Şcoală

articolul anterior articolul urmator

Liliana Preoteasa, numită subsecretar de stat în cadrul Ministerului Educaţiei, va coordona elaborarea curriculumului naţional şi achiziţia de manuale şcolare

1
25 Apr 2014 15:49:46
Autor: Ioana Nicolescu
Numirea în funcţia de subsecretar de stat a fost reglementată prin decizie semnată de premierul Victor Ponta    FOTO: Mediafax
Numirea în funcţia de subsecretar de stat a fost reglementată prin decizie semnată de premierul Victor Ponta    FOTO: Mediafax

Liliana Preoteasa, director general în Ministerul Educaţiei, a fost numită subsecretar de stat, post recent înfiinţat de Guvern. Preoteasa va fi responsabilă de operaţiunea de coordonare a evaluărilor şcolare, a elaborării Curriculumului naţional şi a procedurilor de aprobare şi achiziţionare a manualelor.

Numirea în funcţia de subsecretar de stat vine după ce, în urmă cu o săptămână, Guvernul a decis ca Ministerul Educaţiei să aibă în organigramă un post de subsecretar de stat, responsabil cu operaţiunea de coordonare a evaluărilor de la finalul clasei a II-a, a IV-a şi a VI-a, a evaluării naţionale obligatorii de la finalul clasei a VIII-a şi a examenului de bacalaureat, informează Mediafax.

Subsecretarul de stat va fi responsabil şi pentru coordonarea elaborării Curriculumului naţional şi a procedurilor de aprobare şi achiziţionare a manualelor şcolare.

Ministrul Educaţiei va putea delega şi acestuia calitatea de ordonator principal de credite, pentru domeniul în care a fost învestit, alături de delegarea deja reglementată către ministrul delegat pentru Cercetare, secretari de stat şi secretari generali.

Miercuri, ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, a anunţat că a lansat, în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, licitaţia pentru manuale destinate claselor a I-a şi a II-a, precizând că ultima licitaţie a fost iniţiată în 2006, iar în sistem sunt încă folosite şi manuale aprobate în 1991.


Evaluările naţionale pentru clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a, amânate cu aproape o lună. Testele încep pe 28 mai

Ministrul Educaţiei Naţionale, Remus Pricopie, a anunţat joi că Evaluările Naţionale la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a, programate să aibă loc începând cu 6 mai, au fost amânate cu o aproape o lună. Astfel, elevii vor fi supuşi testărilor începând cu 28 mai, începând cu cei din clasa a IV-a.

Pricopie: Procesul nu va fi ţinut pe loc, în septembrie o să avem noile manuale

Licitaţia pentru noile manuale se derulează pentru prima dată după Legea achiziţiilor publice şi în conformitate cu normele europene, iar editorii nemulţumiţi pot sesiza problemele şi vor primi clarificări, însă procesul nu va fi stopat astfel încât noile manuale pentru clasele a II-a şi a IV-a să ajungă în şcoli în septembrie, a spus joi ministrul Educaţiei Remus Pricopie.

Ministerul Educaţiei a publicat cerinţele din licitaţia pentru noile manuale şcolare. Editorii spun că sunt nerealiste

Documentele pentru licitaţia de noi manuale şcolare la clasele I şi a II-a au fost publicate pe SEAP în Ajunul Paştelui şi prezintă câteva schimbări faţă de forma pusă în dezbatere. Spre exemplu, editurile care vor să participe la licitaţie trebuie să aibă cifre de afaceri de milioane de euro, iar preţul unui manual nou, tipărit şi digital, este prea mic, atrag atenţia editorii.

 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

1 Comentariu

Alexandru Robert
11.05.2014, 01:38:48

Alergător de cursă lungă, Liana Preoteasa a fost în spatele majorității miniștrilor din ultimele două decenii și în spatele a tot ce poate fi numit "reforma în învățământul românesc" Este foarte iubită în cadrul facultății de matematică, fiind o inspiratoare și susținătoare continuă a curentului ce poate fi descris pe scurt "Olimpiadiștii români..." Foarte puțin probabil ca orientarea către aplicarea în practică și viață a celor învățate să găsească vreo susținere în perioada următoare. Cred că mulți profesori din învățământul tehnic vor vedea catedrele lor reducându-se, odată cu dispariția claselor, favorizată de politica sistematică dusă de cei din spatele miniștrilor din ultimul deceniu de lăsare a unui mare număr de locuri în plus absolvenților de clasa a opta, dublată de o propagandă sistematică și susținută în favoarea "nobilei teorii și a merituoșilor olimpici". Această politică a dus la desființarea Școlii de Arte și Meserii (în ultimul an al ministrului Funeriu, numărul de locuri oferit elevilor clasei a opta a depășit numărul acestora exact cu numărul de locuri de la ȘAM, locuri care apoi (fruct otrăvit, oferit d-nei ministru Andronescu) nu au mai fost ocupate. Că d-na Andronescu nu a înțeles -din păcate- cum e cu fructul otrăvit, și s-a mulțumit să constate că ȘAM-ul nefiind ales mai de nimeni (fals de altfel, codurile pentru ȘAM fuseseră completate și ele, dar fiind atât de multe locuri în plus și elevii fiind învățați sistematic că "la ȘAM merg doar proștii", puseseră codurile de ȘAM după codurile de liceu, așa că până să apuce calculatorul să repartizeze și aceste locuri ... se terminaseră candidații) poate fi lăsat deoparte anul următor... este altă tristă poveste... După ce n-a mai existat ȘAM de desființat, forțele din spatele miniștrilor s-au opintit la desființarea liceelor tehnice, exact prin aceeași procedură, suplimentarea locurilor pentru elevii care termină clasa a opta cu suficiente locuri pentru ca să nu mai apuce să se repartizeze locurile și de la liceele tehnice. Avem un surplus previzibil de locuri care va duce la neocuparea a circa 40-50% din locurile de la liceele tehnice. Opțiunea de-a aduce clase din noua formă de școală profesională (de altfel o tipică "reformă educațională tipic românească, un pas înainte, un pas înainte, doi pași înapoi") este o himeră, elevii care se înscriu în mai la profesională vor putea merge și la repartizarea computerizată, unde SIGUR vor prinde locuri "dorite", așa că va exista doar un balans între ocuparea locurilor de la profesională și locurilor de la liceul tehnic dar de la cam aceleași școli tehnice... așa că va fi o politică nefericită, de tipul "pierzi sau pierzi, multe locuri neocupate, iar unii elevi balansând între restul locurilor, fie de liceu tehnic, fie de profesională". De fapt, mult prea mult se insistă pe atracția burselor de 200 de lei. Absenteismul elevilor de liceu nu este neapărat un refuz de a învăța, și mult mai mult o împărțirea a elevilor între orele de la școală și un job "part-time" (de 4-12 ore zilnic), Acum, se va pune întrebarea dacă 200 de lei vor asigura supraviețuirea unui elev care în varianta liceu+job se poate aștepta la 4-800. O știre recent difuzată vorbește despre profilul șomerului: "are o ... o anumită vârstă ... și liceul neterminat". Această știre poate da de gândit multora. Profesionala promite o calificare după trei ani, nici o șansă la bacalaureat, școală de maiștri, postliceală sau facultate. Material, 200 lei lunar, fără alte opțiuni (absențele taie bursa). Poate și un loc de muncă. Dacă firma cu care s-a făcut contractul mai este în țară după patru ani. Liceul tehnic promite o calificare după patru ani, o șansă la bacalaureat și opțiunea postlicealei și -poate- a unei facultăți. Ce vor alege absolvenții clasei a opta ... vom vedea la toamnă. Din nefericire, baletul pas, pas, două înapoi, a eliminat din schemă ȘAM-ul, care avea o structură mult mai clară și atrăgătoare, adică o calificare după doi ani, o a doua calificare după încă un an și continuarea foarte simplă cu încă doi ani de liceu, cu o a treia calificare. Mult mai clar și mai simplu. Se poate argumenta și că, în același spirit de "tot pe loc, tot pe loc...", profesionala este un fel de ȘAM rebotezat, opțiunea pentru plus doi ani de liceu existând în ambele cazuri. Nu știu, profesionala are un nume, ȘAM-ul avea altul, diferea și mult programa pentru partea de echivalare a liceului. Oricum, toate aceste dileme sunt străine de atmosfera mult mai Olimpică, care va înconjura deciziile bazate pe modul de până acum demonstrat de d-na Preoteasa. Probabil că o eclipsă va acoperi Soarele tehnologicului... Cam ca în bancul cu oricum montam piesele alea de tractor, tot mitraliere ieșeau. Doar că în cazul acesta ... orientarea spre practică, creșterea rolului tehnicului, colaborarea cu Austria și Germania ... montate vor arăta tot programe teoretizante, elevii de la tehnic se vor pregăti pentru viața profesională tot fără calcul numeric, fără matematică tehnică, fără IT în tehnică, fără statistică și probabilități practic și aplicabil, fără ... dar cu limite, șiruri, integrale, structuri algebrice, trigonometrie învățată după ce fizica și mecanica nu mai au nevoie de ea ... știm, cunoaștem, am mai întâlnit, știm cum a fost ... Sau, poate ... dar nu, nu credem, tentația de-a repeta formulele de succes, cu "medalii, rezultate la concursuri, primiri la aeroport ... " va prevala față de efortul de-a înțelege un domeniu întreg pentru care nimic din pregătirea anterioară nu a pregătit ... vorba aceea, pune un armăsar de curse să facă programa pentru rasa cabalină ... și vei descoperi că în mod misterios căruța din programă va semăna cumva cu trăsurica de la trap...

Modifică Setările