Pricopie discută la Bruxelles despre măsurile luate pentru diminuarea fenomenului de abandon şcolar

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ministrul Educaţiei are o întâlnire la Bruxelles cu preşedintele Parlamentului European                         FOTO: David Muntean/Adevărul
Ministrul Educaţiei are o întâlnire la Bruxelles cu preşedintele Parlamentului European                         FOTO: David Muntean/Adevărul

Măsurile luate de Ministerul Educaţiei pentru stimularea participării la educaţie a copiilor şi tinerilor de etnie romă, dar şi pentru diminuarea abandonului şcolar vor fi discutate, miercuri, la Bruxelles, de ministrul Remus Pricopie cu preşedintele Parlamentului European, Martin Schulz.

Ministrul Educaţiei Naţionale, Remus Pricopie, se întâlneşte, miercuri, la Bruxelles, cu Martin Schulz, preşedintele Parlamentului European. Agenda discuţiilor include teme privind priorităţile României în domeniul educaţiei şi formării profesionale, se arată într-un comunicat de presă al Ministerului Educaţiei.

Potrivit sursei citate, unul dintre subiecte are în vedere consolidarea relaţiilor de cooperare prin participarea României la programele şi iniţiativele Uniunii Europene, inclusiv la noul program Erasmus+, desfăşurat în perioada 2014 - 2020.

De asemenea, ministrul Remus Pricopie va prezenta măsurile de intervenţie ale ministerului asupra diminuării fenomenului de abandon şcolar şi programele instituţiei privind asigurarea accesului la educaţie a principalelor grupuri vulnerabile.

Oficialul român va discuta şi despre implementarea strategiei pentru educaţie timpurie, în vederea asigurării unei pregătiri optime pentru şcoală a copiilor de vârstă preşcolară.

Peste 20% din copiii din mediul rural nu termină nici opt clase

În jur de 1,7% dintre copiii din mediul rural abandonează şcoala din cauza situaţiei socio-economice a familiei, judeţele Vaslui şi Dolj fiind pe primele locuri în ceea ce priveşte efectele sociale de tipul acesta ale sărăciei, se arată într-un studiu World Vision. „Copiii abandonează şcoala fiindcă încearcă să-şi sprijine familiile, să contribuie la venit, iar fetele mai abandonează şi fiindcă se mărită de mici”, a explicat joi sociologul World Vision, Mina Petre.

Consecinţele nivelului de trai se văd şi în rezultatele de la examenele naţionale. La Evaluarea Naţională, spre exemplu, 30% din elevii din mediul rural au note sub 5, în timp ce doar 12% din copiii de la oraş au note atât de mici. Aproximativ 20% dintre copiii săraci de la sat consideră că sunt trataţi mai prost la şcoală decât colegii lor mai înstăriţi şi, în medie, elevii din mediul rural petrec cu aproximativ un an mai puţin în învăţământul primar şi gimnazial, comparativ cu cei din urban.
 


STUDIU Peste 20% din copiii din mediul rural nu termină nici opt clase

Unul din doi copii români trăieşte în sărăcie, iar unul din 10 trăieşte în gospodării în care niciunul dintre părinţi nu are un loc de muncă. Sărăcia este una dintre cauzele principale ale abandonului şcolar, care este destul de ridicat în mediul rural: aproape 78% nu termină gimnaziul şi doar unul din doi copii născuţi la sat ajunge la liceu, arată un studiu al World Vision România.

Bilanţul sumbru al educaţiei în 2013 (I)

Abandonul şcolar şi şomajul în rândul tinerilor reprezintă dovada indubitabilă a eşecului şcolii româneşti de a face faţă noilor provocări generate de globalizare şi crizele structurale ale lumii contemporane.

Bilanţul sumbru al educaţiei în 2013 (II)

Abandonul şcolar şi şomajul în rândul tinerilor reprezintă dovada indubitabilă a eşecului şcolii româneşti de a face faţă noilor provocări generate de globalizare şi crizele structurale ale lumii contemporane.

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite