Cum poate fi productivă munca la domiciliu

0
Publicat:
Ultima actualizare:
De acasă, angajatul se poate ocupa şi de alte activităţi
De acasă, angajatul se poate ocupa şi de alte activităţi

Munca la domiciliu era privită ca pe o pauză binemeritată de la stresul şi întreruperile de la birou, angajaţii profitând de lipsa şefului pentru mici activităţi casnice sau pentru a mai trage un pui de somn. În prezent, însă, datorită noilor metode prin care şefii îşi pot urmări angajaţii, munca de acasă a devenit tot mai asemănătoare cu cea de la birou.

Amy Johnson este specialist în recoltarea amprentelor şi lucrează de acasă, în statul american Illinois, de unde vorbeşte cu clienţii şi completează rapoarte, deşi majoritatea celor care au aceeaşi ocupaţie lucrează dintr-un birou.
 
Cu ajutorul unui program de monitorizare a calculatoarelor, Timothy Daniels, vicepreşedintele companiei la care este angajată Amy, poate urmări dacă subordonaţii săi îşi fac sau nu treaba. O dată pe săptămână se uită la datele înregistrate în legătură cu site-urile pe care aceştia le folosesc şi timpul petrecut acolo. „O astfel de monitorizare ne ajută să fim vigilenţi fără a deveni prea băgăcioşi”, declară el pentru „Wall Street Journal“.

Amy stie că este monitorizată, dar acest lucru nu o deranjează pentru că „nu face nimic din ce nu ar trebui să facă”.

Compania de cercetare în tehnologie Gartner Inc. prevede că procentul celor monitorizaţi va creşte  de la 10% din prezent până la 60% în 2015. Sistemele sunt utilizate în principiu pentru a asigura securitatea datelor şi pentru a respecta normele guvernamentale, dar ele generează, de asemenea, o mulţime de informaţii cu caracter personal, privind comportamentul online al angajaţilor. Pentru a evita încălcarea intimităţii angajaţilor, acestora trebuie să li se aducă la cunoştinţ[ că sunt monitorizaţi, susţin  avocaţii citaţi de WSJ.

Programul folosit de Timothy Daniels se numeşte InterGuard şi este folosit în serviciile financiare, de sănătate, precum şi de alţi angajatori, pentru a urmări productivitatea angajaţilor, pentru a preveni scurgerile de informaţii sau nerespecatarea reglementărilor de securitate. Daniels foloseşte programul pentru a şti dacă angajaţii lui de la birou sau de acasă îşi folosesc calculatoarele în interes de serviciu


Astfel de programe îi ajută pe şefi să îi identifice pe acei angajaţi care au nevoie de ajutor sau pe cei care pierd timpul, spune Elena Proskumina, specialist în vânzări la o companie din Canada.

Angajatorii susţin că ideea nu e să îi ţină pe oameni legaţi de scaun timp de opt ore. Ei sunt conştienţi că, lucrând de acasă, angajaţii lor se pot ocupa şi de sarcini care nu ţin de serviciu.

Deosebirile dintre munca la birou şi cea de acasă sunt încă neclare, pentru că mulţi angajaţi îşi împart săptămânile sau chiar zilele între casă şi birou. Numărul angajaţilor din corporaţii care lucrează de acasă cel putin o zi pe lună a crescut cu 23% pe an din 2007, ajungând, anul trecut, la o medie de 22,8 milioane de angajaţi, afirmă Raymond Boggs, vicepreşedinte la compania de cercetare a pieţei IDC. Cei mai mulţi sunt cei care lucrează de acasă o zi sau două pe lună, numărul acestora ajungând la 3,3 milioane anul trecut.

Deşi cei mai mulţi dintre cei 940 de angajaţi ai unei companii de servicii fiscale din oraşul american Dallas lucrează de acasă, firma a reuşit să-şi atingă obiectivele, să îi menţină pe angajaţi responsabili şi pe clienţi mulţumiţi, susţine vicepreşedintele.  

În fiecare luni, angajaţii se întâlnesc cu coordonatorii lor pentru a stabili priorităţile pentru săptămâna în curs. „Avem  proiectele A,B,C, pe care trebuie să le terminăm până pe data X.  După acestă şedinţă, nu contează când şi unde îşi fac angajaţii treaba, pentru că la sfârşit sunt evaluaţi după rezultate“, a declarat unul dintre team lideri.

Știri Interne



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite