WVR: Digitalizarea educaţiei e o necesitate. Echipamentele digitale sunt insuficiente în şcoli

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Accesul la tehnologie al elevilor de la sat este mai dificil, comparativ cu elevii de la oraş
Accesul la tehnologie al elevilor de la sat este mai dificil, comparativ cu elevii de la oraş

Fundaţia World Vision România consideră că Ordinul prin care Ministerul Educaţiei reglementează educaţia online este un demers necesar, dar că această reglementare apare foarte târziu, la peste o lună şi jumătate de la intrarea în carantină şi nu include un plan de măsuri concrete, pe termen lung.

Digitalizarea educaţiei este una dintre priorităţile majore ale Fundaţiei World Vision România, iar aceste vremuri arată clar că trebuie să fie o prioritate la nivel naţional, se arată într-un comunicat al Fundaţiei. ”

În calitate de organizaţie centrată pe educaţie, ne oferim sprijinul în realizarea analizei de nevoi şi în elaborarea planului de măsuri mai sus menţionat. Atragem atenţia că prevederile ordinului încalcă dreptul la educaţie al tuturor copiilor şi dezavantajează comunităţile vulnerabile, cu precădere pe cele aflate în mediul rural. Cifrele arată clar că decalajul dintre şcolile de la sat şi cele de oraş rămâne unul profund. Sărăcia şi excluziunea socială sunt de două ori mai mari la sate faţă de oraşe.”

Atitudine de respingere a tehnologiei

”Echipamentele digitale existente sunt insuficiente în şcoli, iar România ocupă unul dintre ultimele locuri ale clasamentului european în ceea ce priveşte digitalizarea. Majoritatea părinţilor, precum şi a profesorilor, încă manifestă mai degrabă o atitudine de respingere a utilizării tehnologiei la clasă şi la teme.” 

Conform datelor din Raportul de bunăstare a copilului din mediul rural (2018), se mai arată în comunicat, 62% din gospodăriile de la sat nu aveau conexiune la internet, iar 58%, nu aveau nici computer, nici laptop. 96% din repondenţi afirmau că au telefon mobil, însă nu este neapărat vorba despre smartphone-uri. 

”Mai mult de atât, în această perioadă a pandemiei de coronavirus, situaţia familiilor de la sat, mai ales a celor din comunităţile izolate, este disperată, iar părinţii abia pot asigura nevoile primare şi nişte condiţii minime de trai. Cu atât mai puţin ar putea purta tot ei responsabilitatea educaţiei digitale a copiilor lor.”

Imagine indisponibilă

”În toate programele desfăşurate, Fundaţia World Vision România a identificat soluţii de comunicare la distanţă cu elevii prin: telefon, aplicaţii, platforme online, de e-learning sau videoconferinţe. Acolo unde nu există acces la internet sau dispozitive digitale, pedagogii noştri ţin legătura telefonic cu părinţii şi elevii. Astfel 90% din cei 26.080 de beneficiari direcţi ai programelor noastre, din 276 de comunităţi rurale, participă la cursuri online încă din primele zile de după declanşarea carantinei, fie că este vorba de lecţiile obişnuite, meditaţii sau ateliere de dezvoltare personală online. 10% nu au în continuare nicio modalitate de a urma cursurile online, nu dispun de dispozitive sau nu au conexiune la internet. Pentru ca toţi copiii, indiferent de locul unde trăiesc, oraş sau sat, să aibă acces real la educaţia digitală, sprijinim demersul pentru susţinerea educaţiei digitale în România, ca fiind o soluţie pe care o putem implementa şi în afara crizei. ”

Fundaţia solicită un plan de soluţii şi măsuri care să poată face posibil accesul la educaţia digitală. ”Cerem consultare înainte de luarea deciziilor şi transparenţă. Ne oferim spijinul în realizarea analizei de nevoi şi în elaborarea planului de măsuri mai sus menţionat. Susţinem coordonarea eforturilor şi resurselor tuturor actorilor din educaţie - minister şi structurile subordonate, autorităţi publice centrale şi locale, ONG-uri, părinţi şi copii, precum şi elaborarea unui plan cu responsabilităţi clare pentru fiecare dintre aceşti actori. De asemenea, susţinem dezvoltarea unui cadru care să favorizeze educaţia digitală pe termen lung, nu doar în situaţie de criză, şi ne oferim suportul în realizarea demersurilor necesare în acest sens.”

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite