articolul anterior

Inventar de cuvinte care ar trebui interzise la şcoală. Partea I. „Normal/ anormal“. Şcoala sau fabrica de prototipuri

30
14 Apr 2019 18:23:32
Corina Popa

30 Comentarii

L--- Lara
14.04.2019, 19:15:24

"În clasă, nu ai copii normali. Nici anormali. Ai copii. Egali. " Nu poti avea copii egali intr-o clasa pentru simplul motiv ca acesti copii nu au acelasi nivel de inteligenta. Nu exista egalitate, oamenii nu pot fi egali oricat s-ar screme niste pseudo- experti sa explice contrariul. Tot articolul este un blablabla ce ar face deliciul lui R. Feynman care in nenumarate randuri si-a batut joc de pseudo-specialistii in educatie: acestia bat campii pentru ca nu pot face/spune ceva inteligent.

+8 (10 voturi)
un motan intransigent
14.04.2019, 19:42:15

Aceasta Corina Popa transpira "corectitudine politica" . Nu-si da seama ca "stangismul" e o stangacie anormala . Copil , matur sau mos , toti suntem inegali , dar e normal sa formam o singura si rotunda societate in care fiecare (inegal sau egal , normal sau anormal) sa ne cunoastem locul si rolul . Responsabilii politici care se ocupa de invatamant gresesc net si contraproductiv daca socotesc copii totalmente egali . Una e sa ai drepturi egele cu ceilalti si alta e sa fii considerat egal in posibilitati cu ceilalati .

+5 (7 voturi)
Sorin Ionascu
14.04.2019, 20:07:37

Lara, Ai dreptate intr-un fel si nu in altul. Desigur ca nici copiii si nici adultii nu sunt egali, e un non-sens, pentru ca fiecare individ e diferit de ceilalti. Aici termenul "egali" are sensul ca ei ar trebui sa fie egali ca sanse si oportunitati de dezvoltare, indiferent de particularitatile fiecaruia. Greseala e a autoarei, care nu explica suficient ce vrea sa spuna in aceasta sintagma, pentru ca ea ulterior subliniaza diferentele de care scoala actuala face abstractie.

+2 (4 voturi)
Iulian Arion
14.04.2019, 19:48:25

"fără violenţa impunerii unui adevăr, fără curriculumuri şi fără manuale unice" Violenta este anormala in scoli. Trebuie reprimata. Ce fel de scoala este aceea fara programa scolara si fara manuale unice?! Exista mai multe probleme grave ale invatamantului romaneasc. Ordinea expunerii este aleatoare: 1. Programa scolara, manualele si subiectele testarii elevilor sunt foarte diferite. Ar trebui sa existe manual unic pentru fiecare materie, realizate de catre Academia Romana. Programa scolara trebuie sa fie cuprinsa in continutul manualului in intregime, iar subiectele testarii elevilor sa fie exercitii din manual. Invatamantul public nu este activitate comerciala, in care sa fie acceptate manualele cele mai ieftine, fabricate din hartia de cea mai proasta calitate, cu cele mai multe greseli. In prezent profesorii fac eforturi disperate pentru a preda elevilor din diverse surse, pentru acoperirea programei, manualele fiind incomplete. Profesorii le spun copiilor ca manualele nu sunt bune. Nu sunt bune, adica sunt incomplete. Copiii nostrii inteleg ca nu sunt bune, adica nu trebuie citite! Parintii cheltuie sume mari cu plata lectiilor particulare, iar profesorii ingreuneaza ghiozdanul elevului cu diverse culegeri de texte, caiete speciale, culegeri de probleme pentru acoperirea programei scolare. 2. Pentru a promova examenul de capacitate sau de bacalaureat, elevul trebuie sa memoreze texte critice din opera lui Calinescu, Piru etc. Trebuie interzisa practica subectelor de examen generalizata: "Caracterizati ţăranul român din opera lui Liviu Rebreanu" Petre Petre o violează pe Nadine şi o strangulează. Ion o violează pe Ana în camera cu tatal acesteia. Ion o vizitează pe Florica şi este ucis de soţul acesteia. De ce trebuie un elev să memoreze astfel de scene? La ce-i servesc în formarea caracterului? Memorarea textelor critice pentru promovarea examenului la literatura română, produce rebuturi umane: - indivizi care nu vor să muncească din spirit critic excesiv dobandit în şcoală (sa fiu sclavul altuia? părinţii au obligaţia să mă întreţină - eu mă ocup de trageri cu arcul - tatuaje - trafic de droguri - din când în când îi mai trag una lu ăl bătrân sa-mi dea bani de cârciumă), - indivizi indisciplinaţi care devin infractori. Aceştia nu au învăţat în şcoală că prin perseverare, disciplină şi rigoare au succes în societate. Au învăţat să copieze, au învăţat că munca este pentru roboţi, proşti sau maşini. Corina Pop, Sunteti libera sa va educati copiii cum doriţi. Staţi departe de şcoală pentru ca aveţi concepţii negative asupra educării copiilor.

+1 (5 voturi)
Iulian Arion
14.04.2019, 20:03:07

"1.Nu există vreun binom conceptual care să se fi transformat mai mult de-a lungul timpului – ce azi e „normal”, mâine e „excepţional” şi invers." Asta poate in asa zisele "ştiinţe umaniste". În ştiinţele exacte predate în şcoală, nicidecum!

+2 (4 voturi)