Evaluare Naţională 2020. Subiectele la Limba Română, la examenul de Capacitate. Ce spun profesorii despre nivelul de dificultate DOCUMENT

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Subiecte Limba Română, Evaluarea Naţională 2020. Elevii claselor a opta susţin, azi, prima probă din cadrul examenului naţional în urma căruia tinerii sunt înscrişi la liceu. La subiectul 1 elevii au avut de analizat textul „Zborul” de Sorin Titel şi să demostreze apartenţa operei la genul epic.  „Subiectele nu par să aibă gradul de dificultate necesar unei departajări rezonabile”, arată scriitoarea Mihaela Apetrei.

UPDATE Ministerul Educaţiei: Un singur elev din toată ţara a avut temperatura peste 37.3°C, la intrarea în examen

În majoritatea judeţelor din ţară nu au fost cazuri de elevi care să nu fie primiţi la proba de luni a Evaluării Naţionale din cauza depăşirii temperaturii de 37,3, a spus ministrul Educaţiei, Monica Anisie. Un elev din Constanţa a fost depistat cu temperatură mai mare de 37,3. Din primele informaţiile, este singurul caz din ţară. Elevul va susţine examenele în sesiunea a doua a Evaluării Naţionale, din 29 iunie.

Subiecte Limba Română Evaluare Naţională

La subiectul al doilea, punctul B, ei au avut de realizat o naraţiune în care să prezinte o întâmplare petrecută în timpul unei activităţi preferate.

„Subiectele nu par să aibă gradul de dificultate necesar unei departajări rezonabile”.

„E drept ca situatia de anul acesta a fost mai dificila pentru copii, s-au pregătit în niste condiţii pe care nu le-am fi prevazut si la care s-au adaptat din mers şi ei, şi scoala. Totuşi, subiectele nu par sa aibă gradul de dificultate necesar unei departajari rezonabile. Subpunctele care ar fi putut face diferenţieri de natura obiectiva între candidaţi fac apel la noţiuni de baza, simple, fără diferenţieri minime între cei care au învăţat superficial si cei care chiar au muncit pentru acest examen. Constat, cu părere de rău, ca diferenţierea în notare se va face tot pe baza compunerilor - nu ca asta ar fi un lucru rău în sine, doar că baremele de corectare de la acest examen (ca şi cele de la bac, de altfel), nu conţin o definire clară a criteriilor, asa cum ar fi normal. Mai intervin aici si subiectivismul profesorului, si experienţa lui de la clasa, si nivelul elevilor cu care a lucrat - iată cum aceeaşi compunere poate primi de la o comisie 14 puncte, de la alta comisie, cu patru puncte mai putin. Iar după contestaţii începem sa ne miram (in fiecare an) de diferenţele dintre cele doua notări”, a explicat Mihaela Apetrei, filolog şi scriitoare.

„Cât timp nu se vor modifica baremele, iar subiectele nu vor fi concepute pe trepte de dificultate, notele de la evaluare vor rămâne o chestiune de dezbătut iar şi iar, în fiecare an, într-o buclă din care nu reuşim să ieşim” a mai spus aceasta.

Tunegaru: Subiectele au fost de o dificultate medie spre uşoară

Profesoara Cristina Tunegaru a declarat pentru „Adevărul” că „subiectul a fost de o dificultate medie spre uşoară, sunt puţine exerciţiile la care elevii pot întâmpina dificultăţi. Dacă au citit cu atenţie textul literar - un text accesibil, adecvat vârstei - nu au întâmpinat dificultăţi în ceea ce priveşte identificarea ideilor, principale/ secundare sau redactarea argumentelor în cadrul compunerii”.

Rezolvarea subiectelor la Limba şi Literatura Română de către profesoara Cristina Tunegaru

Subiectele de la Evaluare Naţională 2020: Limba şi Literatura Română

Subiecte Limba Română Evaluare Naţională
Subiecte Limba Română Evaluare Naţională
Subiecte Limba Română Evaluare Naţională
Subiecte Limba Română Evaluare Naţională
Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite