Şcoală

articolul anterior articolul urmator

Iohannis, despre accesibilizarea învăţământului pentru cei cu dizabilităţi: „O rampă de jumătate de metru nu e o soluţie“

1
17 May 2019 16:33:03
Autor: Simona Chirciu
FOTO presidency.ro
FOTO presidency.ro

Klaus Iohannis a spus, vineri, la Timişoara, că accesibilizarea învăţământului pentru persoanele cu dizabilităţi nu înseamnă o rampă de o jumătate de metru, care nu este o soluţie. Acesta consideră că este nevoie de creearea unei accesibilităţi reale, care să ofere oportunităţi egale celor dezavantajaţi din cauza dizabilităţii pe care o au.

Preşedintele statului susţine că nu este de acord cu crearea de unităţi speciale pentru persoanele cu dizabilităţi, România fiind pe cale să devină ”o naţiune care reuşeste să treacă dincolo de aparenţe”. În plus, Iohannis afirmă că România are nevoie de o şcoală românească, nefiind de acord cu copierea ”bucată cu bucată” a unui model extern. Şeful statului afirmă că a iniţiat o dezbatere pe tema educaţiei şi vrea să se dezbată atâta timp cât este necesar pentru a se crea o lege bună. ”Nici nu fac lege acum, nici nu o las baltă”, a spus Iohannis.
 
Iohannis a precizat că este inacceptabil ca o dizabilitate să fie motiv de îngrădire la educaţie. „Nu sunt de acord să se creeze unităţi speciale, accesibilitate avansată trebuie creată. În România, mulţi politicieni au înţeles nevoia. Multă lume nu a înţeles că o rampă de jumătate de metru nu e o soluţie. Vom trece şi peste asta, foarte mulţi primari au înţeles nevoia de a crea accesibilitatea reală. Cred că naţiunea româna este pe cale de a deveni o naţiune care reuşeşte să treacă dincolo de aparenţe”, a spus preşedintele.
 
„Eu trăiesc cu convingerea că pe toţi ne leagă ceea ce numim generic valorile europene. Aceste valori sunt şi de sorginte franceză, şi de sorginte germană, italiană şi societatea europeană se bazează pe cele mai bune şi asumate dintre aceste valori (...) Acum avem o sincopă socială. Cred că avem nevoie de o şcoală românească. Nu sunt adeptul copierii bucată cu bucată a unui model. Noi nu putem să copiem ceva din altă societate. Societatea românească are specificul ei. Avem tradiţiile româneşti care trebuie incluse în modelul şcolii româneşti. (...) Nu îmi doresc o reformă a educaţiei. Eu îmi doresc să discutăm atât cât este nevoie, până când ştim ce vrem pentru gereratiile de mâine. Ca să nu rămână cineva cu impresia greşită, nu vreau să avem mâine o lege care să pornească dezbateri. Unii nu au rabdare şi spun: ori faci lege, ori o lasi baltă. Nici nu fac lege acum, nici nu o las baltă”, a mai spus şeful statului. 
 
Preşedintele a participat, vineri, la Timişoara, la dezbaterea„Become your best! – printr-un învăţământ superior de calitate”

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

1 Comentariu

Caius Iulius Caesar
17.05.2019, 17:01:01

Imi pare rau, dar problema copiilor cu handicap nu poate fi tratata cu atata usurinta cum o face domnul Iohannis. Una sunt dizabilitatile locomotoare si cu totul alta mancare de peste sunt copiii cu handicapuri mentale. Ce faci cu un copil cu ADHD, sarmanul, care bate la clasa 1 toti copiii pe rand, are comportamente eratice, periculoase pentru el si copiii neajutorati din jurul sau, daca invatatorul nu este langa el ? Legea este prosteasca, discrimineaza majoritatea distrugand o clasa de copii, pentru un singur copil problema. Stiti ce s-a intamplat in acest caz ? 2/3 din copii au fost retrasi de parinti, invatatoarea a plecat la alta scoala, iar clasa s-a desfiintat. Copilul va trebui mutat la alte clase paralele, iar parintii care au aflat "istoricul" ameninta cu prosteste violente conduderea scolii (copilul fiind deja mutat aici de la o alta scoala, mai cu "staif"... care nu a stat la discutie cu parintii). Prin urmare, NU se poate fara scoli si clase speciale de reintegrare a acestor copii loviti de soarta, cu cadre speciale, infirmieri, medicatie, psihologi si, mai ales, invatatori dispusi sa faca fata unor probleme dificile si toti platiti corespunzator de noi toti (de la buget) nu de parintii lor, care nu sunt nababi. Cu stima

+1 (1 vot)