Şcoală

articolul anterior articolul urmator

Topul celor mai căutate licee din ţară

6
15 Jul 2020 06:05:01
Autor: Daniela Serb
Colegiul Naţional Sf. Sava din Bucureşti
Colegiul Naţional Sf. Sava din Bucureşti

Clasamentul celor mai căutate licee după media de admitere este dominat şi anul acesta de Colegiul Naţional „Sfântul Sava” din Bucureşti. La mică distanţă se află tot un liceu de prestigiu din Capitală – Colegiul Naţional „Gheorghe Lazăr”. Locul al treilea pe podium este ocupat de Colegiul Naţional „Fraţii Buzeşti” din Craiova.

Două licee din Capitală ocupă în acest an primele locuri în preferinţele elevilor, după media de admitere. Este vorba despre Colegiul Naţional „Sfântul Sava”, unde, la profilul bilingv engleză – o clasă cu 28 de locuri –, media de admitere a fost 9,98. Anul trecut, ultima medie de admitere la această specializare a fost 9,89.
 
Colegiul are o cifră de şcolarizare pentru anul care începe în toamnă, la toate profilurile, de 252 de elevi, din care 10 locuri sunt alocate elevilor romi. Locul al doilea pe ţară, dar şi pe Capitală este ocupat de un alt liceu celebru – Colegiul Naţional „Gheorghe Lazăr”. Anul acesta, ultima medie de intrare la specializarea matematică-informatică a fost de 9,90 – 84 de locuri –, în creştere cu 10 sutimi faţă de anul trecut.
La doar o sutime distanţă de „Lazăr”, cu ultima medie de intrare la specializarea ştiinţele naturii, se poziţionează Colegiul Naţional „Fraţii Buzeşti” din Craiova, Dolj. În top sunt şi colegiile „Cantemir Vodă” sau „Gheorghe Şincai” din Capitală, dar şi „Vasile Alecsandri” din Galaţi sau „Mircea cel Bătrân” din Constanţa.

Modul de viaţă de la „Gheorghe Lazăr”

Profesoara Mirela-Dorina Chioveanu, directorul adjunct al Colegiului Naţional „Gheorghe Lazăr” din Bucureşti, explică preferinţa elevilor pentru această instituţie şcolară. „Seriozitatea actului didactic, relaţiile foarte frumoase şi armonioase şi complexe cu profesorii, programul de activităţi care completează curricula şcolară şi care îi ajută să-şi formeze şi competenţe şi să le valorifice îi atag pe copii la Lazăr”. Clădirea încrederii elevilor în ei înşişi ocupă un loc important, adaugă directoarea adjunctă.
 
Curricula şcolară este completată, adaugă profesoara, cu foarte multe activităţi care vin în întâmpinarea aşteptărilor elevilor, a nevoilor lor. „Pentru că sunt copii în formare şi adolescenţii sunt mereu dornici să se cunoască şi să se valorifice. În afară de materiile obligatorii, avem proiecte, parteneriate, fie la nivel naţional, fie internaţional, sunt activităţi pe care le punem în practică în urma ideilor pe care elevii le au. La acestea se adaugă câteva lucruri tradiţionale, cum ar fi revista liceului, care este foarte bine valorificată, ziua de 9 mai, Treptele succesului – activităţi unde se pot întâlni cu oameni care nu au terminat neapărat acest liceu, dar care au reuşit să facă ceva în viaţă şi care pot să reprezinte modele pentru ei. Faptul că se întâlnesc cu astfel de oameni este, iarăşi, pentru ei o experienţă utilă”, mai arată directoarea.
 
Existenţa în cadrul colegiului a învăţământului gimnazial este un alt atu care face liceul atractiv. An de an, o mare parte a copiilor care termină aici clasa a VIII-a ajung să facă şi liceul tot aici. „Şi asta contează, sigur că da, pentru că, până la urmă, încetul cu încetul, nou-veniţii se integrează atmosferei şi spiritului pe care am reuşit să le creăm aici, de-a lungul timpului. Noi avem şi un slogan: «Pentru unii, un liceu, pentru noi, un mod de viaţă». Cam aşa e văzut «Lazărul»”, explică aceasta.

