Şcoală

articolul anterior articolul urmator

EVALUARE NAŢIONALĂ 2014 Rezultate dezastruoase la simulare. Mai puţin de jumătate din candidaţi au luat peste cinci

2
5 Mar 2014 14:51:13
Autor: Ioana Nicolescu
94% dintre elevii înscrişi s-au prezentat la probe   FOTO: Adevărul
94% dintre elevii înscrişi s-au prezentat la probe   FOTO: Adevărul

Doar 48,8% dintre elevii prezenţi au obţinut medii peste 5 la examenele din cadrul simulării naţionale la clasa a VIII-a, respectiv 66,95% la Limba română şi doar 30,4% la Matematică. Ministerul Educaţiei a dispus implementarea mai multor măsuri pentru remedierea situaţiei, cum ar fi ore de pregătire în şcoli.

UPDATE: Referitor la procentul de 30% din elevi care au luat peste 5 la Matematică la simularea Evaluării Naţionale, directorul adjunct de la Colegiul Naţional "Sf. Sava" din Bucureşti, profesorul de matematică Adrian Troie, a spus la Adevărul Live că lucrurile sunt destul de grave la nivelul gimnaziului. "Elevii nu sunt învăţaţi să înveţe, li se dau reţete pentru examen. Prin urmare, copiii nu mai fac conexiuni plus că circulă mitul următor printre ei: „dacă facem prost acum, în vară ne dau mai uşor”, iar o parte din ei nu îşi dau deloc interesul", a spus Adrian Troie.


 Ministerul Educaţiei Naţionale a centralizat rezultatele examenelor din cadrul simulării naţionale la clasa a VIII-a. Din totalul celor 187.886 de elevi înscrişi, 177.946 (94,7%) au participat la toate probele. Dintre aceştia, 86.893 (48,8%) au obţinut medii peste 5. Scopul simulării a fost aducerea în atenţia elevilor şi a profesorilor lor a situaţiei reale privind pregătirea înainte de evaluarea naţională din vară.

La Limba română, prezenţa a fost de 95,4%, iar 119.963 (66,95%) de elevi au obţinut note peste 5, în timp ce la Matematică, prezenţa a fost de 95,2%, iar 54.465 (30,4%) au obţinut note peste 5. La limba maternă, prezenţa a fost de 94,5%, iar 7.912 (76%) au obţinut note peste 5. Din datele prezentate rezultă că peste jumătate dintre cei prezenţi la simulări au obţinut note peste 5 la disciplina Limba română, fapt care nu s-a înregistrat şi la disciplina Matematică, unde procentul de 30,4% indică un nivel scăzut de pregătire a elevilor, în condiţiile în care subiectele au fost concepute pentru un nivel mediu, tipic oricărei evaluare de masă.

Pe judeţe, cele mai mari procente de note peste 5 s-au înregistrat în municipiul Bucureşti 64,21%, judeţul Brăila - 60,42% şi judeţul Cluj 59,18%. Prezenţa elevilor la examene a fost aici de peste 95%. Cele mai slabe rezultate s-au înregistrat în Călăraşi - 34,18%, Caraş-Severin - 36,28% şi Tulcea - 37,95%. Şi aici, prezenţa a fost de aproximativ 90%.

Cea mai ridicată participare a elevilor la simularea naţională pentru clasa a VIII-a s-a înregistrat în judeţul Neamţ - 98,18%, iar cea mai scăzută în judeţul Dolj - 89,04%. În ceea ce priveşte situaţia pe discipline, cel mai ridicat procent la Limba română îi revine Bucureştiului, cu 81,23%, iar cel mai mic procent s-a înregistrat în judeţul Harghita - 38,72%. La Matematică, primul loc este ocupat tot de Capitală, cu 46,38%, iar cel mai scăzut procent îl are judeţul Călăraşi: 17,8%.

La Limba maternă, cel mai mare procent s-a înregistrat în Bistriţa-Năsăud, unde prezenţa elevilor la simulare a fost de 100%, iar cel mai scăzut, în Caraş-Severin - 21,74%, unde, de asemenea, prezenţa a fost de 100%. Precizăm că prezenţa integrală a elevilor la simularea pentru evaluarea naţională s-a înregistrat numai în cele două judeţe amintite şi numai la disciplina Limba maternă. În acelaşi timp, la toate examenele, nu a existat o prezenţă mai mică de 89% în nici unul dintre judeţe. Găsiţi mai multe detalii în documentul anexat.

Ca urmare a situaţiei înregistrate, conducerea MEN a decis adoptarea mai multor măsuri de remediere a situaţiei, care urmează să fie aplicate, pe verticală, la nivelul fiecărui judeţ. În acest fel, de la inspectorat, până la şcoală şi elev, se vor întreprinde următoarele:

* Inspectoratele şcolare vor prezenta situaţia reală tuturor directorilor de şcoli şi vor aduce la cunoştinţa acestora măsurile dispuse de MEN şi, după caz, a celor adoptate la nivel local. De asemenea, inspectoratele vor monitoriza implementarea acestora.

* La nivelul şcolii, va fi analizată situaţia şi se vor lua măsurile impuse de MEN, dar şi alte măsuri suplimentare pentru pregătirea elevilor, acolo unde şcoala consideră necesar.

* Părinţii vor fi informaţi asupra situaţiei elevilor, în cadrul şedinţelor cu părinţii. Tot atunci, li se vor prezenta soluţiile pe care şcoala le are în vedere pentru fiecare elev în parte.

* Lucrările fiecărui elev vor fi analizate la nivelul clasei, pentru a se identifica punctele slabe şi, în consecinţă, pentru a putea corecta neajunsurile înregistrate.

* Se vor efectua ore de pregătire pentru examinarea naţională din vară.


Pe aceealşi temă:

SUBIECTE EVALUARE NAŢIONALĂ 2014 Rezolvarea subiectelor la simularea de la Română. Elevii spun că a fost uşor

Azi elevii de clasa a VIII-a din toată ţara au trecut prin simularea examenului de Limba şi literatura română de la Evaluarea Naţională. La Adevărul Live, profesoara Iulia Pop de la Colegiul „Sf. Sava” a arătat cum ar trebui rezolvate subiectele primite la testul de azi şi cum să se pregătească pentru examenul propriu-zis din iunie. Peste 95% din elevii Capitalei au dat simularea, despre care susţin că a fost mai uşoară decât se aşteptau.

SUBIECTE EVALUARE NAŢIONALĂ 2014 VIDEO Rezolvarea subiectelor de la simularea la Matematică

Miercuri, elevii de clasa a VIII-a din toată ţara au trecut prin simularea examenului la Matematică pentru Evaluarea Naţională, al doilea test după cel de la Română, de ieri, care le-a adus subiecte neaşteptat de uşoare. Profesoara Anca Davidescu de la Colegiul „George Coşbuc” din Capitală a rezolvat la tablă subiectele de la matematică la Adevărul Live. Prezenţa elevilor la simularea din Bucureşti a fost de peste 95%.

EVALUARE NAŢIONALĂ 2014 Elevii au răsuflat uşuraţi după prima simulare

Elevii de clasa a VIII-a au trecut cu bine de prima simulare pentru Evaluarea Naţională, după ce subiectele de ieri de la Română au fost neaşteptat de uşoare. Aşa susţin atât copiii, cât şi profesorii, care se aşteaptă la note mari. Astăzi are loc simularea la Matematică.

EVALUARE NAŢIONALĂ 2014 Examen mai greu la simularea de la Matematică

Testul de miercuri de la Matematică a fost un semnal de alarmă pentru unii elevi de clasa a VIII-a, mulţi considerând că subiectele au fost mai grele decât se aşteptau. Profesorii spun că problemele puteau fi rezolvate într-o oră de un elev mediu.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

2 Comentarii

IonIon Codreanu
5.03.2014, 17:09:39

Nu mă surprinde rezultatul. Pur și simplu nu se mai face școală. Mai ales matematică. Și ce-i cu adevărat grav, mai nimeni nu cere asta! Am avut ocazia să întreb o fată dezghețată din clasa a VIII-a cum află cât costă un kg de mere dacă o ladă de 12 kg costă 40 de lei. Nu a știut ce operație să facă! Am vrut să o ajut, întrebând cât costă un kg de mere dacă două costă 8 lei. Răspunsul a venit imediat 4! Cum ai făcut, am întrebat-o, blând. Și NU A PUTUT RĂSPUNDE! Păi... atâta costă și gata! Când i-am cerut să împartă 40 la 12, habar nu a avut cum să procedeze! ”Păi... de ce sunt calculatoarele?!” Mi-am urcat în cap părinții... Și mi-am cerut iertare pentru lipsa priceperilor de profesor. Mi-am dat seama că la școală nu au făcut problema cu 12 kg și 40 de lei...

Marius Ciprian
6.03.2014, 04:09:28

IonIon Codreanu.Pai pentru ce motiv sa se mai faca scoala,ca oricum in Romania majoritatea au ,,sansa,, sa se angajeze la Careffour in cel mai bun caz sau sa plece in Occident?Problema nu este ca se face sau nu scoala,ci modul in care se face educatia,cum se adapteaza la actuala generatie de elevi,pe ce sa se concentreze mai mult.In Romania se merge pe memorare,pe studierea unor lucruri nefolositoare,pe notiunea de producere a unor genii,doctori in matematia si stiinte exacte,mari filozofi,etc.Ai habar de faptul in strainatate la materia matematica se face doar strictul necesar,profesorul sta de fiecare elev in parte,vede ce capacitate are?Cea ce am studiat noi prin clasele gimnaziului acolo se face la finalul liceului,se studiaza doar lucrurile necesare nu povesti cu integrale,geometrie analitica,algoritme,care nu le folosesc decat viitorilor ingineri sau matematicieni.Este aberant ca se intra in asemenea ,,complicatii,, cand copilul nu stapaneste notiuni de baza elementare,care ii vor folosi mai mult decat cea ce am enumerat eu mai sus.

Modifică Setările