Reacţia elevilor privind îngheţarea anului şcolar: un mesaj scenaristic şi total neprofesionist, inducând panică

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Consiliul Naţional al Elevilor a precizat luni că anul şcolar nu trebuie îngheţat, iar amânarea examenelor naţionale trebuie evitată. Elevii condamnă declaraţiile vice-premierului şi cer Guvernului soluţii reale pentru eficientizarea Educaţiei.

Reprezentanţii elevilor spun că declaraţiei Ralucăi Turcan denotă „iresponsabilitate faţă de elevii din România” şi cer guvernanţilor să coordoneze cât mai eficient depăşirea crizei de epidemie cu COVID-19.

„Regretabil, doamna viceprim-ministru Turcan, să propagaţi un astfel de mesaj menit să demoralizeze elevii (elevii care din solidaritate şi responsabilitate trec acum prin momente de panică, anxietate, pentru că nu e uşor să fii adolescent în plin criză epidemiologică), un mesaj scenaristic şi total neprofesionist, inducând panică în rândul populaţiei în mod gratuit! Un reprezentant al Guvernului declară că ia in calcul  posibilitatea de repetare a anului şcolar, tocmai când cetăţenii acestei ţări au nevoie de mesaje care să exprime solidaritate şi coerenţă”, susţine CNE.

Criza provocată de Coronavirus are efecte dăunătoare procesului educaţional, acesta fiind întrerupt pentru o perioadă considerabilă de timp - o măsură absolut necesară, pe care o salutăm, care a fost adoptată de autorităţile centrale în vederea protejării elevilor de infecţia cu virusul COVID-19. La momentul actual, se preconizează că şcolile îşi vor relua programul obişnuit după vacanţa de Paşte, la data estimativă 21 aprilie, însă acest lucru va depinde exclusiv de evoluţia cazurilor de Coronavirus depistate pe teritoriul ţării noastre şi, implicit, de riscul care va fi măsurat de grupul tehnico-ştiinţific din cadrul Comitetului Naţional pentru Situaţii Speciale de Urgenţă”, arată reprezentanţii elevilor, într-un comunicat de presă remis Adevărul.


CNE consideră că sistemul educaţional, blocat timp de cel puţin 4 săptămâni, care vor necesita recuperare, trebuie să răspundă nevoilor şi intereselor elevilor din România, astfel încât întreaga situaţie să fie gestionată cu calm şi responsabilitate de către autorităţile competente.În urma consultării elevilor din România, Consiliul Naţional al Elevilor emite următoarele propuneri:

Îngheţarea anului şcolar nu reprezintă o soluţie benefică niciunui actor implicat în sistemul educaţional, iar pentru a garanta coerenţa actului instructiv-educativ, este necesară conservarea acestei coerenţe, prin măsurile detaliate mai jos. De asemenea, amânarea examenelor naţionale ar fi o măsură ce ar aduce cu sine o serie de dezavantaje pentru elevi: impune o posibilitate ca elevii care nu vor mai avea ocazia de a susţine examenele naţionale în a doua sesiune să nu mai aibă opţiune de a urma cursurile unui liceu, dublată de lipsa consilierii vocaţionale şi profesionale a elevilor, iar viitorii absolvenţi de liceu se vor afla în situaţia de a nu mai putea opta pentru continuarea studiilor într-o instituţie de învăţământ superior.

    Elevii din România îşi doresc ca structura anului şcolar să nu fie modificată, însă sănătatea trebuie prioritizată, iar actorii din educaţie trebuie să manifeste solidaritate şi înţelegere în aceste vremuri de criză.
    Guvernul României trebuie să investească în programe de formare continuă a profesorilor astfel încât aceştia să poată livra cu profesionalism conţinuturi prin instrumente digitale, dar şi în achiziţionarea infrastructurii necesare pentru ca fiecare copil să aibă acces la digitalizarea educaţiei (device-uri, abonament de date)

„În primul rând, având în vedere panta ascendentă pe care o străbate ţara noastră către o epidemie Coronavirus,ţinând cont de faptul că unităţile de învăţământ preuniversitar au cursurile suspendate pentru o perioadă care poate fi prelungită, iar examenele naţionale vor fi susţinute oricum, şi de elevii
care au acces la Internet – deci la educaţie digitală, şi de elevii care nu beneficiază de aceste facilităţi, solicităm Guvernului României iniţierea unui program social prin care să fie achiziţionate device-uri prin care elevii se pot conecta la Internet şi pot accesa aceste resurse educaţionale deschise”, mai spun elevii.

Pentru a garanta sustenabilitatea acestui program, este importantă valorificarea următoarelor recomandări, arată CNE:

-        Centralizarea datelor din fiecare unitate de învăţământ preuniversitar pentru a afla care sunt elevii şi profesorii care nu au acces la Internet şi nu dispun de device-uri prin care se pot conecta virtual, printr-o procedură transparentă şi nediscriminatorie;
-        Achiziţionarea device-urilor şi livrarea acestora către familiile provenind din mediile defavorizate. Potenţiale surse de finanţare: companii de telefonie, care pot fi ulterior scutite de impozit, mediul privat, fonduri europene, în funcţie de costul determinat;
-        Colaborarea cu administraţia publică locală în vederea asigurării accesului la reţele de Internet;
-        Monitorizarea impactului acestui program social astfel încât fiecare elev şi fiecare cadru didactic se poate conecta la Internet şi poate continua procesul de învăţare, independent de locul în care aceştia se află.

„În acest sens, solicităm Guvernului României să îşi asume soluţii reale pentru eficientizarea sistemului educaţional virtual într-un mod echitabil, în detrimental declaraţiilor de presă care au efecte nocive pentru comunităţile şcolare. Suntem de părere că guvernanţii trebuie să coordoneze cât mai eficient depăşirea acestei crizei, iar îngheţarea anului şcolar nu trebuie să constituie o măsură în niciun plan de acţiune propus de Guvern. Declaraţiile doamnei viceprim-ministru, Raluca Turcan, denotă iresponsabilitate faţă de elevii din România, pentru care Consiliul Naţional al Elevilor va lupta în această perioadă, astfel încât niciun beneficiar direct al educaţiei să nu fie nevoit să repete anul şcolar în curs”, mai arată CNE.

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite