Program de guvernare. Capitolul #educaţie

2
30 Aug 2018 12:29:19
Alex Vesa

2 Comentarii

Sorin Ionascu
31.08.2018, 15:12:34

Nu sunt foarte sigur ca liberalizarea completa a invatamantului e benefica. Daca nu exista un sitem de control, exista posibilitatea si chiar probabilitatea destul de mare de aparitie a derapajelor si a decalajelor. Deja avem experienta "privatelor" in domeniul universitar, care au devenit niste tiparnite de diplome bune doar de folosit intim, intrucat nivelul de pregatire e undeva in adancimile Gropii Marianelor. Sunt mii care si-au luat diplome in fele de fel de specializari, unele mai concrete, altele mai fanteziste, dar care nu au habar, in realitate, de nimic, nici macar nu sunt in stare sa scrie si sa vorbeasca corect romaneste. Lucru extrem de grav daca avem in vedere toata jurnalizdica spirizda care abunda si care ne pune neuronii pe moatze. Nu mai vorbesc de toti "specialistii" si "expertii" in diferite domenii, care nu au nici cel mai mic habar despre ce e vorba in domeniile respective. Sunt de acord ca e nevoie urgenta de o reforma radicala a invatamantului, de eliminarea unor clisee si blocaje, dar trecerea in extrema opusa va avea efecte cel putin la fel de grave. Raman la parerea ca fiecare scoala ar trebui sa aiba autonomie in activitate, dar ca ar trebui sa existe niste ghiduri generale, niste jaloane sau repere care sa aduca scolile la un numitor comun. Altfel, fiecare face ce vrea, dar in final copiii nu vor fi avantajati, pentru ca vor exista diferente foarte mari, poate insurmontabile, care nu le vor permite sa se reintegreze daca se schimba ceva in conditiile socio-profesionale. In plus, e necesar un sistem unitar si functional de evaluare a calitatii invatamantului si a nivelului de pregatire, deci trebuie sa existe un barem dupa care sa se faca aceste evaluari. Acest sistem trebuie sa fie independent si obiectiv, sa se adresesze tuturor copiilor/tinerilor si tuturor formelor de invatamant.

Dorin Stănescu
9.09.2018, 15:52:30

Acest articol este doar o enumerare de concepte teoretice care arata lecturile autorului, dar si lipsa de cunoastere in ansamblu a sistemului de invatamant pe toate palierele sale. Sa dai autonomie parintilor si elevilor suna bine, dar presupune un anume grad de instruire si o constiinta aparte. Crede autorul ca un parinte cu scoala generala ori cu 10 clase, cum sunt majoritatea celor din mediul rural, se pricepe la politici educationale?