Şcoală

articolul anterior articolul urmator

UPDATE Profesori: Simularea probei de Matematică pentru Capacitate a fost cu exerciţii stufoase şi complicate. Baremele şi subiectele probei

3
12 Mar 2019 12:34:49
Autor: Simona Chirciu

S-a încheiat simularea la Matematică pentru elevii de clasa a VII-a şi a VIII-a. Subiectele au fost complicate şi stufoase, reclamă profesorii de Matematică. Ministerul Educaţiei a publicat subiectele şi baremele de rezolvare.

Profesorii sunt de părere că subiectele au fost stufoase şi elevilor li s-a dat prea mult de calculat. 

Elevii de clasa a VII-a a au avut itemi grilă, de făcut calcule iar la partea de geometrie au avut de măsurat diferite unghiuri.

„Pentru elevii de clasa a VIII-a, subiectele mi s-au părut extrem de stufoase, cu mult de calculat. Cerinţele mi s-au părut cam exagerate. Necesitau atenţie multă din partea elevilor. Exista posibilitatea intrării în criză de timp pentru că elevii se păcălesc şi încep cu algebra, crezând că este mai uşor. Anul acesta, la algebră mi s-a părut extrem de mult pentru doar 5 puncte”, spune profesorul de Matematică, Denisa Tănăsescu, de la Colegiul Naţional I.L. Caragiale din Capitală. 

Problemele de geometrie au fost mai uşoare decât cele de algebră. „La geometrie mi s-a părut uşor. Însă, copii nu au avut timp de respiro, de gândit. Trebuiau să calculeze şi să scrie la foc continuu ca să termine în timp util.  În situaţii de stres, copiii se pot bloca, mai ales când văd că e mult de calcul. Cred că la algebră exista riscul să se demoralizeze. Nota 10 sigur nu se poate lua uşor” , adaugă Tănăsescu.

Clasa a VIII-a 

 

Clasa a VII-a 

Ce spun elevii 

„Mi s-a părut cât de cât uşor, am ştiut să rezolv cerinţele cât de cât la timp. Nu mi s-au părut foarte, foarte grele. Cred că iau un 8”, spune Andreea, elevă în clasa a VIII-a la o şcoală din Giurgiu.  

Pentru elevii de clasa a VII-a, noutatea a constat în subiectele grilă. 

„A fost interesant că am avut subiecte grilă deşi m-au speriat puţin. Am ştiut să rezolv deşi la început am avut emoţii”, spune Dana, elevă în clasa a VII-a la o şcoală din Mehedinţi. 

„Pentru clasa a VII-a, subiectele mi se par decente şi uşor de rezolvat. Se pot lua cu uşurinţă note bune”, conchide profesorul Tănăsescu.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

3 Comentarii

Markus Roman
12.03.2019, 20:25:06

Trebuia sa le dea niste exercitii mai simple: Asa-i ca 2+2=4? Inainte de 1989 am vazut cum o intreaga clasa a X-a de liceu [dintr-un orasel] nu stia sa adune doua fractii. Cand i-am intrebat ce fac daca li se dau derivate si integrale, mi-au spus ca la alea este jale.

Augustin Man
13.03.2019, 18:47:16

Daca li s-ar explica elevilor ce cucerire extraordinara a spiritului uman a fost calculul diferential si integral, poate ar fi mai atrasi de matematica... sau, cine stie, din moment ce la virful conducerii tarii sint un grataragiu escroc si o analfabeta, ce sa mai inteleaga copiii si de ce i-ar mai interesa gindirea logica? Pe vremea cind eram elevi, circula o gluma: Bunicul: -Vai ce "s"-uri urite scrii tu, mai nepoate! Nepotul: - Nu-s "s"-uri, bunicule, sint integrale!

Augustin Man
13.03.2019, 18:41:27

Astea-s subiecte grele?! Mi-aduc aminte perfect ca in clasa a VI-a si a VII-a, la geometrie (euclidiana, dar asta nu se spunea) aveam niste probleme de LOC GEOMETRIC pe care azi nu cred ca le-as mai sti rezolva!