RAPORT Universităţile de top din Grupul Russel nu acordă şanse egale candidaţilor care provin din şcoli dezavantajate

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Un nou raport privind admiterea în învăţământul superior britanic susţine că proporţia elevilor educaţi în sistemul public care urmează cursurile universităţilor de renume din Grupul Russel a scăzut din 2002 încoace. Universităţile de top britanice au devenit, în ultimul deceniu, din ce în ce mai exclusiviste, relevă presa din Regat.

Raportul realizat de Comisia de Mobilitate Socială britanică sugerează că universităţile selecte reprezintă societatea din ce în ce mai puţin şi „mai au drum lung de făcut“ pentru a se asigura că toţi studenţii cu potenţial au o şansă la unul din locurile lor, relatează publicaţia „The Guardian”. 

Elita trebuie să se folosească mai mult în procesul decizional de datele contextuale despre mediul din care provin elevii şi „universităţile ar trebui să ia în considerare şi motivarea copiilor care au urmat cursurile unei şcoli mai dezavantajate“, prin posibilitatea unor interviuri în care întrebările să nu fie foarte complicate.

Studiul susţine că universităţile trebuie să ţină cont de „majoritatea zdrobitoare a dovezilor care spun că elevii care provin dintr-un mediu mai dezavantajat tind să-i depăşească pe cei cu un nivel academic asemănător“, dar mai avantajaţi din punct de vedere social.

3.700 de elevi fără posibilităţi, dezavantajaţi anual

Comisia estimează că 3.700 de elevi care au urmat cursurile unei şcoli de stat pierd un loc la o universitate ce aparţine de Grupul Russel în fiecare an. 

Grupul Russel este o elită a universităţilor britanice care include Oxford, Cambridge, Academia de Studii Economice din Londra şi Colegiul Imperial. Proporţia celor care au reuşit să intre în universităţile ce aparţin de acest grup şi care provin din şcolile de stat sau din medii dezavantajate, este mult mai mică în 2012, comparativ cu 2002.

„Universităţile britanice susţin complet folosirea datelor contextuale în procesul de admitere. Acestea sunt parte dintr-un proces mult mai larg în care universităţile iau în considerare o gamă de factori, pe lângă notele candidatului“, spune Nicola Dandrige, director executiv al unui grup de lobby pentru universităţile britanice, citat de The Guardian.

„Performanţa lor este inacceptabilă şi trebuie să se schimbe“, susţine, însă, Alan Milburn, directorul comisiei responsabile cu raportul.

Avem nevoie de un sistem flexibil al universităţilor de top dacă dorim să stârpim această problemă. Dând posibilitatea studenţilor capabili să-şi îndeplinească potenţialul ţine chiar de miezul mobilităţii sociale, de fair-play şi de eficienţă economică“, spune Sir Peter Lampl, directorul trustului Sutton.

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite