EVALUARE NAŢIONALĂ 2014 Marţi încep simulările. Ce îi aşteaptă pe elevi la examenele la Română şi la Matematică

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Marţi, elevii de clasa a VIII-a vor susţine prima simulare pentru Evaluarea Naţională, la Română, iar miercuri la Matematică, urmând ca rezultatele să fie publicate pe 7 martie. Profesorii spun că subiectele de la aceste teste ar putea fi mai grele decât cele de la examenul propriu-zis, ca în fiecare an, pentru a-i motiva pe elevi să înveţe. Ministrul Educaţiei susţine că subiectele vor fi de nivel mediu, iar notele nu vor fi trecute în catalog.

UPDATE: Subiectele la simulările pentru evaluarea naţională vor fi de nivel mediu, iar notele nu se trec în catalog, a declarat, luni, ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, într-un comunicat oficial.

„Simulările şi evaluările pe parcurs permit creşterea performanţei şi a calităţii sistemului de învăţământ. Pentru că mâine încep testele în cadrul simulărilor pentru examenul de evaluare naţională, cu proba de limbă şi literatură română, le urez elevilor mult succes şi putere de concentrare. Cu toţii trebuie să ştie că subiectele vor fi de nivel mediu şi că acest exerciţiu îi ajută şi îi pregăteşte în vederea examenului din iunie", a precizat ministrul.

Pricopie a mai amintit şi premierele din acest semestru şcolar.

„Este vorba despre evaluarea elevilor din clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a, care va avea loc în luna mai, despre simularea evaluării naţionale, prin care elevii clasei a VIII-a vor trece în februarie, şi despre simularea examenului de bacalaureat pentru elevii clasei a XI-a, ce va avea loc în martie, în paralel cu simularea, cunoscută deja, în cazul elevilor clase a XII-a. Aceste simulări şi evaluări pe parcurs, desfăşurate pe baza unor proceduri standard la nivel naţional, sunt extrem de importante şi de necesare", a mai spus Pricopie.

Simulările, o radiografie a sistemului şcolar românesc

Simulările reprezintă, în opinia ministrului, o radiografie a sistemului de învăţământ, oferă rezultate comparabile şi permit acţiunea pe două paliere. Pe de o parte, profesorii vor avea posibilitatea să intervină din timp, prin mijloace specifice, pentru a remedia problemele punctuale şi a îmbunătăţi rezultatele finale. Pe de altă parte, Ministerul Educaţiei Naţionale va dispune de un tip de feedback ce îi va permite să introducă mai multă coerenţă în politicile educaţionale şi să crească performanţa şi calitatea sistemului de învăţământ.

Ministrul Educaţiei a mai spus că în semestrul al II-lea va exista o intensificare a activităţii cadrelor didactice, a elevilor, dar şi a conducerii unităţilor de învăţământ.

Rezultatele obţinute de elevi la simularea evaluării naţionale vor fi analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ, prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare. Aceste rezultate nu vor fi trecute în catalog, a conchis ministrul Educaţiei.


Simulările din zilele următoare vor fi organizate întocmai ca examenul de la vară: elevii vor sta câte unul în bancă, vor avea doi supraveghetori în sală, coli speciale de examen pe care îşi vor trece numele şi vor fi monitorizaţi cu ajutorul camerelor de supraveghere care vor fi activate pe parcursul celor două ore (9-11) cât vor susţine testarea.

Marţi, de la ora 11.00, la „Adevărul Live”, puteţi urmări în direct subiectele primite la Română şi rezolvările propuse de un profesor de Limba şi literatura română.

Elevii trebuie să se prezinte cu buletinul mai devreme, pentru că în intervalul 8.00-8.30 trebuie să intre toţi în sălile de examen, urmând ca la 9 să fie aduse subiectele. După 8.30 elevii nu mai pot părăsi sala de clasă şi nu pot pleca din examen mai devreme de ora 10.30, prevede metodologia Ministerului Educaţiei.

Ore suspendate unde nu e loc pentru cursurile matinale

În ceea ce priveşte orarul celorlalţi elevi, teoretic cursurile nu sunt suspendate, susţin oficial inspectorii şcolari, însă, acolo unde nu sunt destule săli de clasă, elevii din clasele primare, care învaţă dimineaţa, nu vor veni şi vor recupera orele ulterior.

