Elevii mai săraci pierd la capitolul educaţie pentru că sunt prea politicoşi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Copiii ai căror părinţi sunt mai înstăriţi pun mai multe întrebări la şcoală decât colegii lor care provin din pătura de jos a societăţii şi primesc astfel mai multă atenţie din partea profesorilor, ceea ce le aduce rezultate mai bune şi şanse mai mari de a intra la o facultate de top, arată un studiu american lansat recent, citat de The Telegraph.

Elevii care provin din familii bogate au mai multe încredere în ei la şcoală, pentru că au fost învăţaţi de părinţi să interacţioneze cu persoanele competente într-un anumit domeniu, relevă un studiu american citat de The Telegraph.

Cercetarea arată că elevii săraci au fost mai politicoşi şi curtenitori în timpul cursurilor, dar au evitat adesea profesorii şi au preferat să-şi rezolve singuri problemele, punându-şi astfel piedici în dezvoltarea academică pe termen lung.

Diferenţele dintre comportamentele celor două grupuri pot avea efecte inevitabile mai târziu, când copiii săraci vor rămâne, în continuare, în urma colegilor mai bogaţi.

Studiul publicat în Statele Unite arată că s-a găsit o legătură între clasa socială şi competenţele academice.

De altfel, un studiu britanic recent arată că, la vârsta de 15 ani, cei mai performanţi elevi care vin din familii sărace sunt în urmă cu doi ani şi jumătate faţă de copiii crescuţi în familii bogate.

În ciuda efortului de a amplifica accesul clasei muncitoare la învăţământul superior, elevii mai bogaţi au şanse mai mari decât cei săraci să ajungă în universităţile de top.

Educaţia de acasă, diferenţa dintre copiii săraci şi cei bogaţi

Jessica Calarco, profesor-asistent de Sociologie la Universitatea Indiana, a condus o cercetare plecând de la această discrepanţă socială, în care a observat comportamentul din clasă al elevilor din învăţământul primar. 

“Fiecare copil timid de clasă mijlocie a învăţat să abordeze mai uşor profesorii cu întrebări şi şi-a dat seama de beneficiile acestei abordări”, a spus Jessica Calarco.

“În schimb, elevii săraci erau îngrijoraţi să nu supere profesorii punând întrebări la un moment nepotrivit sau într-un mod greşit, crezând, totodată, că dacă cer ajutor vor fi judecaţi de alţii drept incompetenţi sau proşti ”, a adăugat profesorul.

„Aceste diferenţe par să se işte nu din cauza diferenţelor în felul în care profesorii răspundeau elevilor, ci din cauza diferenţelor de abilităţi, strategii şi orientări cu care au fost învăţaţi copiii de acasă”, explică Calarco, potrivit The Telegraph.

Studiul mai arată că părinţii insistenţi, din toate clasele sociale, au încercat să-şi înveţe copiii cum să se comporte la şcoală şi să muncească din greu. Dar a apărut o diferenţă clară între metodele lor.

Elevii înstăriţi, şanse mai mari în carieră

Părinţii săraci au insistat asupra rolului politeţii, curtoaziei şi să respecte persoanele avizate în domeniu. De asemenea, copiii săraci abordau singuri proiectele şi temele fără să ceară ajutor.

Pe de altă parte, copiii bogaţi au fost încurajaţi să ridice mâna, să pună întrebări şi să nu le fie teamă să ceară ajutor când au nevoie. 

Conform studiului, aceştia erau cei apreciaţi şi premiaţi de profesori. De asemenea, a reieşit că ei devin mai sociabili cu vârsta, ceea ce îi ajută să-şi găsească mai uşor un loc de muncă sau să se descurce în relaţia cu şefii.

Studiul condus de profesorul Jessica Calarco, de la Universitatea Indiana, s-a bazat pe doi ani de observare a unei clase întregi de elevi cu vârste între nouă şi 11 ani, de la o şcoală de stat. Copiii au fost evaluaţi de două ori pe săptămână şi apoi intervievaţi împreună cu părinţii lor în vacanţele de vară. 

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite