Şcoală

articolul anterior

EECentre la început de an şcolar: ce am făcut şi ce vom face mai bine, în materie de examinări lingvistice, din toamna 2019

0
10 Sep 2019 22:17:45
Cătălin Bădănău
Sursă foto: EECentre
Sursă foto: EECentre

Debutul unui nou an şcolar marchează şi improspatarea curriculei examenelor de atestare lingvistică, prin EECentre.

În acest articol aş vrea să evidenţiez - pentru toţi cei interesaţi de paşii pe care un centru de testare lingvistică îi face, an de an, pentru a se menţine într-o poziţie optimă în piaţa de examene - felul în care EECentre a progresat, în comparaţie cu anul precedent.

Consider că un astfel de bilanţ este necesar în conturarea unei imagini clare asupra realizărilor centrului de examene în anul curent şi, totodată, pentru a stabili un punct de pornire în noul sezon de activitate.

Unul dintre cele mai importante progrese înregistrate de EECentre în 2019 a fost creşterea portofoliului de servicii de evaluare lingvistică. Mai exact, am introdus pe piaţa din România următoarele:

- un nou concurs de limba engleză, Koala International Competition;

- un nou produs adresat adulţilor pentru testarea limbii engleze de afaceri si de interes general LinguaSkill.

LinguaSkill este testul elaborat de Cambridge Assessment English care substituie Business Language Testing Service (BULATS). Este un produs care foloseşte cea mai noua tehnologie în domeniul evaluărilor internaţionale: corectează proba de scris folosind tehnologie AI, având rezultate remarcabile. Mai multe lucruri despre ştiinţa din spatele testului pot fi citite aici.

La fel de important pentru noi este că am crescut cota de piaţă pentru examenele de limba engleză, am ajuns în oraşe pe care nu le atinsesem până anul acesta. La fel s-a întâmplat cu examenele Trinity: mai mulţi candidaţi dintr-un număr mai mare de oraşe au avut posibilitatea să îşi testeze cunoştinţele de limba engleză. Mizez pe faptul că Trinity va avea un trend crescător, în special în rândul candidaţilor care au un nivel bun de engleză, dar nu ştiu încă să scrie; iar întâlnirea şi dialogul cu un vorbitor nativ este priceless pentru cei mici.

Mai mult, Occupational English Test (OET) este testul cu cei mai mulţi candidaţi internaţionali, cred că datorită şi acestui test am devenit vizibili pe piaţa internaţională. Apropo de piaţa internaţională, am înregistrat şi o creştere semnificativă pentru examenele Cambridge, atât în Republica Moldova cât şi în Bulgaria, ceea ce nu poate decât să ne umple şi mai mult de speranţă.

 Puncte forte şi surprize, în 2019

În materie de reuşite care ne-au depăşit aşteptările, surpriza anului a fost dată de cel mai iubit concurs de limba engleza: Koala. Am avut peste 1600 de candidati, din 19 oraşe din ţară.

Este clar ca am acoperit un segment de piaţă, aş zice mai degrabă o nevoie a părinţilor/profesorilor/elevilor de a-şi testa cunoştinţele de limba engleză, într-o maniera mai puţin formala, pe de o parte, pe de altă parte într-un scenariu internaţional.

Prin intermediul acestui concurs, în etapa internaţională de la Novi Sad, am avut un câştigător la nivel „independent user” si in acest fel am dovedit că în Romania se învaţă carte serios.

O a doua surpriză, dacă se poate spune aşa, chiar una foarte plăcută, a fost creşterea înregistrată de examenele de limba germană: 30%, sigur că vorbim de numere sub 1000 de candidaţi, dar este un progres.

Pentru examenele Trinity avem o creştere de 100%, mă bucură foarte mult faptul că am ajuns în oraşe precum Galaţi, Arad – zone noi pe harta acestor examene. 

Dacă tot suntem la capitolul de bilanţ al activităţii, aş vrea să aduc în atenţie şi câteva aspecte mai puţin plăcute, dificultăţi, provocări pe care EECentre şi-a propus să le depăşească, pe cât posibil, în perioada următoare.

În lucrul cu oamenii, există mereu o oarecare doză de neprevăzut, având consecinţe pozitive dar şi dintre cele mai puţin plăcute: înregistrăm foarte multe plângeri din partea candidaţilor în ceea ce priveşte proba de audiţie, Listening-ul. De cele mai multe ori, aceştia afirmă că nu au înţeles. În unele cazuri, acustica sălii ne pune probleme, deşi dispunem de cele mai performante echipamente tehnice pentru redarea cât mai clară a sunetului.

Apar şi situaţii când, în urma unor discuţii mai aplicate, ne dăm seama că nu calitatea sunetului a fost problema, ci fie speakerii vorbeau prea repede pentru a înţelege, fie pur şi simplu candidaţii nu cunoşteau cuvintele auzite pentru a valida un răspuns sau altul pe foaia de examen.

Parteneriate, colaborări, tendinţe

Atragerea de noi parteneri alături de EECentre este un aspect care mă bucura foarte mult, în activitatea centrului. Educaţia nu este un domeniu de pionierat, ci un loc unde munca de echipă contează foarte mult. Înregistrăm un număr semnificativ de centre private de limbi străine care doresc să devină centre autorizare de pregătire: Cambridge/OSD/Trinity/Koala.

Observ o migrare a elevilor, de la lecţiile luate în privat, către centre private, unde au posibilitatea să interacţioneze cu alţi elevi, să lege prietenii etc. Totodată, observ şi un interes sporit din partea profesorilor de limba engleză din şcolile gimnaziale, licee si colegii naţionale.

Îmi place foarte mult când reuşim să colaborăm cu diverşi competitori: să le oferim produse pe care nu le au în portofoliu, sau pur şi simplu să ne dăm mâna în organizarea unui eveniment. La început apare o oarecare reţinere dar, acolo unde există un spirit de competiţie fair şi un ţel comun, acela de a avea un aport, cât de mic, în educaţia din România – totul devine posibil.

În materie de tendinţe în relaţia dintre centrul de examinare şi candidaţi/părinţi, se poate vorbi despre o implicare mai activă a părinţilor în educaţia copiilor în ceea ce priveşte limbile străine. Dau un singur exemplu: până acum câţiva ani, părintele ridica certificatul, ne mulţumea şi pleca. Acum, din ce în ce mai mulţi părinţi pun întrebări despre rezultate, sunt interesaţi de ce înseamnă ele, de următorul nivel de examinare etc.

Sunt în trend examenele Cambridge, acestea se bucura şi de cea mai mare recunoaştere naţională şi internaţională.

 Rezumând, la început de nou an şcolar, EECentre le urează elevilor forţe proaspete şi mult succes, inclusiv la examenele de limbi străine!

Misiunea EECentre a fost şi rămâne, în continuare, cea de a identifica nevoile elevilor/părinţilor/profesorilor şi de a le întâmpina cu flexibilitate spre rezolvare. Încercăm şi reuşim să facem o diferenţă în educaţie în general, să încurajăm elevii şi profesorii să tindă către mai mult.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

0 Comentarii