Trendul de pe piaţa muncii schimbă opţiunile elevilor

Până acum, „Lazăr” era prima opţiune pentru elevii care aveau în vedere specializarea ştiinţele naturii, dar mediile foarte mari de la mate-info anul acesta par să fi inversat trendul. „Toate specializările sunt pentru noi importante. Acum, cred că există o corelare între trendul de pe piaţa muncii şi preocupările copiilor. Avem foarte multe activităţi şi pe zona aceasta de mate-info, inclusiv cercul de robotică care-i adună pe copiii pasionaţi. Cred că este o sumă de factori, de fapt. Nu există o explicaţie simplă. Sunt foarte multe elemente care duc la un loc fruntaş în top şi, până la urmă, toată lumea munceşte pentru asta”, conchide profesoara Mirela-Dorina Chioveanu.
 
Şi la Colegiul Naţional „Spiru Haret” din Bucureşti, reţeta succesului pare să includă activităţile în afara programei pe care le oferă şcoala. De câţiva ani buni, liceul este într-o continuă ascensiune. Directorul adjunct Alexandru Constantinescu, profesor de matematică, spune că oferta şcolară foarte diversă extracurriculară este un magnet pentru adolescenţii cu medii mari care aleg să studieze aici. „Una dintre calităţile liceului cred că este atmosfera prietenoasă. A crescut şi media de la Bac şi cred că şi asta a contat. Activităţile extraşcolare care inlud o revistă a liceului care este de vreo cinci ani locul I pe ţară, formaţiile de muzică, cercul de lectură, hub-ul de educaţie nonconvenţională, expoziţii, cercul de fotografie care este foarte căutat sau de debate. Copiii vor să facă şi altceva în afară de şcoala în sine. Avem echipă de baschet, iar anul trecut am ocupat locul al doilea pe ţară”, enumeră directorul adjunct. Plus cercul de matematică unde anul trecut s-a obţinut locul I pe ţară la M2 şi cel de robotică. „Şi motivarea unui grup de profesori. Cam aşa creşti calitativ”, conchide profesorul Alexandru Constantinescu.
   
Top 10 specializări cu cele mai mari medii de intrare în Bucureşti
 
1. Colegiul Naţional „Sfântul Sava”, matematică-informatică, bilingv engleză – 9,98
2. Colegiul Naţional „Gheorghe Lazăr”, matematică-informatică – 9,90
3. Colegiul Naţional „Sfântul Sava”, ştiinţele naturii – 9,84
4. Colegiul Naţional „Spiru Haret”, matematică-informatică, intensiv engleză – 9,84
5. Colegiul Naţional „Gheorghe Lazăr”, ştiinţele naturii – 9,84
6. Colegiul Naţional „Sfântul Sava”, matematică-informatică – 9,81
7. Colegiul Naţional „Tudor Vianu”, matematică-informatică – 9,76
8. Colegiul Naţional „Tudor Vianu”, matematică-informatică, germană – 9,75
9. Colegiul Naţional „Spiru Haret”, matematică-informatică – 9,75
10. Colegiul Naţional „Gheorghe Şincai”, matematică-informatică – 9,69
 
Top 10 specializări cu cele mai mari medii din ţară
 
1. Colegiul Naţional „Sfântul Sava”, Bucureşti, matematică-informatică, bilingv engleză – 9,98
2. Colegiul Naţional „Gheorghe Lazăr”, Bucureşti, matematică-informatică – 9,90
3. Colegiul Naţional „Fraţii Buzeşti”, Craiova, ştiinţele naturii – 9,89
4. Colegiul Naţional „Mircea cel Bătrân”, Constanţa, matematică-informatică – 9,87
5. Colegiul Naţional „Sfântul Sava”, Bucureşti, ştiinţele naturii – 9,84
6. Colegiul Naţional „Spiru Haret”, Bucureşti, matematică-informatică – 9,84
7. Colegiul Naţional „Gheorghe Lazăr”, Bucureşti, ştiinţele naturii – 9,84
8. Colegiul Naţional „Fraţii Buzeşti”, Craiova, matematică-informatică – 9,83
9. Colegiul Naţional „Vasile Alecsandri”, Galaţi, matematică-informatică, bilingv engleză – 9,82
10. Colegiul Naţional „Vasile Alecsandri”, Galaţi, ştiinţele naturii, bilingv engleză – 9,82
 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

6 Comentarii

Oscar La Fontaine
15.07.2020, 07:36:25

„10 locuri sunt alocate elevilor romi” - rromii nu pot să învețe, să concureze cu majoritatea, nu sunt în stare, le trebuie locuri speciale? Ăsta e rasism curat.

+3 (3 voturi)
Andrei Crisan
15.07.2020, 12:57:59

Locuri speciale pentru rromi care cel mai probabil vor ramane vacante in ciuda faptului ca se pe ele se intra cu medii mult mai mici! Si la UniBuc am avut locuri pentru rromi - eu cu 9 in Bac am avut dubii daca intru, in schimb rromii intrau fara nicio problema daca aveau nota de trecere; in alte cuvinte, daca aplicau, intrau..si pe chestia asta, in cei 3 ani de licenta n-am vazut o singura persoana sa intre pe locurile alea.

+1 (1 vot)
Profirica Popescu
15.07.2020, 14:27:14

Pe locurile pentru rromi intra elevi romani care au devenit brusc rromi (in acte) pt ca altfel nu aveau medie de admitere la ce licee vor! Asta se intampla de ani buni.

+1 (1 vot)
Bozo
15.07.2020, 11:16:11

Notele de la admiterea la liceele de top nu sunt suficient de relevante pentru a le ierarhiza. Dar stachetele astea neverosimil de mari arata cat de proasta este regula de admitere la liceu pe baza examenului de evaluare nationala si media din scoala generala. Sa ai 9,98 media minima de admitere la un profil dintr-un liceu se cheama ca toti cei care au fost admisi au avut nota 10 la toate examenele de evaluare si 10 curat la peste 95% din notele de absolvire a claselor 1-8. Asta arata ca examenul de evaluare nationala este foarte usor pentru elevii peste medie (si posibil cu grila de corectare relaxata) iar notele din scoala generala sunt extrem de subiective si depind in mare masura de scoala absolvita si sistemul de notare de acolo (iar notarea este influentata si de valoarea elevilor din scoala). In contextul asta sunt convins ca multi dintre cei ce sunt admisi la liceele astea de top sunt sub nivelul altor copii cu medii intre 9 si 10 ce au terminat scoli generale mai riguroase. Si peste metodologia de admitere discutabila, sistemul asta practic forteaza scolile generale sa dea note cat mai mari elevilor pentru ca altfel le vor afecta viitorul iar scoala va pierde la prestigiu iar generatiile urmatoare o vor evita. Este suprinzator ca sistemul de admitere la liceu in perioada comunista era pe baza de examene de admitere organizate la liceu, respectiv pe criterii concurentiale si mult mai obiective decat cele de azi. Admiterea la liceu doar pe baza de dosar si optiuni exprimate de elevi este precum o companie ar face angajari fara interviu, numai pe baza de CV si scrisoare de intentie. De aceea cred ca examenul de admitere la liceu trebuie mentinut intr-o forma sau alta. Asta este "interviul" organizat de liceu. Iar scaderea importantei mediei din scoala generala va da libertate profesorilor de acolo sa noteze exclusiv pe criterii de valoare si toata lumea va avea de castigat din asta. Altfel sa nu ne surpinda ca un sistem de invatamant be baza de dosare va produce in masa mediocritate si analfabetism functional.

+2 (2 voturi)
kalu kalu
15.07.2020, 14:07:16

dau si eu un sfat celor care citesc acest articol. Baiatul meu a intrat la Sava cu o medie de 9.87. Dupa un an de bataie de joc, notele au inceput sa scada dramatic. Acest liceu, prin unii din profesori, in speta pentru baiatul meu diriginta chirita de fizica, NU MOTIVEAZA in nici un fel dezvoltarea elevilor. Nu le stimuleaza creativitatea, nimic. Mai rau este faptul ca nu performanta este criteriul acordarii notelor. Nu, la doamna chirita conteaza simpatiile. Vorbeste urat, urla la elevi, ii face prosti. Directoarea cunoaste toate aceste detalii, dar spune ca: nimeni nu face reclamatie scrisa. Doar verbala. In rest, meditatiile sunt de baza. Nu se preda decat strictul necesar. In rest, bani multi pentru meditatii. Acest liceu nu-si merita locul.

+2 (2 voturi)

Vezi toate comentariile (6)