Şcoală

articolul anterior articolul urmator

Ministrul Cîmpeanu ne-a zăpăcit pe toţi cu numărul candidaţilor la examenele de absolvire!

16
15 Jun 2021 07:50:06
Ştefan Vlaston

Aşa funcţionează instituţiile statului român. Într-o harababură totală. Ditamai ministerul Educaţiei, cu 700 de salariaţi, nu ştie câţi elevi există în clasele terminale, candidaţi la examenele de absolvire. Bănuiesc că ministrul a cerut informaţiile direcţiilor de resort din minister, înainte de a anunţa public aceste cifre. Pentru ca după numai câteva zile să anunţe că a greşit cu 25.000 de elevi! Unde au dispărut aceşti elevi?

De ce plătim 700 de funcţionari, dacă nici numărul elevilor din clasele terminale nu cunosc?

Câţi candidaţi la Bacalaureat avem anul acesta?

Acum câteva zile ministrul Câmpeanu a anunţat ferm: în clasele terminale de liceu avem 173.000 de elevi, 152.000 în clasa a XII-a şi 21.000 în clasa a XIII-a seral. S-au înscris la Bacalaureat doar 114.000 din promoţia curentă, adică 66%.

După numai 3 zile ministrul s-a răzgândit. Cîmpeanu a explicat pentru HotNews.ro că în cadrul totalului de 173.000 de elevi la seral şi frecvenţă redusă există de fapt 25.000 de elevi care nu pot susţine bacalaureatul, pentru ei nefiind de fapt an terminal, iar totalul la care trebuie calculat procentul celor înscrişi este 148.000. Raportat la acest procent avem, de fapt, 77% elevi înscrişi la Bacalaureat.

Înţelege cineva ceva? Cum adică 25.000 de elevi existenţi în clasele a XII-a şi a XIII-a nu sunt în ani terminali? Dar în ce ani sunt atunci? S-a schimbat structura liceului, şi noi n-am aflat? Seralul face acum şi clasa a XIV-a? Sau cum?

Greşeli se mai pot face la nivelul şcolilor sau claselor. Dar ca din statisticile ditamai ministerului Educaţiei să dispară 25.000 de elevi din ani terminali, in 3 zile, mi se pare de noaptea minţii. Această modificare impune schimbarea numărului comisiilor de Bacalaureat, de supraveghere şi corectare, finanţarea lor, numărul şcolilor în care vor funcţiona comisiile, etc.

Mai presus de orice este pusă sub semnul întrebării seriozitatea ministrului Educaţiei şi a aparatului ministerial pe care-l conduce. Cu tot aceeaşi „precizie” calculează şi banii cheltuiţi? Bilanţurile contabile? Proiectele din PNRR? Să mai luăm de bună vreo cifră anunţată de acum înainte de către ministrul Educaţiei?

La Evaluarea Naţională, ministrul zice că stăm mult mai bine

Altă aiureală! „Până luni, 132.630 de elevi, adică 90% din totalul celor 147.660 de clasa a VIII-a, erau înscrişi pentru a susţine Evaluarea naţională”, spune ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu.

Înscrierile se vor încheia marţi. „Mâine, la ora 17.00, vom avea numărul final al celor care s-au înscris la Evaluarea naţională”, a precizat ministrul.

Nu ştiu dacă vor rămâne 147.660. Numărul este foarte apropiat de cel de 148.000 de elevi existenţi în clase terminale de liceu, încât pot bănui o zăpăceală şi aici. Or fi încurcat numerele funcţionarii din minister!

Alta este însă eroarea ministrului. La Evaluarea Naţională elevii nu se înscriu din proprie iniţiativă sau voinţă. Îi înscriu secretariatele şcolilor, în mod automat, pe toţi cei care sunt promovaţi după clasa a VIII-a. E posibil ca marţi la ora 17 să vedem înscrişi 99% dintre elevii existenţi în clasa a VIII-a. Am mai văzut fenomene de acestea!

Iată ce explica Ecaterina Andronescu, fost ministru al Educaţiei:

„În 2019 m-am trezit că aveam înscrişi în clasa VIII-a 186.000 de elevi şi au intrat în examenul de Evaluare Naţională 146.000, 40.000 erau înscrişi virtual”. Ce să însemne virtual? Nimeni n-a încercat, măcar, să explice. Avem o indicaţie tot de la dna Andronescu: „finanţarea este per capita, ca urmare oricărui director de şcoală îi convine să aibă înregistraţi mai mulţi elevi decât sunt în ei în realitate, pentru că primeşte un buget mai mare”. Adică cum? Directorii trişează şi ţin înregistraţi în scripte elevi „virtuali”, ca să obţină bani mai mulţi de la stat? Şi profesorii au norme tot „virtuale”, dar salariile pentru aceste norme sunt reale!

Asta să fie explicaţia şi cu cei 25.000 de elevi, care au dispărut „hocus-pocus” din evidenţele ministerului? Fiind vorba de explicaţiile dnei Andronescu, mulţi ani ministru al Educaţiei, cam asta trebuie să fie logica şi în cazul dispariţiei celor 25.000 de elevi candidaţi la Bacalaureat. Erau elevi „virtuali”!

Cifrele reale le vom afla la primele probe de examen. Atunci vom vedea câţi elevi se vor prezenta, efectiv, la examene. Ei trebuie trecuţi în platformele de examene, şi nu mai merge cu minciuni. Vom avea atunci o surpriză şi mai mare cu numărul elevilor „virtuali”.

Concluziile acestor întâmplări

A apărut o nouă categorie de elevi, cei „virtuali”. Existenţi doar în scripte, nu şi în realitate. Şi care ajută şcolile să obţină cât mai mulţi bani pentru salarii reale. La examenele de absolvire nu mai ţin minciunile, pentru că numărul elevilor prezenţi la probele de examen nu mai poate fi măsluit.

Evidenţele ministerului sunt „varză”. Dacă nici numărul absolvenţilor de clasa a VIII-a sau de clase terminale de liceu nu este cunoscut, atunci pentru ce mai primesc salarii funcţionarii ministerului? Întrebări de acest gen ne punem de 30 de ani. Fără răspuns.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

16 Comentarii

Vanatorul/d.c.
15.06.2021, 08:34:28

Adrian Majuru despre România regimului mitomano-cleptocrato-iohannist-neosecuristic: ”Impostorul şi gesturile lui sunt fără de pedeapsă iar dacă mai şi reuşeşte să convingă, transformând impostura în bunăstare sau bani, în mentalul colectiv personajul se transformă într-un element pozitiv. Dacă falsificatorul de opinii reuşeşte să se impună prin comportament agresiv este identificat de popor ca un „om de succes”. Şi totul într-o continuă manevră colectivă de eludare a mizeriei sociale. În afară de un destin individual există şi un destin colectiv, iar în matricea universală laşităţile colective se adună şi impun reacţii anti-elită. Laşitatea, mizeria şi memoria scurtă reprezintă o acumulare fantastică a dezastrului.”

-5 (5 voturi)
Ionel Marcu
15.06.2021, 08:53:43

Ca la Radio Erevan: 25.000 de elevi din anul terminal nu sunt în an terminal. Sau altfel spus, ei există dar sunt virtuali. De ce i-o fi trebuit lui Orban un fost pesedist la Învățământ, ce a primit în schimb?

-2 (6 voturi)
Vanatorul/d.c.
15.06.2021, 09:36:30

Intreba-l pe Cîtu, ca el e premier..! Dar mai bine inceraca la Iohannis, maretul fauritor al proiectului de tara ”Romania Educata”, si el tot un traseist facut peste noapte penelist..! S-ar putea sa-ti explice cel mai bine cum sta treaba cu vajnicii liberali de alde Campeanu, Mihai Chirica si inca vreo 200 de primari si consilieri pesedisti cu care PNL se poate mândri..!

-7 (7 voturi)
Paul_
15.06.2021, 08:58:54

Poate acesta ar trebuie sa fie unul din principala atributie a ISJ-urilor: sa verifice daca elevii aceea vin la scoala, daca lipsesc de ce lipsesc si daca au note. Si sa se mai renunte la numararea foilor din portofoliu.

+7 (7 voturi)
Florin K.
15.06.2021, 09:28:38

Eroarea ministerului e impardonabila; ar exista insa o explicatie simpla (nu stiu daca si reala), bazandu-ma pe afirmatia ca cei 25.000 nu sunt in an terminal: sa fie in total 152.000 de elevi in clasa a XII-a, dar din acestia, 25.000 sa fie in clasa a XII-a seral.

+1 (1 vot)

Vezi toate comentariile (16)

Modifică Setările