„Nutriţie şi Educaţie Nutriţională”, posibilă disciplină opţională pentru preşcolari şi elevi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Preşcolarii şi elevii din învăţământul preuniversitar ar putea să aibă inclusă în programa şcolară, ca disciplină opţională, „Nutriţie şi educaţie nutriţională", potrivit  unui proiect de lege susţinut de Ministerul Educaţiei şi de Ministerul Sănătăţii. Specialiştii spun că această măsură este mai mult decât necesară, având în vedere că România se situează pe locul doi în UE la obezitatea infantilă.

„Se introduce, în curriculumul naţional pentru învăţământul preşcolar, primar şi gimnazial, disciplina "Nutriţie şi educatie nutriţională", precum şi condiţiile ce trebuiesc îndeplinite de personalul didactic pentru disciplina de nutriţie si educaţie nutriţională se aprobă prin ordin comun al Ministerului Educaţiei Naţionale şi al Ministerului Sănătaţii", potrivit propunerii legislative.

„Obezitatea a devenit una dintre problemele majore de sănătate publică ale secolului XXI. Prevalenţa acesteia s-a triplat în multe ţări din Europa, iar în Statele Unite ale Americii  a crescut în mod alarmant, peste 60% din populaţia americană având supragreutate sau obezitate. Conform datelor Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (O.M.S) în anul 2002, <<globezitatea>> a depăşit ca prevalenţă subnutriţia. Tendinţa de creştere a prevalenţei obezităţii este evidentă la copii şi adolescenţi, rata anuală fiind de 10 ori mai mare decât în anii 1970“, se arată în expunerea de motive a proiectului.

Experţi: Educaţia nutriţională ar trebui inclusă într- o disciplină mai complexă

Experţii în Nutriţie afirmă că o astfel de măsură este utilă pentru că un individ internalizează mai uşor deprinderile unui stil de viaţă de viaţă sănătos atunci când este copil. „Susţin cu vehemenţă această măsură. În România este extrem de important să se îmbunătăţească educaţia nutriţională şi, în principiu, pentru un stil de viaţă sănătos, având în vedere că rata obezităţii infantile este în continuă creştere. Însă disciplina ar trebui să includă şi noţiuni despre activitatea fizică. Cu cât introducem mai repede o astfel de materie, cu atât mai bine. La grădiniţă, de exemplu, se formează principalele deprinderi ale comportamentelor  umane, inclusiv,  cele legate de hrănire. Astfel, dacă preşcolarul învaţă ce este un stil de viaţă sănătos, în mod cert se reduc şansele ca el să ajungă supraponderal pe măsură ce va înainta în vârstă“, a explicat preşedintele de Onoare al Federaţiei Române de Diabet, Nutriţie şi Boli Metabolice, Nicolae Hâncu.

Ideea unui materii mai complexe care să includă şi noţiuni legate de nutriţie este susţinută şi de preşedintele Asociaţiei „Edu Cer“, Ştefan Vlaston.  „Nutriţia ar trebui să constituie un modul al unei discipline mai complexe, care să cuprindă şi noţiuni despre igienă, importanţa sportului şi sănătatea reproductivă“. Astfel de lucruri practice ajută într-adevăr copiii. Acestea ar trebui să fie învăţate la Biologie, nu tot felul de termeni greoi“, a afirmat Vlaston.

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite