Studiu: Învăţământul online are asupra elevilor acelaşi efect ca vacanţa de vară, ei nu progresează

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Studiul relevă o scădere mai pronunţată a competenţelor educaţionale în rândul copiilor şi adolescenţilor proveniţi din familii vulnerabile din punct de vedere social  Foto: Shutterstock
Studiul relevă o scădere mai pronunţată a competenţelor educaţionale în rândul copiilor şi adolescenţilor proveniţi din familii vulnerabile din punct de vedere social  Foto: Shutterstock

Un studiu efectuat de Universitatea Goethe din oraşul german Frankfurt a ajuns la concluzia că învăţământul online (sau la distanţă), o obligaţie pentru mulţi elevi în timpul pandemiei, produce sub aspect educaţional un efect similar celui al vacanţei de vară, iar randamentul şi competenţele elevilor nu progresează prin această metodă de studiu, relatează luni agenţia EFE.

''Evoluţia medie a competenţelor în perioada închiderii şcolilor din primăvara anului 2020 se caracterizează prin stagnare, cu tendinţa de diminuare'' a acestora, afirmă Andreas Frey, profesor de psihologie pedagogică. ''Efectul este similar vacanţelor de vară'', rezumă el, potrivit Agerpres

Studiul, despre care au scris mai multe publicaţii mass-media germane, relevă o scădere mai pronunţată a competenţelor educaţionale în rândul copiilor şi adolescenţilor proveniţi din familii vulnerabile din punct de vedere social.

 ''Diviziunea între săraci şi bogaţi s-a adâncit şi mai mult în timpul primelor închideri ale şcolilor din cauza pandemiei'', remarcă în acest sens Andreas Frey. 

Cercetarea a fost întocmită pe baza unor date din întreaga lume referitoare la evoluţia pregătirii elevilor în perioadele în care pandemia COVID-19 a impus închiderea şcolilor şi trecerea la învăţământul online.

În România, unde elevii au făcut şcoala online timp de mai multe luni, însuşi ministrul Educaţiei Sorin Cîmpeanu a declarat de mai multe ori că pierderile de învăţare sunt foarte mari

Luni seară, ministrul Sorin Cîmpeanu a anunţat că mulţi elevi din clasele terminale nu au avut cel puţin două note la toate materiile pentru a li se putea încheia mediile. De aceea, nu s-au putut înscrie la Bacalaureat.

Ministrul a precizat că s-au înscris 114.143 de elevi din promoţia curentă, respectiv 77%, faţă de peste 125.000 încrişi anul trecut. De asemea, s-au încris din promoţiile anterioare 19.520, în anii trecuţi numărul celor înscrişi fiind mult mai mare. 

”Este, din păcate, un efect al acestei perioade de criză”, a declarat ministrul Sorin Cîmpeanu.

Educație



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite