Universitar

articolul anterior articolul urmator

Admitere facultate 2015. Oportunităţile de angajare, cel mai important criteriu în alegerea unei universităţi

0
2 Jul 2015 17:14:29
Autor: Roxana Garaiman
FOTO Adevărul
FOTO Adevărul

Admitere facultate 2015. Pentru tinerii şi părinţii din România, dintre elementele de succes profesional specifice unei universităţi, cel mai important este ca „studenţii săi să aibă şanse mari să se angajeze imediat după absolvire” alături de „să aibă parteneriate cu firme care oferă studenţilor internshipuri”, relevă un studiu lansat de D&D Reasearch, la iniţiativa Universităţii Româno-Americane.

“Brandul începe să fie din ce în ce mai prezent în ecuaţia deciziei de alegere a universităţii. Tinerii iau în calcul brandul instituţiei (45% dintre participanţi consideră că e important să fie o universitate puternic recomandată şi 42% îşi doresc o universitate cu prestigiu), dar şi brandul personal al cadrelor didactice (65% îşi doresc profesori renumiţi pe domeniile lor de cunoaştere). În ceea ce priveşte eficienţa unei Universităţi, cel mai  important criteriu este capacitatea sa directă de a permite absolventului său să se angajeze cât mai rapid.”, a concluzionat Dan Petre Phd - Partner, Business Developer D&D Research.

Din punct de vedere al parametrilor logistici, cel mai important este „să ofere burse de studii / locuri fără taxă”, urmat de disponibilatea unui campus modern, care pune la dispoziţie cele mai noi calculatoare şi tehnologii şi burse de studii şi internshipuri în străinătate.

În ceea ce priveşte resursele umane, în alegerea unei universităţi primează ca instituţia de învăţământ superior „să aibă profesori renumiţi pe domeniile lor de cunoaştere”. Dintre criteriile personale, pe primul loc se situează amplasarea universităţii într-un oraş care are potenţial profesional.

Admitere facultate 2015. Cum se informează românii

În alegerea unei universităţi, primele două cele mai importante surse de informare pentru tinerii şi părinţii din România vin direct din instituţia de învăţământ: profesorii (35%) şi studenţii (29%). Pe locul al treilea se află prietenii apropiaţi şi familia (26%). La numai un procent distanţă se află internetul.

Decizia finală cu privire la Facultatea aleasă este a tânărului şi numai în 5% din cazuri a părinţilor. În această decizie Facultatea (specializarea) contează mai mult ca Universitatea în 85% din cazuri.

În ceea ce priveşte intenţia de continuare a studiilor, numai 38% din participanţi nu au încă în planuri studii post universitare clar conturate, iar aproximativ 56% sunt deja decişi pentru un master.

Universitatea Româno-Americană, în topul învăţământului privat

Conform studiului realizat de D&D Research, Universitatea Româno - Americană este percepută comparativ cu celelalte universităţi private din România ca având profesori renumiţi şi burse de studii - ambele criterii importante pentru public. Totodată este privită ca având parteneriate cu universităţi de prestigiu din străinătate, campus modern, studenţi foarte buni, taxe corecte în raport cu ceea ce oferă, acces facil la informaţii academice şi oportunităţi pentru activităţi extra - academice.

În ceea ce priveşte atributele privind imaginea, cultura şi succesul, Universitatea Româno - Americană este percepută ca fiind puternic recomandată şi având prestigiu în lumea academică. Mai mult, tinerii şi părinţii din România consideră că studenţii care urmează cursurile Universităţii Româno - Americane au şanse mari să se angajeze cu salarii mai mari decât media.

Studiul a fost realizat în luna mai 2015 şi este reprezentativ la nivel naţional pentru oraşe cu peste 50.000 de locuitori. Ancheta sociologică a fost efectuată telefonic pe 673 de persoane, tineri 16-23 ani (50%) şi părinţi cu copii între 16-23 ani (50%).

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

0 Comentarii