„Fiecare şcoală în parte va organiza programul în funcţie de posibilităţi, dacă ceilalţi elevi care nu dau simulare nu vor avea unde să înveţe dimineaţa, atunci recuperează după-amiaza sau în altă zi”, a explicat inspectorul general de la Iaşi, Camelia Gavrilă.

Camere video în şcoli între orele 8.00-14.00

Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti (ISMB) a publicat pe site regulamentul procedurii în cazul simulărilor de la Evaluarea Naţională şi Bacalaureat. În document se precizează că fiecare unitate de învăţământ va asigura funcţionarea sistemelor de supraveghere video în sălile de concurs, pe programul orar 8:00 – 14:00, pentru fiecare zi de simulare.

Astfel, se va asigura monitorizarea video în sălile în care candidaţii vor susţine testarea, în sala de multiplicare a subiectelor, sala comisiei ( la preluarea şi numerotarea lucrărilor, repartizarea lucrărilor către evaluatori) şi în sălile în care se vor evalua lucrările scrise.

Subiectele şi baremele de corectare vor fi afişate la avizierul fiecărei şcoli, după ce se termină testarea (după ora 11:00) şi vor fi postate de asmenea şi pe site-urile inspectoratelor şcolare.

Calendarul privind simularea evaluării naţionale pentru elevii clasei a VIII-a:

  •     Limba şi literatura Română – 18 februarie
  •     Matematică - 19 februarie
  •     Limba şi literatura maternă - 20 februarie
  •     Rezultatele vor fi afişate pe 7 martie.

Procedura ISMB a organizării simulărilor la Evaluarea Naţională şi Bacalaureat

Subiecte cu capcane şi mai dificile la simulări

În ceea ce priveşte modelul de subiect pe care elevii l-au avut drept exemplu, profesoara de Română Iulia Pop, de la Colegiul Naţional „Sf. Sava” din Bucureşti spune că punctul B de la primul subiect este „mult peste capacitatea elevilor de clasa a VIII-a”. La punctul B, copiilor li se cere să redacteze o compunere de 150-250 de cuvinte despre semnificaţia mesajului din textul dat la punctul A.

Profesoara mai spune şi punctul B de la al doilea subiect, unde li se cere să povestească o întâmplare petrecută într-o librărie, ar putea pune probleme fiindcă nu toţi elevii au văzut o librărie, în special cei din comunităţile mai izolate sau elevii ar putea confunda librăria cu papetăria. „Depinde de formulare, de obicei primul subiect nu e dificil, are întrebări simple, dar subiectul al doilea ar putea fi dificil”, a spus Pop.

În ceea ce priveşte subiectele de la Matematică, profesoara Clarisa Cavachi, de la Colegiul Naţional „George Coşbuc” din Capitală, aminteşte că în ultimii ani subiectele de la simulări au fost mai grele decât cele de la examen. Ea îi sfătuieşte pe elevi să înveţe ce au în programă, să îşi păstreze cumpătul în ziua testării şi să abordeze totul ca pe un examen adevărat.

Procedura Ministerului Educaţiei pentru organizarea simulărilor la examenele naţionale


Pe aceeaşi temă:

EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014 Cum vor fi subiectele la Română şi la Matematică. Calendarul simulărilor şi examenelor

Elevii de clasa a VIII-a care vor da la vară examenul de Evaluare Naţională 2014 pot consulta pe site-ul Ministerului Educaţiei modelele de subiecte la Română şi la Matematică, precum şi soluţiile propuse de experţii ministerului. Simulările au loc în februarie, iar examenele încep pe 23 iunie. Noutatea de anul acesta este că notele de la acest examen naţional vor reprezenta 75% din media de admitere la liceul dorit, faţă de 50%, în 2013.

EVALUARE NAŢIONALĂ 2014 Încep simulările la examenul de Capacitate

Toţi elevii de clasa a VIII-a vor susţine simularea la Evaluarea Naţională, la probele Limba şi literatura română şi Matematică, urmând ca rezultatele, care nu vor fi trecute în catalog, să fie afişate pe 7 martie.

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite