Şcoală

articolul anterior articolul urmator

Evaluare Naţională 2021. Ne furăm căciula. Ce se ascunde în spatele rezultatelor bune de la simularea Capacităţii

11
18 Apr 2021 19:50:55
Autor: Daniela Serb
Rezultatele simulărilor din acest an au depăşit aşteptările
Rezultatele simulărilor din acest an au depăşit aşteptările

Rezultatele oficiale ale simulărilor la examenele de Evaluare Naţională din martie, anul acesta, arată că proporţia elevilor cu medii mari sau egale cu 5 este de 65,6%. Procentul este sensibil mai mare, comparativ cu anii anteriori. Cum se explică.

La proba scrisă de Limba şi literatura română, proporţia a fost de 71,15%, la Matematică – 59,77%, în timp ce la Limba şi literatura maternă – 79,49%. La Matematică, unde proporţia a fost cea mai mică, s-au obţinut şi cele mai multe note de 10, respectiv 980, în timp ce la Limba şi lietratura română, numărul a fost de doar 88. 
 
Per total, 25 de elevi au obţinut media 10 la aceste simulări. Cele mai bune rezultate au fost obţinute în Bucureşti (82,1%) şi în judeţele Cluj (77,6%), Argeş (71,5%), Brăila (71,3%) şi Prahova (69,9%). 
Comparativ cu simulările din anii precedenţi, rezultatele indică o creştere a mediilor mai mari sau egale cu 5: respectiv, în anul 2018 – 47% şi 51,47%, în 2017.  

„Mai mult decât îmbucurătoare“

„Rezultatele sunt mai mult decât îmbucurătoare”, a apreciat ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu. Acesta consideră că „în cazul simulării pentru Evaluarea Naţională, din fericire, se constată că au fost scoase în evidenţă calităţile elevilor, care după o lungă perioadă de predare online au reuşit să se mobilizeze în aşa fel încât au luat, precum aţi precizat deja, peste 20% în raport cu anul 2016, a fost rata de promovare. De altfel, în mai toate judeţele ţării rata de promovare a fost peste 50%, avem doar două situaţii – Vaslui cu 47,5% şi Timiş cu 48%, din motive bine cunoscute – au fost foarte multe şcoli care nu au putut organiza simularea, fiind localităţi carantinate”.
Însă, profesorul Ştefan Vlaston, expert în educaţie, remarcă faptul că ne aflăm în faţa unui paradox. „În decembrie 2019 am avut rezultatele la testele PISA. Ultimii din Europa! 44% analfabeţi funcţional, iar la Matematică doar 38% au luat peste 5 la Evaluarea Naţională! Urmează pandemia şi trei semestre de şcoală pierdute. După cum recunoştea şi ministrul Cîmpeanu, învăţământul online a adus elevilor pierderi irecuperabile. După trei semestre de şcoală pierdute se produce un adevărat miracol!”, punctează expertul în educaţie. 

Motivele care produc rezultate alterate

Ştefan Vlaston explică motivele pentru care aceste rezultate nu reflectă în niciun caz realitatea. „La învăţământul online, o treime din elevi nu a participat, din lipsa dotărilor necesare. Ale lor sau ale şcolilor. Dintre cei care au participat, o altă treime n-a înţeles mare lucru din predarea online, mai ales că a lipsit evaluarea, etapă absolut necesară”, comentează expertul în educaţie. 
 
O altă explicaţie este faptul că supravegherea s-a făcut de către profesorii şcolii, nu de către profesori din alte şcoli, cum se întâmplă la examenul din vară. „Aparatura de supraveghere audio-video mai degrabă nu a funcţionat, sau nu se uită nimeni pe ea”, a mai spus Ştefan Vlaston. 
 
În plus, structura subiectelor la matematică a fost schimbată. „Subiectele tip grilă, în proporţie de 2/3, permiteau elevilor să ia nota 7, cu punctul din oficiu. În loc să se transmită elevilor pagini întregi cu rezolvări de probleme, li s-au transmis, în multe locuri, cele 12 litere „câştigătoare” de nota 7. Ce poate fi mai simplu?”, mai spune expertul. 
 
În vară însă, reaminteşte specialistul, comisiile de examen vor fi formate din profesori din alte şcoli, iar supravegherea audio-video va trebui să funcţioneze în totalitate, conform regulamentului. Ceea ce ar putea duce la alte rezultate decât cele de la simulări. 
 
 
 
 
 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

11 Comentarii

Vanatorul/d.c.
18.04.2021, 20:06:03

”Evaluare Naţională 2021. Ne furăm căciula. Ce se ascunde în spatele rezultatelor bune de la simularea Capacităţii” Un maslu, o ungere a mortului cu mir..! Suntem in fata unei noi ”făcaturi”, in fața unui nou fals grosolan si sfidator (dar uluitor depenibil chiar si pentru unii de teapa propagandistilor acestui regim prostocratic), o aiureala propagandistica schizo-hăirupist-maoista de care pot fi capabili numai ”oamenii de baza” ai idiocratiei mitomani-cleptocratice care-i Romania regimului Iohannis+PNL+Noua Securitate..! Iohannis, Cîțu, Orban, Arafat, ministrii si sefii de institutii plantati in fotolii de catre acest regim, continua sa măsluiască cu tupeu de carutași bolsevici cifrele referitoare la Economie, Finanțe, Pandemie, Educatie si Invatamant, Dezvoltare, Sanatate, Investitii, Nivel de trai, etc, etc, etc..! Cert este ca regimul Iohannis-PNL-Noua Securitate, regim mitomano-cleptocratic, a distrus tot ceea ce mai ramasese nedistrus sau ”neinstrăinat” de catre guvernările liberal-pesediste Tariceanu-Nastase si Antonescu-Ponta..! I ohannis si restul cozilor de topor care-si spun in bataie de joc ”liberali” ”partid national” si ”salvatori ai natiunii” au distrus deja economia si echilibrul intre PIB si datoria externa, au distrus moneda nationala si increderea investitorilor, au distrus Sanatatea si ideea de Justitie nepolitizata, au distrus Educatia si Invatamantul, au distrus..tot ceea ce n-au putut sa puna pe tava celor care i-au ”plantat” la putere pentru a le face jocurile mizerabile, anti-nationale, anti-romanesti - guverne straine, multinationale, grupari de interese mafiote politico-financiare transfrontaliere, etc..!

-4 (6 voturi)
herr v.6.01
18.04.2021, 21:01:29

Expertul vostru in educatie, dl Vlaston scria dupa publicarea simularii la mate ca subiectele au fost facute cu rautate, scopul fiind obtinerea unor note cat mai mici, astfel ca onor ministerul educatiei sa aiba motiv sa inlocuiasca evaluarea nationala traditionala cu o facatura: media notelor din ultimii 4 ani de scoala obtinute de fiecare elev. Acum cand realitatea si-a batut joc de expertiza sa, a gasit cusururi noului fornat sau profilor supraveghetori. Sau pur si simplu a acuzat o frauda de proportii.

-1 (1 vot)
Vanatorul/d.c.
18.04.2021, 21:25:38

Apel umanitar (sanchi..!:) Sa-si faca cineva mila si sa-l bage putin in seama si pe tampitelul meu personal 6.01(”idiotul nr.1 al satului” si totodata cel mai neted si mai cu probleme la mansarda trol limberal-iohannist care aterizeaza numai in siajul comentariilor mele de peste 9 ani:)), ca prea se perpeleste, cersind atentie ca disperatul:) As face-o eu, dar m-am cam plictisit sa-l tot fac ”muci”, timp de peste 9 ani, drept pentru care, dupa chiar spusele lui, de oftica l-a si lovit hipertensiunea, plus doua infarcte in urma carora a inceput se planga schizoid si in toate directiile (inclusiv la adevaru.ro) ca-l ”strivesc” cu replicile mele..! Va dati seama ca in halul..patologic in care a ajuns aceasta ”rîma” tampitica, ofticoasa si cu evidente probleme la mansarda, nu mai prezinta pic de..interes pentru mine..! In plus, la valoarea mea (523) nici nu se cade sa-mi stirbesc din ..nimb, coborandu-ma pana acolo incat sa dialoghez cu o ”rîma” ..!:)) Si aduceti-i aminte ce-i recomanda..Immanuel Kant „Nu te plânge ca esti strivit, daca te-ai facut(nascut) vierme (”rîma„).” Aleluia..! Hi..hi..hi..!

-2 (4 voturi)
Amdo Odma
18.04.2021, 20:15:06

Nu e posibil ca dupa un an in care nu s-a invatat mai nimic sa fie rezultatele astea.

-4 (8 voturi)
Augustin Man
18.04.2021, 20:24:30

Ma scuzati, dar "subiecte grila la matematica" mi se pare o enormitate stupefianta si incerc sa explic: la rezolvarea unei probleme, nu conteaza doar sa gasesti rezultatul, trebuie sa justifici cum ai ajuns la el si de ce este bun, unic (sau nu), etc. Un exemplu simplu: la un moment dat se simplifica o fractie cu (x-y); trebuie precizat ca x este diferit de y si ulterior, cazul particular cind x=y, daca nu s-a precizat nimic despre asta... Daca n-as urmari pe YouTube niste probleme de matematica (de exemplu cele ale lui Michael Penn), as crede ca s-a schimbat si matematica, dar, din fericire, a ramas cea de pe vremea liceului si facultatii noastre.

+4 (4 voturi)

Vezi toate comentariile (11)

Modifică Setările