articolul anterior articolul urmator

Un cercetător cere explicaţii ministrului Cercetării şi Inovării privind lipsa finanţării pentru proiectele ştiinţifice

15 Apr 2019 19:47:09
Autor: Simona Chirciu
FOTO: Arhivă

Comandor Gherghisan
15.04.2019, 20:00:46

De fapt ce cercetati voi si pentru cine. In afara de Inst. Cantacuzino care este sub subordinea armatei nu vad de ce ne-ar interesa cercetarea ptr firmele straine. Statul roman aproape ca nu mai detine nimic sau daca detine sunt in actionariat cu privatii. Cati bani dau cei interesati (actionarii) ptr cercetare? 0 lei? Pai 0 lei da si statul. Am vazut la CET Sud o institutie de cercetare in domeniul.... energiei. Cand noi platim energia electrica la pret de bursa de ce ne-ar interesa sa o producem? O putem importa. Reteaua este a ENEL Italia. Nici asta nu ne intereseaza.

0 (2 voturi)
Corneliu
16.04.2019, 00:09:42

Domnule Comandor, Dupa intrebarea pe care o puneti si argumentele pe care le aduceti, demonstrati clar ca faceti parte dintr-o alta lume si dintr-o alta epoca. O astfel de mentalitate este demna de tari nefericite, autosuficiente in izolarea, ignoranta si saracia lor. Vreti sa aflati ce fac cercetatorii si ce cerceteaza ei? Luati si cititi, documentati-va, nu mai faceti pe inchizitorul! Luati la rand jurnalele stiintifice de chimie, fizica, biologie, matematica, nanostiinte si nanotehnologie si cate si mai cate. Acolo veti vedea ca exista niste romani care contribuie la un efort global care se numeste cercetare stiintifica. La ce ne trebuie rezultatele muncii cercetatorilor? Vedeti dumneavoastra, in unele tari s-a gasit raspuns la aceasta intrebare. Acestea sunt tarile cele mai dezvoltate de pe aceasta planeta. Va place sa credeti sau nu, nu cu lipsa de educatie si incultura se ajunge unde au ajuns ei. Desigur ca aceste lucruri costa BANI si TIMP. Unele popoare au inteles acest lucru inca din vechime. Altele mai tarziu. Dar cand au inteles, au investit masiv in cercetare. Iar acum folositi in fiecare zi produsele lor, inclusiv calculatorul prin intermediul caruia va permiteti sa luati la rost o intreaga categorie sociala. Va propun sa luati la rand toate celelate categorii si sa le puneti aceeasi intrebare. La ce ne trebuie invatamant? Ce atata matematica, fizica, chimie, etc. cand in Romania avem nenumarate exemple ca se reuseste in viata foarte bine si fara studii... Bani sa iasa. La ce ne trebuie justitie, ca oricum la noi legile nu sunt pentru toti... La ce ne mai trebuie ministerul sanatatii, ca multi ies din spitale poate mai bolnavi decat s-au internat. Hai sa desfiintam tot! Vad ca laudati militarizarea institutului Cantacuzino... Propuneti o solutie de acest gen in toate sectoarele? Asa-i ca v-ar tenta o dictatura militara?

0 (2 voturi)
Dream Pervertor
16.04.2019, 08:15:17

@ cornelus: RELANSIN? MENER? etc. Eu vin din interior si nu ma lua pe mine cu chestii din astea, cu inchizitia si comunismu' tine-le pentru nevasta-ta daca te-o mai asculta si aia! Cercetarea romaneasca, azi, se face de cine are chef sa cerceteze si se face bine fara sprijin de la Guvern ( adica banii nostrii )@! Restul, nepoti, nepoate, amante, freaca menta in asa zisele institute de cercetare ( ISPE, ISPH, CEPROCIM, ICPE, etc...), studii si cercetari, contributii la...ZERO BARAT! La munca trantorilor! ...si nu mai lasati fierbatoarele in priza!

-1 (3 voturi)
Schrödinger Erwin
16.04.2019, 08:36:15

Amice, esti idiot. Stai jos ca te faci de rusine.

+1 (1 vot)
Comandor Gherghisan
16.04.2019, 10:10:27

"luati la rand jurnalele stiintifice de chimie, fizica, biologie, matematica, nanostiinte si nanotehnologie si cate si mai cate" Foarte bine. S-au aplicat descoperirile/ cercetarile astea in Romania? Da sau nu. Daca nu atunci de ce sa bagam bani in cercetare daca nu profitam de rezultatele ei? Uite exista o firma PRIVATA care a creat Roboscanul. Un aparat de temut ptr paza a tot ce intra intr-o tara. Aparatul "vede" inclusiv prin metal gros de 40 de mm. Oamenii aia au vandut sute de instalatii Roboscan si au continuat sa investeasca in cercetare. Angajatii sunt numai oameni cu studii in domenii de top. Ptr ce sa dea statul bani la unii care sunt de exemplu la cercetarea in industria chimica pe care nu o mai avem. Ne intereseaza pe noi ca acei cazaci de la Petromidia ar putea obtine mult mai multi bani daca ar aplica XYZ solutii descoperite de Institutul de cercetari chimice? Cine vrea sa devina faimos , sa descopere ceva sa o faca cu fonduri proprii. Gloria si banii castigati nu-i imparte cu mine.

-1 (1 vot)