Patru elevi români au obţinut medalii de aur şi argint la Olimpiada Internaţională de Chimie

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto Facebook / Universitatea Bucureşti
Foto Facebook / Universitatea Bucureşti

Universitatea Bucureşti a găzduit elevii care au triumfat la Olimpiada Internaţională de Chimie din Japonia. Tinerii au obţinut 3 medalii de aur şi una de argint, fiind cel mai bun rezultat din ultimii cinci ani. Din cauza pandemiei, olimpiada a fost organizată exclusiv online.

Lotul care a reprezentat România, găzduit în Amfiteatrul „Ioan Mihăilescu” al Rectoratului UB, este alcătuit din următorii elevi: Mircea-Raul Bodrogean şi Alexandru Cătălin Dianu, ambii de la Liceul Internaţional de Informatică din Bucureşti, Ştefan Dimitriu, de la Colegiul Naţional „Andrei Şaguna” din Braşov, şi Tudor Lile, de la Colegiul Naţional „Moise Nicoară” din Arad. Coordonator al echipei de cadre didactice care a pregătit lotul românesc este acad. Marius Andruh, care a deţinut şi rolul de preşedinte al Comisiei Olimpiadei de Chimie 2021.

Elevii au fost selectaţi în urma ediţiei 2021 a Olimpiadei de Chimie care a fost organizată în aprilie de Universitatea Bucureşti în parteneriat cu profesorii de chimie din învăţământul preuniversitar şi universitar.

Profesorul univ. Marius Andruh a spus că interesul elevilor pentru această materie nu a scăzut şi că la prima etapă a olimpiadei au participat 800 de tineri. 

Cei 4 elevi care au ajuns la etapa internaţională a olimpiadei au împărtăşit câteva gânduri despre competiţie şi despre exerciţiul concret al probei pe care au susţinut-o:

Tudor Lile, din Arad, a vorbit de cele cinci ore în care se desfăşoară proba:  „Lumea se sperie când aude de cinci ore, dar când eşti acolo şi ai de lucru, trec foarte repede. Subiectele au fost dificile, ca de obicei, dar până la urmă, la asta trebuie să ne aşteptăm. Nu am venit să primim puncte gratis. Trebuie să luptăm pentru fiecare punct”.

Alexandru Cătălin Dianu mărturiseşte că pentru el studiul chimiei este deja o tradiţie de familie, ambii părinţi lucrând în domeniu. El afirmă că „în momentul în care începe proba propriu-zisă emoţiile, foarte mari până atunci, dispar în faţa provocării de a rezolva subiectele. Mă simt foarte mândru şi sunt foarte bucuros că am reuşit să ajung până aici, pentru că e un efort relativ mare. Mă bucur că am reuşit să trec prin toate şi să mă calific până aici.”

Mircea Raul Bodrogean mărturiseşte că doreşte să transforme studierea domeniului într-o misiune pentru întreaga viaţă: „Vreau să continui în domeniu. Aş vrea să combin chimia cu fizică şi biologie, să fac ceva un pic mai interdisciplinar, şi în principiu m-ar tenta un eventual doctorat după facultate, adică să continui în domeniul academic şi în cercetare.”

Ştefan Dimitriu, care de la 1 octombrie 2021 va începe studiile la Facultatea de Chimie a Universităţii din Bucureşti, spune că reprezentarea României la nivel internaţional reprezintă o onoare, dar că, „totuşi, mai importantă în astfel de concursuri este oportunitatea de a mă depăşi, de a învăţa lucruri noi. Părerea mea este că la un astfel de nivel trebuie să fie o pregătire continuă, nu se poate brusc să mă apuc să lucrez şi să ştiu să rezolv. Trebuie să înţeleg Chimia în ansamblul ei ca să rezolv problemele pe care le propun, pentru că necesită cunoştinţe şi conexiuni între ramurile Chimiei.”

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite