, 09:04:10

”Ecaterina Andronescu se consideră trimisa lui Dumnezeu pentru reforma educaţiei din România” Serios..? Pfiiuuu..! Si cand te gandesti ca Dumnezeu nu are nicio legatura re-plantarea lui Kati Andronescu (Katiușa pentru intimi) la Invățământ..! Sigur ca da, asta daca nu-i considerati Dumnezei (asa cum ni-i prezinta randasii lor mediatici si digitali) pe Liviu Dragnea , care a propus-o, si Klaunus Iohannis, care a numit-o pe functie prin decret, ”din prima”, fara niciun moft, nimic..!

-11 (17 voturi)
Casandra II
4.01.2019, 10:11:58

D-le prof. Vlaston, Chiar sunteti rautacios.Dn-a Abramburica vrea sa ramana in cartile de istorie prin harababura creata in mod intentionat. Intotdeauna cand a ajuns in postul de ministru al educatiei, primul lucru a fost sa dea de pamant cu legea in vigoare si sa puna in locul acesteia o lege care sa-i poarte numele. D-na Caty Abramburica este, in mod sigur, invidioasa pe Murphy care, fi vorba intre noi, n-a avut nici pregatirea academica a tovarasiei sale, nici functiile detinute in parlament sau in invatamant si tot a ramas in constiinta noastra prin multimea de legi care-i poarta numele. Si aici as vrea sa incep cu inceputul. Daca exista cumva posibilitatea de a gresi, d-na Abramburica sigur o va face si va crea un haos si mai mare. Aceasta lege a fost descoperita de inginerul Murphy pe cand lucra ca inginer proiectant. Si fiindca situatia dezastruoasa a invatamantului nu dureaza de ieri sau de azi, ar trebui sa recunoastem ca aici se poate aplica si legea lui Finagle: "daca ceva poate sa mearga prost, atunci prost va merge". Asta inseamna ca toata zbaterea Abramburicii pe la tv este apa de ploaie(pardon, ninsoare ca suntem in ianuarie). Si, apropo, de planurile de "revigorare" ale invatamantului,pe care le tot cotcodaceste madam Abramburica, va atrag atentia ca se incadreaza in urmatoarea lege: : "Daca nu poti uimi lumea cu inteligenta ta, zapaceste-i pe toti cu tampeniile tale" Si toate "ideile" expuse pna acum de madam pentru redresarea situatiei sunt niste aiureli. Concluzia: Ce parea ca incepe bine(inlocuirea lui Pamblica) s-a terminat prost(reinstalarea abramburicai la butoanele educatiei). Si ce incepu prost(insistenta pe promovarea unei legi care sa-i poarte numele), se va sfarsi si mai prost(haosul va fi de nedescris, de neinlaturat).

+10 (10 voturi)
Stancu Dan
4.01.2019, 11:44:51

In traducere : "mi-a dat bossu' ala mare zis si dracnea mana libera sa fac ce vrea muschii mei". Da' pen' ca fraierii tre' manipulati atunci se inlocuieste in fraza expresia "dracnea boss" cu "dumnezeu" si "mana libera sa fac ce vrea muschii mei" cu "puterea de a aduce ceva in plus in invatamant"

+6 (6 voturi)
s Geo
4.01.2019, 12:12:25

Si care e noutatea domnule ziarist? Ea este intr-adevar trimisa lui Dumnezeu (aka Dragnea), iar astia 40% analfabeti functional sunt pepiniera PSDului, precum bine stim; dak mai adaugam si parintii lor intr-o proportie de vreo 70 - 80%, vom putea demonstra/clarifica cine conduce tara asta si mai ales de ce (astia si nu altii)?? In aceste conditii, mie mi se pare f logica realitatea asta. Oameni buni, pt a schimba ceva, incarcati-va cu mai mult spirit civic (si iesiti la vot de exemplu)!! La Multi Ani tuturor!

+6 (6 voturi)
Culi
4.01.2019, 12:29:02

Nu stimata Dna, daca este asa inseamna ca d-zeu a trimis o persoana mai putin pregatita pt postul de ministru. De fiecare data ministru a schimbat ceva si uite asa sunt acum oficial peste 300 000 analfabeti si tot pe atat semi. Ati mai fost de trei ori si ce-ati facut??? ps Voi politicienii de astazi vorbiti foarte mult de d-zeu ,biserica fiindca ele (bisericile)va aduc multe voturi.

+8 (8 voturi)

Vezi toate comentariile (53)

Modifică Setările