Elevii din ciclul primar, în Top 5 internaţional la limba engleză. Rezultate mai slabe la limba germană

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
Elevi in sala de examen în centrele EEC  FOTO Facebook European Examination Centre
Elevi in sala de examen în centrele EEC  FOTO Facebook European Examination Centre

Aproape 9 din 10 români înscrişi la examenele Cambridge English: Key (KET) reuşesc să promoveze examenul după cum reiese din raportul statistic al calificativelor obţinute anul trecut, publicat de Cambridge English Language Assessment (CELA). La limba germană situaţia e complet diferită: doar jumătate reuşesc să dovedească nivelul necesar de cunoştinţe.

Contrar aşteptărilor multor manageri de şcoli de limbi străine, solicitările de cursuri de limbă germană nu au înregistrat o creştere foarte mare, iar părinţii care şi-au înscris copiii la astfel de cursuri renunţă destul de repede la idee văzând că progresul nu este comparabil cu cel de la cursurile de limba engleză.

Pe de altă parte, trebuie să spunem că atât şcolile de stat cât şi cele private găsesc cu greu profesori de limba germană, cei mai mulţi dintre aceştia preferând să lucreze in multinaţionale unde salariul este cum mult peste cel al unui dascăl.

Interesul pentru examenele de limba germană (KID A1 sau KID A2) sau engleză (Young Learners Movers/Flyers, KET) a crescut în urma amendării Ordinului Ministrului 5166/1998 (pentru detalii, clic aici). Astfel, pentru înscrierea în clasa a V-a cu predare în regim intensiv a unei limbi moderne, elevii care au obţinut la examene cu recunoaştere internaţională diploma cu nivel de competenţă lingvistică A1 sau superior, pot fi admişi fără a mai susţine proba de aptitudini şi cunoştinţe la limba modenă, obţinând din oficiu nota 10.

Examen Cambridge KET
examen cambridge


Revenind la rezultatele elevilor la examenul de limba engleza KET, printre tările cu rezultate mai bune decât Romania se numără Croaţia, Slovenia şi vecinii noştri unguri, care au 0.0% nepromovabilitate. La noi procentul este de 3,4%, foarte redus dacă e să ne comparăm cu Protugalia- 44%, Italia- 19,8%.

În ceea ce priveşte performanţele la limba germană, aproximativ 5 candidaţi din 10 înscrişi la examenele ÖSD au reuşit performanţa să obţină un certificat, mai precis 47,8%. Un procent dezamăgitor având în vedere  că toţi candidaţii au avut posibilitatea să susţină o pretestare, deci să se familiarizeze cu formatul şi continutul examenului.

Motivele pentru rezultatele slabe la limba germană pot fi multiple: lipsa profesorilor, lipsa expunerii continue la limbă (vizionare filme, citit ziare, cărţi, etc) sau poate lipseşte din noi acea rigurozitate impusă studiului limbii germane.

Cert este faptul că părinţii continuă să investească în formarea copiilor pe fondul actualelor modificări ale criteriilor de admitere în clasa a V-a intensiv, dar şi din dorinţa de a se asigura există o însuşire sistematică a limbilor străine conform cadrului european de referinţă pentru limbi.  

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite