Evaluarea Naţională 2022. De la nota 2,80 la Română la 8,70 după contestaţie

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: Arhivă
Foto: Arhivă

Nota la proba scrisă de Limba română a unui elev din Bihor a fost modificată de la 2,80 la 8,70, aceasta fiind cea mai mare diferenţă de punctaj – 5,9 puncte – din cadrul examenelor de Evaluare Naţională de anul acesta.

Eroarea s-a produs atunci când notele au fost trecute din borderoul de corectare în aplicaţia informatică de centralizare a notelor, a explicat ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu.

O altă diferenţă foarte mare – de 3,57 de puncte – a fost înregistrată la o lucrare a unui elev din Prahova, şi tot la Limba română, lucrare care a fost corectată la Buzău. Pentru a scăpa pe viitor de aceste erori umane, a adăugat oficialul, nu avem decât o singură soluţie: evaluarea computerizată, este de părere Cîmpeanu. 

Avalanşă de contestaţii justificate la Română  

În alte 15 cazuri s-au înregistrat diferenţe foarte mari – de peste 2 puncte – la evaluarea lucrărilor elevilor înainte şi după contestaţii. Doar într-un singur caz din cele 17 în total a fost vorba despre o lucrare la Matematică. „Judeţele în care s-au înregistrat aceste diferenţe flagrante, îndrăznesc să spun, au fost următoarele: Constanţa, Dâmboviţa şi Bacău, câte trei note schimbate la o diferenţă mai mare de două puncte, Buzău – două note schimbate, apoi avem Cluj, Călăraşi, Covasna, Gorj, Suceava, Vâlcea cu câte o singură notă schimbată”, a specificat Cîmpeanu. 

În total, în această sesiune de Evaluare Naţională 2022, au fost înregistrate 21.854 de contestaţii – 7,12% din numărul total de lucrări, record absolut – dintre care 13.324 la Limba şi literatura română, 265 la Limba şi literatura maternă şi 8.265 la Matematică. În cazul a 13.757 de lucrări, contestaţiile au schimbat nota prin creştere, iar pentru 5.906 de lucrări notele au fost modificate prin scădere, potrivit datelor oficiale. 

Procentual, la nivel naţional, 74% din notele contestate – 16.262 – au fost modificate cu diferenţe mai mici de 0,5 puncte, 3.218 – 15% – notele au fost modificate cu diferenţe între 0,5 şi 1 punct, 166 de note cu diferenţe între 1 şi 2 puncte – sub 1%. 

Mai multe medii de 10 

Rezultatele finale arată că rata de participare a fost de 95,5%: 148.496 de elevi prezenţi – dintr-un total de 155.561 de absolvenţi înscrişi. Dintre aceştia, 26.195 de candidaţi – 17,6 % – au obţinut medii sub 5. Au fost eliminaţi din cauza unor tentative de fraudă 6 elevi, lucrările acestora fiind notate cu 1, potrivit datelor oficiale. 

În urma reevaluării lucrărilor contestate, ponderea elevilor cu medii mai mari sau egale cu 5 este de 82,4% (122.301 elevi, cu aproape 28.000 mai mulţi decât în anul 2021), în creştere cu 0,10% (135 de elevi) faţă de rezultatele iniţiale. A crescut, de asemenea, şi numărul elevilor cu media generală 10, ajungând la 237, cu 16 mai mulţi decât înainte de contestaţii.

Urmează completarea opţiunilor în fişele de înscriere 

În judeţul Dâmboviţa, unde în acest an a fost pilotată evaluarea digitalizată, calitatea evaluării a fost mult îmbunătăţită în raport cu media naţională, potrivit datelor oficiale. La proba de Matematică, 98,5% din notele contestate au rămas nemodificate sau au suferit modificări cu o diferenţă de cel mult 0,5 puncte. Doar 3 teze au avut diferenţe mai mari de 0,5 puncte – cea mai mare diferenţă fiind de 0,6 puncte.

În perioada 4-11 iulie va avea loc completarea opţiunilor de admitere computerizată la liceu. Repartizarea computerizată va avea loc pe 14 iulie. 

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite