O carte manifest: „Asigurarea calităţii educaţiei – o abordare proactivă“

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cât de acută poate fi revolta faţă de starea curentă a lucrurilor din Educaţie din punctul de vedere al calităţii rezultatelor produse de acest sistem public esenţial pentru societate, pentru ca echipa redutabilă de experţi coordonată de prof. univ. dr. ing. Nicolae Drăgulănescu să decidă a pune cu bună ştiinţă pe coperta volumului recent lansat o formă mutantă a celebrului ciclu Deming PDCA?

Răspuns scurt: revoltă fără margini de acută!

Salut apariţia cărţii, publicate de Editura Standardizarea, cu sentimentul onest şi stenic pe care l-am trăit la evenimentul de lansare găzduit de Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, acela de a fi în locul în care am învăţat de la cei mai buni despre ce înseamnă bazele asigurării calităţii educaţiei pornind de la definirea corectă a termenilor şi până la modelarea riguros coerentă a întregului construct conceptual. În acest sens, volumul scris de prof. univ. dr. ing. Nicolae Drăgulănescu, prof. univ. dr. ing. Constantin Militaru, prof. dr. Remus Chină şi prof. dr. Florian Colceag, este deopotrivă referenţial ştiinţific şi de atitudine, oglindă necruţătoare în care tot ce înseamnă compromis, calitate îndoilenică şi jumătăţi de măsură în educaţia României de azi îşi arată chipurile distorsionate, de multe ori hidoase de-a dreptul.

Prof. univ. dr. ing. ec. Sorin Ciurea, scrie în prefaţă:

„Lucrarea Asigurarea calităţii educaţiei – o abordare proactivă reprezintă un puternic semnal pe care autorii au dorit să-l lanseze în spaţiul educaţional românesc având în vedere că, în cadrul acestuia, de peste unn deceniu, se vorbeşte tot mai mult despre caliatea educaţiei şi calitatea serviciilor educaţionale fără ca revirimentul mult dorit şi aşteptat să fie evident sau, uneori, chiar să se producă.”

Nu este în intenţia mea să recenzez volumul, ci să-l semnalez doar, ca pe o lectură obligatorie pentru profesioniştii autentici din Educaţie. Găsiţi aici o prezentare foarte bună. În schimb, folosesc prilejul acestui semnal editorial pentru a face public, o dată în plus, proiectul Legii asigurării calităţii educaţiei, gândit şi scris şe prof. univ. dr. ing. Nicolae Drăgulănescu. Iată-l – feedback-ul dumneavoastră este binevenit:

Nd - Proiect de Lege Asig Calitatii Educatiei

În încheiere, revin la coperta-protest, cu două nuanţe de natură factuală:

Ordinea corectă a ciclului reprezentat pe copertă este Plan-Do-Check-Act (aşa-numitul ciclu Deming) Dr. W. Edwards Deming (1900-1993), a fost promotorul fervent al procesului managerial PDCA (Plan-Do-Check-Act), model clasic folosit pentru îmbunătăţirea continuă, prin standardizare, a calităţii proceselor şi produselor. Autorul de drept al ciclului PDCA este Walter A. Shewhart, (1891-1967), cunoscut drept părintele controlului statistic al calităţii.

Întrebare: care e, de fapt, problema angrenajului alcătuit din cele patru roţi dinţate? Ce mesaj au vrut să transmită autorii atunci când au ales această reprezentare şi nu alta? Pentru amuzament, dar şi pentru un solid exerciţiu de gândire laterală, vă invit să reflectaţi şi la exemplificările din această secvenţă video:



Eu îmi rezerv dreptul de a comenta într-o postare ulterioară tema angrenajului celor patru roţi buclucaşe...

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite